דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / הגיעה עם תקלה קלה בטלפון, יצאה עם סל מוצרים בשווי 14 אלף ש"ח

אסתר דהן, תושבת אשקלון שילדיה ונכדיה גרים בחו"ל, הגיעה למוקד השירות של סלקום עם תקלה קלה. אחרי שיחת מכירה בת שעתיים וחצי, יצאה עם שקית מלאה במוצרים שלא הייתה צריכה | אחרי שלא הצליחה לבטל את העיסקה, פנתה להסתדרות | שם טיפלו בה אנשי המרחב במסירות, עד שקיבלה את מלוא כספה בחזרה

ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90).
ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

למשרדי מרחב אשקלון של ההסתדרות נכנסה, לפני מספר שבועות, אישה בת 76 כשהיא בוכה ורועדת, וביקשה עזרה בנושא צרכנות. אסתר דהן, עולה מגאורגיה ואלמנה שילדיה ונכדיה לא גרים בארץ, נפלה לידיים טובות. איציק נפש, האחראי על תחום הצרכנות במרחב, ועו"ד משה דוסטרה, מזכיר האיגוד המקצועי, פגשו אותה במרחב וליבם יצא אליה.

לטלפון הסלולרי של של אסתר הייתה תקלה, פשוטה יחסית לתיקון, כשהלכה למרכז השירות של סלקום באשקלון נאמר לה שהמכשיר לא בר תיקון ויש צורך לרכוש מכשיר חדש. דהן סירבה להאמין שזה אכן המצב, וכך החלה שיחת מכירה שנמשכה שעתיים וחצי.

"אחרי שכנועים רבים לזרוק את הטלפון,  היא חזרה עם שתי שקיות בתוכם היו שני טלפונים מתקדמים, שלושה זוגות משקפיים, טאבלט, ומכשירים נוספים שאני לא מכירה" סיפרה דהן, "אמרתי לה 'מותק שלי אני לא צריכה את זה. אני לא מתעסקת ולא משתמשת בזה'. שעתיים וחצי הייתי שם. זה היה כמו בשוּק, 'תקני ותקני ותקני'".

אסתר דהן עם רמי גואטה (מימין) ומשה דוסטרה (משמאל).  (צילום: באדיבות ההסתדרות מרחב אשקלון).
אסתר דהן עם רמי גואטה (מימין) ומשה דוסטרה (משמאל).  (צילום: באדיבות ההסתדרות מרחב אשקלון).

"בסוף לקחתי את השקית והיא אמרה לי: 'אסתר, מתי שאת באה אני מקבלת אותך בלי תור אפילו'", הוסיפה, "אחר כך הגעתי הביתה הלכתי לנוח. מאוחר יותר, כשהסתכלתי על החשבון, ראיתי שהוא עמד על 14,280 שקלים. למחרת בבוקר חזרתי לשם ורציתי להחזיר, כמו שאמרו לי תוך ארבעה עשר יום אני יכולה להחזיר". אך למרות ההבטחה, סיפרה דהן, היא נאלצה להגיע ארבע פעמים נוספות, על פני עשרה ימים, למרכז השירות ולא הצליחה להחזיר את המכשירים הלא רצויים. "אחר כך התקשרתי לעורכת דין גאורגית" המשיכה, "והיא אמרה לי שהיא מאוד עסוקה והיא נותנת לי את הטלפון של ההסתדרות. שתהיה בריאה ותהיה שמחה בחיים שלה".

כשהגיעה להסתדרות, אמר לה דוסטרה כי ההסתדרות תשלח מכתב לסלקום, והוסיף "אל תדאגי אני לא אשאיר אותך לבד".

"ניצלו את התום שלה"

"היא הגיעה לפה אשה אלמנה ובודדה שהילדים שלה בחו"ל" סיפר דוסטרה על המפגש הראשון עם דהן, "היא מתקשה בשפה העברית, היא נמצאת בארץ לבד ונתמכת על ידי ביטוח לאומי. הם ניצלו את התום שלה ואת חוסר הבנת השפה ועשו מה שהם עשו".

לדבריו, המכתב ששלח למנכ"ל סלקום לא נענה. אחרי שבועיים, כשהתקשר לחברה, נאמר לו שדהן צריכה לשוב למוקד בו ביצעה את הרכישה. למרות שדהן אמורה הייתה להגיע לשם ללא ליווי, אמר דוסטרה כי החליט שלא ייתן לה ללכת לבד, כדי שלא "יעשו לה שוב בעיות".

במוקד המכירות דיברו השניים עם נציגת שירות, שהופתעה בעצמה מהיקף העסקה והעבירה את הטיפול למנהלת המוקד. זו התעקשה בהתחלה כי אלו המוצרים שדהן רכשה, אך אחרי שהשניים התעקשו, ביקשה המנהלת שהות של יומיים, אחריהם הודיעה לדהן כי היא יכולה להחזיר את הציוד.

"עבר חודש, כי אסתר בעצמה היא מטפלת סיעודית והיא הייתה בנתניה באותה תקופה, ולא רציתי לסגור את זה בלי אישורה" סיפר דוסטרה, "היא התקשרה למוקד והם אמרו לה שהחיובים מבטלים. היא התקשרה אליי מהמוקד וביקשתי לדבר איתם ואמרתי להם לשלוח לי חשבונית שזה מבוטל וכך היה. והיא קיבלה חזרה את מלוא הסכום, בתוספת פיצוי של 200 שקלים".

סוף טוב

את היחס שקיבלה בהסתדרות, אמרה דהן שלא תשכח לעולם."הם עשו לי כמו שאף פעם לא חשבתי שאפשר" הסבירה, "בכל מקום משקרים, הם אפילו לא לקחו שקל אחד. אני השתגעתי מכל תשומת הלב שלהם. את מה שהם נתנו לי אני לא אשכח כל החיים שלי."

"משה דוסטרה ורמי גואטה (יו"ר מרחב אשקלון, י.א.)הצילו נפש" הוסיפה, "לולא הם, אני לא יודעת איפה הייתי".

דוסטרה סיפר כי אחרי שקיבלה את כספה בחזרה, הגיעה להודות להם באופן אישי. "היא שמחה מאוד, בכתה מרוב אושר" סיפר, "מבחינתי, מהרגע שהיא הגיעה לפה, בוכה ובסערת רגשות, לא חשבתי אפילו לבדוק אם היא חברת הסתדרות, זיהיתי את המצב וניסיתי לעזור כמה שצריך. אני מקווה שלא יקרו עוד דברים כאלה".

באותו מעמד, עלו השניים למשרדו של יו"ר המרחב. "עליתי למשרד של רמי גואטה ופגשתי בן אדם משהו. אלה האנשים זה כמו משפחה שלי. הצטלמנו עם האישור שאין לי חוב והכל בסדר. באמת אני מנשקת גם את רמי וגם את משה ורציתי לחבק את כל העולם ונהיה לי שמח על הלב".

יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות  רמי גואטה, אמר לסיכום כי "לצערנו, אנו נתקלים במקרים של ניצול אנשים וקשישים על ידי גורמים שונים במטרה לנצל את חולשותיהם תוך פגיעה כלכלית באנשים אלו. לא נאפשר לאף אחד לפגוע בשום סוג של אזרח, בוודאי  לא בקשישים, ולהונות אותם בדרך זו או אחרת. כל מי שיגיע אלינו יקבל את הטיפול הטוב ביותר".

תגובת חברת סלקום לא נתקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!