דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

טרור עולמי / במתקפה משולבת של חוליות טרור ומחבלים מתאבדים נהרגו אתמול 22 בני אדם וכ-120 נפצעו בקאבול

בשנים האחרונות מתאושש הטליבאן מתקופה ארוכה בה הודח לשולי המדינה על ידי צבא ארה"ב וכוחות נוספים של ברית נאט"ו

מפת השליטה באפגניסטן גרפיקה: דבר ראשון
מפת השליטה באפגניסטן גרפיקה: דבר ראשון
אוריאל לוי

במתקפה משולבת של חוליות טרור ומחבלים מתאבדים בקאבול, נהרגו אתמול (רביעי) 22 בני אדם וכ-120 נפצעו. המתקפות אירעו באותה שעה בשתי תחנות משטרה שונות ברחבי העיר. ארגון הטליבאן נטל אחריות על המתקפות, והוכיח כי גם היום, 15 שנים לאחר פלישת ארה"ב לאפגניסטן, יש ביכולתו לארגן מתקפות גדולות בליבה של עיר הבירה.

זירת הפיגוע בקאבול, אפגניסטן (AP Photo/Rahmat Gul).
זירת הפיגוע בקאבול, אפגניסטן (AP Photo/Rahmat Gul).

המתקפה הראשונה החלה בשעות הצהריים. מכונית תופת התפוצצה בשער תחנת המשטרה בשכונה של בני הזארה במערב קאבול. לאחר שהמכונית התפוצצה הסתערה חוליית מחבלים על תחנת המשטרה והחל קרב יריות בין אנשי כוחות הביטחון לבין המחבלים. כך מסר דובר משרד הפנים האפגני לסוכנות הידיעות אי. פי. הקרבות נמשכו כמה שעות, ובסופם הודיע דובר משרד הבריאות האפגני כי 15 בני אדם נהרגו.

באותה העת החלו התקפות נוספות של מחבלים. האחת בתחנת משטרה נוספת, בשכונת "ארזאן קימאט" שבמרכז קאבול, והשנייה במשרדי סוכנות הביון האפגנית שבמזרח העיר. ההתקפה נגד סוכנות הביון החלה גם היא בפיגוע התאבדות שלאחריו הסתערו המחבלים על היעד. מאוחר יותר, בהודעה שפרסם בשפה הערבית, נטל הטליבאן אחריות על המתקפות בקאבול.

משרד הבריאות האפגני מסר היום (חמישי) לסוכנות הידיעות אי.פי כי מניין ההרוגים במתקפות בקאבול הגיע ל-22 בני אדם וכ-120 פצועים במתקפת הטרור.

בינתיים הצליחו כוחות הטליבאן לכבוש מפקדה צבאית במחוז הצפוני בגלאן. זאת לאחר קרבות שארכו לפחות 3 ימים נגד כוחות הביטחון האפגנים.

מפת השליטה באפגניסטן גרפיקה: דבר ראשון
מפת השליטה באפגניסטן גרפיקה: דבר ראשון

 

הטליבאן רצח אלפי אזרחים מאז שהשתלט על אפגניסטאן באמצע שנות התשעים. בשנים האחרונות הטליבאן מתאושש מתקופה ארוכה בה הודח לשולי המדינה על ידי צבא ארה"ב וכוחות נוספים של ברית נאט"ו. בשנת 2012 נשלחו פעילי דאע"ש מסוריה לאפגניסטאן ופקיסטן במטרה לגייס מתנדבים למלחמת האזרחים בסוריה. באוקטובר 2014, כשלושה חודשים לאחר שדאע"ש ייסד את "הח'ליפות של כל המוסלמים בעולם", פרסמו קבוצות שונות באפגניסטאן (חלקם לוחמי טליבאן ואל-קאעידה לשעבר) שבועות אמונים למנהיג דאע"ש, אבו באכר אל-בגדדי. בינואר 2015 הודיע דובר דאע"ש אבו-מחמד אל-אדנני על ייסוד "וויליאט חוראסאן", מחוז של דאע"ש באפגניסטאן ופקיסטאן. מאז נרשמו שורה של תקריות אלימות בהן התקיף דאע"ש את צבא אפגניסטאן ואת הטליבאן, ומספר פיגועי התאבדות ומעשי טבח נגד אזרחיהן השיעים של המדינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!