דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

גבול הצפון / מפגינים לבנונים עברו את הגבול לתוך ישראל, ונהדפו חזרה

תושבי הכפר מיס אל ג'בל הפגינו בטענה שצה"ל התקין מכשירי ריגול באזור מגוריהם. כמה מהם חצו את הגבול, וצה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות

גדר המערכת, גבול לבנון. ארכיון (צילום: דורון הורוביץ  פלאש90)
גדר המערכת, גבול לבנון. ארכיון (צילום: דורון הורוביץ פלאש90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

מספר לבנונים חדרו אתמול (שבת) לשטחי מדינת ישראל באזור קיבוץ מנרה שבצפון. האירוע החמור התרחש כאשר קבוצה גדולה של אזרחי לבנון הפגינו כנגד ישראל.

התושבים, תושבי הכפר מיס אל ג'בל יצאו להפגין בטענה כי צה"ל התקין באזור אמצעי מעקב וריגול. טענת התושבים באה בהמשך להודעת חיזבאללה כי איתר מכשירי ריגול סולריים באזור העיירה שבדרום לבנון. לדברי חיזבאללה, צה"ל חצה את הגבול בין שתי המדינות באזור קיבוץ מנרה לצורך התקנת מכשירי המעקב.

במהלך ההפגנה, התושבים התקרבו לגדר המערכת וחלקה הצליחו לחדור לשטח ישראל. חיילי צה"ל שהיו במקום החלו קוראים להם לשוב לאחור, ולאחר שחלקם לא נענה לקריאות השתמש הכוח במקום באמצעי לפיזור הפגנות ורימוני עשן.

חסן נסראללה, ארכיון (צילום ארכיון: AP)
חסן נסראללה, ארכיון (צילום ארכיון: AP)

לאחרונה נרשמה עליה במתיחות בין ישראל לחיזבאללה. שבוע שעבר אמר מזכ"ל הארגון חסן נסראללה כי "על ישראל לספור עד מיליון לפני שתצא למלחמה בלבנון". בריאיון לסוכנות ידיעות איראנית אמר המנהיג השיעי כי ארגונו מוכן לכל תרחיש, אך הוא נמצא בעמדות הגנה.

ביום רביעי בבוקר דווח ברשתות החברתיות בלבנון כי ישראל תקפה בלילה באזור אל-קטייפה שבפרברי דמשק. גורמי ביטחון ערביים אמרו לרשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה כי מטוסי קרב ישראליים חגו באזור הגבול בין סוריה ללבנון באזור הצפוני של בקעת הלבנון ושיגרו שני טילים לעבר אזור אל-קטייפה באל-קלמון המזרחי בתוך שטח סוריה מבלי שנגרמו אבדות בנפש או שנגרם נזק. אותם גורמים הבהירו כי לא היו תקיפות בתוך שטח לבנון.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מדווחים על תקיפה ישראלית באזור זה. על פי הערכות התקיפה כוונה לעבר משלוחי נשק לחיזבאללה, בדומה לתקיפות שיוחסו לישראל בעבר בסוריה. בחיזבאללה עם זאת הכחישו את הדיווחים כי יעדים של הארגון הותקפו.

הפגנה נוספת מול כוחות צה"ל התקיימה בחברון ביום שישי, כאשר מאות פלסטינים קיימו הפגנת מחאה לציון 23 שנה לטבח שעשה ברוך גולדשטיין במערת המכפלה שהתרחש ב-25 בפברואר 1994 ובה נטבחו 29 מתפללים מוסלמים ונפצעו עוד 125. ההפגנה הסתיימה ללא אירועים חריגים וללא נפגעים לכוחותינו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!