דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסידים

ספורט / "כשיש מטרה נהנים גם מהתהליך", שחר פאר הטניסאית הגדולה בישראל היא מנצחת השבוע

וגם קלסי פלאם ניצחה עם 57 נקודות במשחק הכדורסל האחרון שלה במכללות | הרוח הספורטיבית הפסידה על מגרש הקרח ברוסיה

שחר פאר (צילום: Keith Allison/ flicker).
שחר פאר (צילום: Keith Allison/ flicker).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
אור גואטה
צור רוזנצוויג

מנצח ונלחם על ההכרה: מק בגגס

ליאור ברטל

השבוע זכה נער טרנסג'נדר בן 17 באליפות ההיאבקות לנערות של טקסס. הנער נולד כבת ועבר תהליך לשינוי מין. זהו תהליך נפשי ופיזי מורכב ולא פשוט שדורש המון אומץ בגיל צעיר כל כך. מק אהב להתאבק ורצה להרשם לתחרויות אליפות טקסס לנערים, אלא שמארגני התחרות סירבו לכך. הם הסבירו שההרשמה בארה"ב היא רק לפי המין אליו נולדת.

אבל מק המאוכזב לא ויתר ובחר להמשיך את הספורט האהוב אליו במסגרת אליפות הנערות. השנה הוא סיים את האליפות עם שנה מושלמת של 56-0 כאשר זכה באליפות המדינה אחרי שניצח בגמר את צ'לסי סאנז'ס בתוצאה 12-2. בסיום הקרב התכופף מק התשוש על ברכיו כלא מאמין שהצליח לזכות באליפות, אח"כ קם וחיבק את מאמנו.

למרות הביקורת שהשמיעו כנגדו והנסיונות למנוע ממק להתחרות נגד נערות אחרות בתחרות, בגלל השימוש של מק בסטרוידים, שלטענתם נותנים לו יתרון מול הנערות איתן התחרה, הוועדה המארגנת של ההתאחדות דחתה את כולם ואיפשרה למק לזכות בתואר הנכסף. בסיום זכייתו אמר "לא הייתי כאן ללא חברותיי לקבוצה" והוסיף "העבודה הקשה הזאת שאני משקיע ביחד איתן בחדר האימונים, אנו מתאמנים ביחד כל יום וזה צריך להיות המרכז ולא אני כי לא הייתי כאן בלעדיהם".

 

מפסידות בבית המשפט ואולי בצדק: מכבי קרית גת כדורגל נשים

מתן בויניס

השנה החליטה התאחדות הכדורגל לחוקק חוק שיחייב כל קבוצה בליגת הנשים בישראל לרשום שתי נשים מתחת לגיל 20 במסגרת סגל השחקניות ולשתף לפחות אחת למשך 45 דקות בכל משחק.

מכבי קרית גת, מובילת הטבלה שיתפה במצטבר 36 דקות שתי צעירות עד גיל 20 במשחקה מול הקבוצה במקום השני אס"א ת"א. קרית גת ניצחה 7-2 אך הועמדה לדין עקב אי עמידתה בחוק החדש. כתוצאה מכך הוחלט לקנוס את הקבוצה ב-4,000 ₪ ולהוריד לה שתי נקודות על תנאי. אלא שההתאחדות הגדילה לעשות ופסקה נצחון טכני לאס"א, ובכך הורידה את קרית גת למקום השני.

הדבר גורם לתהות האם החוק החדש הוגן, אבל מה שבטוח הוא שכרגע, קרית גת מצטערת על אותן 9 דקות, שהפרידו בין 3 נקודות נוספות לה ו-3 פחות לאס"א.

מנצחת ונהנית מזה: שחר פאר

אור גואטה

"כשיש מטרה ויש רצון אז אני גם נהנית מהתהליך" אמרה השבוע שחר פאר לערוץ הספורט. הטניסאית, בת ה-29, פרשה השבוע אחרי פציעה מתמשכת וירידה עקבית בדירוג העולמי מהמקום ה-11 ב-2011 למקום 283 ואל מחוץ לדירוג העולמי השנה.

שחר לא שיחקה משך שנה ולבסוף החליטה ״לטפס על הסוס חזרה, ולדהור״. היא התחילה לפני כחצי שנה באימונים קדחתניים למרתון תל אביב, במסגרתו רצה בשבוע שעבר. לדבריה היא לא ממהרת לקפוץ לקריירה חדשה, "תמיד חלמתי לרוץ מרתון וזו הפעם הראשונה שאני יכולה באמת לעשות את זה" אמרה השבוע.

דבר אחד מרכזי שנאמר עליה במהלך הקריירה הוא שהיא מוכנה לעשות הכל כדי להגיע ליעד שאותו היא רוצה לכבוש, אבל לא מוכנה להתפשר על הנאה מהדרך. בחצי השנה האחרונה ניתן היה לראות עדכונים שלה ברשתות החברתיות על הפסטות והמתוקים שהיא אוהבת לאכול, לצד תמונות וסרטונים מריצות של עשרות קילומטרים שערכה בכל שבוע.

אז הטניסאית הישראלית הגדולה בכל הזמנים עדיין לא החליטה מה הכיוון שאליו היא הולכת, אבל כאוהדי ספורט, אנחנו יכולים רק לקוות שהיא תיתן מהאמביציה ומהאהבה הבלתי נגמרת שלה גם לספורטאיות העתיד של ישראל.

מפסידים כי מרססים שער עצמי: אוהדי קריסטל פאלאס

צור רוזנצוויג

אירוע יוצא דופן התרחש השבוע ביום המשחק בין מידלסבורו לקריסל פאלאס. קבוצת  חוליגנים, אוהדי הקבוצה הלונדונית, החליטו לרסס גרפיטי עם שם המועדון על האוטובוס של הקבוצה היריבה.

לצערם הרב, הם שגו בבחירת הקורבן ואת המעשה האלים הזה הם ביצעו על האוטובוס של קבוצתם האהובה. במשחק התחתית, אגב, ניצחה לבסוף קריסטל פאלאס אבל מחוץ למגרש הם לגמרי הפסידו.

https://twitter.com/Arcticmatt/status/836148684056313856

 מנצחת בלילה האחרון של העונה: קלסי פלאם

מתן בויניס

https://twitter.com/ESPNCBB/status/835640739023446017

מכירות את זה שחסר לכן 54 נקודות כדי להיות השחקנית שקלעה הכי הרבה נקודות בהיסטוריה של כדורסל המכללות? קורה לכולנו. אז קלסי פלאם מצאה את עצמה בנקודה הזאת בדיוק השבוע. הרכזת של מכללת וושינגטון קלעה במהלך ארבעת שנותיה במכללה 3,340 נקודות ונותר לה משחק אחד אחרון לעונה הסדירה.

אז מה עשתה קלסי? קלעה 57 נקודות במשחק האחרון שלה! בכך היא שברה את שיאה של ג'קי סטיילס מעונת 2000/2001. פלאם תסיים את הקריירה שלה במכללות עם 3,397 נקודות.

ניצחו את ליברפול אבל הפסידו בענק: לסטר סיטי

אור גואטה

"אני אוהב ספורט, אבל לא בהכרח מחבב אותו" אמר כדורגלן העבר גארת' סאות'גייט. זה אולי המשפט שממצה את סאגת פיטוריו של קלאודיו ראניירי, המאמן האיטלקי בן ה-65 שפוטר בשבוע שעבר מלסטר סיטי. זאת תשעה חודשים לאחר שהוביל אותה לאליפות הראשונה בתולדותיה.

אין ספק שהיו בעיות: אחרי ההישג ההירואי בעונה הקודמת, "השועלים" הפסידו לאורך רוב העונה הנוכחית וחזרו למקום אליו היו רגילים בשנים שלפני ראניירי – מאבקי התחתית. אז אמנם הקבוצה לא ירדה אל מתחת לקו האדום, ואפילו העפילה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות, אבל אכן חלה הידרדרות ביכולת של וארדי, מחרז וחבריהם. מבלי לנקוב בשמות אמר השבוע יורגן קלופ, מאמן ליברפול, שפיטורי מאמן לא מגיעים מהשחקנים ישירות, אלא מתקשורת בעייתית בין המאמן להנהלה. הגרמני אף השווה בצער רב את פיטוריו של ראניירי לברקזיט ולהיבחרו של טראמפ (בסרטון), ולמרות שאפשר לחשוב שהאיטלקים יהיו משוחדים לגבי זה, עיתון הספורט האיטלקי המוביל "גאזטה דלה ספורט" העניק לפיטורים כותרת שלא משתמעת לשני פנים: Inglesi Ingreti – אנגלים כפויי טובה.

הסיבה שגם קלופ וגם העיתון האיטלקי מפנים אצבעות מאשימות למועדון ולא שותקים כמי שמודים בכישלונו של ראניירי, היא שדובר רבות על כך שהגיע לחץ מכיוונם של חלק מהשחקנים הבכירים כלפי ההנהלה לפטר את המאמן המעוטר. אז בישראל כמובן שאנחנו מכירים את הטריק: מאמן "מאבד את חדר ההלבשה" ומפוטר עוד לפני המשחק הבא. בעלי הקבוצה, אלה שאמורים להיות המבוגרים האחראיים, שומעים את נהייתם של השחקנים וממהרים לרצות אותם, כי בסופו של דבר מי שמביא מנויים אלה הכוכבים. המאמן רק בונה את הקבוצה, וממנו אפשר להיפטר.

אז נכון, תחת שרביטו הזמני של קרייג, שייקספיר, וארדי וחבריו ניצחו את ליברפול ומשכו אותם אחורה ממאבקי הצמרת, אבל המאמן החדש הוא רק אפקט זמני, עד שגם הוא יאבד את חדר ההלבשה.

יש שוער מנצח בשער: קונור ריפלי

צור רוזנצוויג

בעיטות 11 מטר בכדורגל הן תמיד מאורע מסקרן, אוהדי הקבוצה הבועטת תמיד מקווים לגול פשוט ואילו אוהדי היריבה מאחלים למעידת הבועט או לגדולת השוער. קונור ריפלי שוערה בן ה-24 של קבוצת אולדהם אתלטיק היה השבוע בצד של גדולת השוער.

ריפלי עצר בשבת, במשחק בין אולדהם למילוול במסגרת הליגה השלישית, שתי בעיטות פנדל תוך 5 דקות בין הדקה ה-90-95 מאותו שחקן! וכך השאיר את תוצאת המשחק על 0-0. נקודה חשובה למועדון להמשך השנה.

בסוף המשחק אמר: "אני שמח לשמור על הרשת נקייה בפעם ה-14 השנה, ויותר מזה שמח על שתי הדיפות הפנדלים"

מפסידה – רוח הספורט

יאיר צוקר

הסיפור הבא הוא בלתי ייאמן, בעיקר למי שרוח הספורט חשובה לו.

השבוע התקיים משחק בליגת ההוקי קרח הרוסית בין קבוצת בייקל אנרגיה לבין קבוצת וודניק כאשר שתי הקבוצות עלו למשחק בידיעה שהקבוצה שתנצח תיאלץ לפגוש בשלב רבע הגמר את קבוצת אוראל האלופה ועובדה זו לא שימחה אותם בלשון המעטה.

המשחק התחיל בצורה רגועה, ללא שערים בעשרים ושתיים הדקות הראשונות, אלא שאז החליט שחקן וודניק, אולג פיבובארוב שהגיע הזמן להתעורר וכבש 3 שערים, כשהוא דוהר עם הדיסקית דווקא לתוך השער של קבוצתו. שחקני בייקל לא נשארו חייבים והחלו לכבוש גם הם שערים עצמיים שהפכו את המשחק לנטול כל ערך ספורטיבי בו כל קבוצה מבקיעה בתורה שער עצמי, דבר שנשמר עד לשריקת הסיום בו "ניצחה" בסופו של דבר קבוצת בייקל אנרגיה בתוצאה 9:11 ועלתה לרבע הגמר בו תפגוש למורת רוחה את האלופה מאוראל.

לאחר המשחק הודו מאמני שתי הקבוצות כי מדובר באירוע חריג, אך כל אחד מהם האשים את היריבה בביזיון שהתחולל על משטח הקרח. רשויות הספורט ברוסיה הודיעו כי יחקרו את אירועי המשחק ואם יוכח כי הקבוצות ניסו להפסיד בכוונה יוטל עליהן קנס כספי של עד 1 מיליון רובל.

https://www.youtube.com/watch?v=FdfA2LSnugA

מנצח – נייט "שמשון" רובינסון

יאיר צוקר

"מי שנמוך שואף גבוה, מי שקטן חושב בגדול".

שורות אלו ודאי זכורות לכולנו מהסרט האלמותי "מלך הסלים" בכיכובו של דובי גל, המגולל את סיפורו של שמשון פקיד הדואר נמוך הקומה שניחן בכישרון קליעה על-טבעי ומסייע בעזרתו לקבוצת נווה-עם לזכות בליגת השכונות, תוך שהוא צולף מכל פינה ומהתל בשחקנים גבוהים ממנו בחצי גוף.

הסרט המופלא הזה היווה השראה לרבים והראה שאפשר לשבור את הפרדיגמה הגורסת שכדורסל הוא משחק לענקים בלבד.

אחד השחקנים שהוכיח זאת לאורך כל הקריירה הוא מיודעינו, נייט רובינסון, כוכב ה-NBA לשעבר וזוכה תחרות ההטבעות באולסטאר, ששיחק בעונה שעברה בהפועל ת"א והוסיף הרבה מאוד עניין לליגת העל.

בניסיונו להתקבל חזרה לליגה הטובה בעולם, ה"קריפטונייט" שגובהו 1.75 מטרים, משחק העונה בליגת הפיתוח של הNBA, בקבוצת דלאוור 87'.

במהלך משחק שהתקיים השבוע בו שיחקה קבוצתו נגד קבוצת ראפטורס 905, קיבל רובינסון החלטה לבצע מהלך לא שגרתי, שנראה היה שהגיע אליו בהשראת שמשון שלנו.

רובינסון הוביל כדור בהתקפה ורצה לחדור לסל, אלא שבדרך נתקל בשמירה כפולה של שחקני הריבה וביניהם אדי טווארס שמתנשא לגובה 2.21 מטרים. רובינסון, המודע לפער הגבהים ביניהם ניצל זאת כדי לעבור בין רגליו של טווארס, שנראה לא מרוצה מהמהלך. למרות שרובינסון לא סיים את המהלך עם נקודות, הוא הראה לכולם מה זה אומר להיות נמוך ולחשוב בגדול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!