דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

הסכם קיבוצי / עובדי EY באסיפת מחאה: "גם לנו מגיעים תנאי העסקה טובים"

העובדים בפירמת ראיית החשבון הגדולה במדינה התאגדו בהסתדרות בדצמבר 2015, ומאז נמצאים במשא ומתן מול ההנהלה על תנאי ההסכם הקיבוצי | הבוקר פתחו העובדים בצעדי מחאה, לאחר שלטענתם ההנהלה פוצצה את המשא ומתן

אסיפת עובדי ארנסט אנד יאנג (צילום: יח"צ)
אסיפת עובדי ארנסט אנד יאנג (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כאלף עובדי פירמת ראיית החשבון הגדולה במדינה – ארנסט אנד יאנג (EY) נטשו בשעות הבוקר (רביעי) את משרדיהם והתכנסו לאסיפת מחאה ברחבת הבניין המרכזי של החברה בתל אביב. אסיפת המחאה התכנסה לאחר שלטענתם פוצצה אמש הנהלת החברה את המו"מ המרתוני לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה ובענף ראיית החשבון בכלל, ועל רקע טענות לסחבת וגרירת רגליים מצד ההנהלה במהך המשא ומתן.

"האסיפה היום היא רק יריית הפתיחה. אם ההנהלה לא תתעשת, לא נהסס לפתוח בעיצומים אשר ישפיעו בוודאות על ביקורת הדו״חות הכספיים של שליש מהחברות הציבוריות הגדולות במשק, שאמורים להיות מוגשים עד סוף חודש מרץ", אמר יו״ר הוועד, אהד כהן, באסיפה. ״אנחנו אוהבים את הפירמה ורוצים להמשיך לעבוד בה, אבל גם לנו מגיעים תנאי העסקה טובים ומשופרים באופן משמעותי מהמצב כיום״. כהן הוסיף כי על ההנהלה להפנים את המעבר למודל יחסי עבודה קיבוציים, המבוסס על הדדיות והסכמה בין הצדדים, ואשר אין בו מקום לחד צדדיות מצד ההנהלה.

התאגדות עובדי EY (צילום: יח"צ)
התאגדות עובדי EY (צילום: יח"צ)

רק בשבוע שעבר שלח הוועד הודעה לעובדים, ובה ציין כי על אף סכסוך העבודה שהוכרז ואושר בהסתדרות, נקט הוועד איפוק תיקשורתי וציבורי, כדי למצות עד תום את הדיאלוג עם ההנהלה. "ההסכם הקיבוצי צפוי להשפיע על אלפי עובדים ומתמחים אצלנו בפירמה, ובטווח הנראה לעין גם על עובדי פירמות אחרות בתחום. דווקא מהסיבה הזאת, חשוב לנו להבטיח את זכויותינו ושיפור תנאי ההעסקה של כולנו". בהודעתם ציינו כי חלה התקדמות במו"מ, אולם נותרו נושאים מהותיים במחלוקת.

בין היתר ציינו במכתב שהופץ לעובדים כי בניגוד למקובל, מסרבת ההנהלה להציג בפני הוועד את מלוא הנתונים בנוגע לתנאים הנהוגים כיום בפירמה, "עד היום אין להתאגדות מידע מדוייק ומפורט בעניין, מידע שהינו קריטי לדיונים ולהתקדמות התהליך". עוד הוסיפו: "על אף שהצגנו מספר מתווים לפרק הכלכלי של ההסכם הקיבוצי, ההנהלה שוללת את מרבית הצעותינו ולא מייחסת חשיבות לנושאים 'היקרים' לליבם ורווחתם של מרבית העובדים".

עובדי EY התאגדו במהלך דצמבר 2015 בהסתדרות הכללית. בתוך פחות מחודש, הצטרפו להתאגדות למעלה משליש מעובדי הפירמה, שהיו לראשונים בענף ראיית החשבון אשר הקימו ועד עובדים. הנהלת הפירמה הכירה ביציגות בתוך פחות מיממה, ומאז מתקיים מו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה ובענף כולו. מדובר בפירמה בינלאומית הפועלת בלמעלה כ-140 מדינות, ומספקת שירותי ראיית חשבון, מסים, ייעוץ עסקי וליווי עסקאות לאלפי חברות בענפי הביטוח, בנקים ופיננסים, טכנולוגיה, נדל"ן, נפט וגז, קמעונאות, תעשייה, ועוד.

מהנהלת החברה נמסר כי "הנהלת EY מקיימת מזה למעלה משנה מו"מ עם נציגות העובדים מתוך מטרה להגיע להסכם קיבוצי ראשון ובמסגרתו הושגו הסכמות רבות וחלה התקדמות משמעותית, לרבות היענות של ההנהלה לחלק מהבקשות להן משמעות כלכלית משמעותית. לצערנו, למרות ההסכמות וההתקדמות במשא ומתן בתקופה קצרה יחסית, בחרו ועד העובדים וההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה שלדעתנו אין לו מקום. אנו מצפים מנציגות העובדים לחזור לשולחן הדיונים ולהמשיך ולנהל מו"מ מתוך כבוד והערכה הדדית ומתוך אחריות כלפי עובדי הפירמה, מנהליה, שותפיה ולקוחותיה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!