דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות עובדים

התאגדות בהיי טק / בעקבות תקיעות במו"מ: 'קבלת פנים' מחאתית לבכירת NCR שהגיע לישראל

"ההצעות שניתנו לנו ע"י ההנהלה מבזות", נמסר מעובדי החברה שהתאגדו בהסתדרות לפני כשנה וחודשיים. לדבריהם, "ההנהלה מתנערת וזורקת אחריות על הנהלת NCR העולמית". מחברת NCR לא נמסרה תגובה

עובדי NCR מוחים בטרמינל (צילום: יחצ הועד).
עובדי NCR מוחים בטרמינל (צילום: יחצ הועד).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע המשבר המתמשך במו"מ להשגת הסכם קיבוצי בנציגות חברת NCR בישראל, ערכו אתמול (ראשון) עובדי החברה 'קבלת פנים' מחאתית בשדה התעופה, לבכירה בהנהלת החברה רות פורנל אשר הגיעה לביקור בן כמה ימים בישראל. העובדים המתינו לבכירה באזור הנחיתה בשדה התעופה, והחזיקו שלטים בהם נכתב "העובדים דורשים הסכם עכשיו", "העובדים לא מפחדים יותר" ו-"העובדים מאוחדים".

בנוסף, בעיצומה של שיחה להצגת פעילות החברה שקיימו היום בכירי החברה עם הגברת פורנל, נטשו במחאה עשרות עובדים לאחר שלא נענו לשאלתם מדוע הנהלת החברה בארה"ב אינה מקדמת את המו"מ בין ההנהלה בישראל לעובדים.

אסיפת עובדי NCR ביולי 2016. (צילום: ועד העובדים)
אסיפת עובדי NCR ביולי 2016. (צילום: ועד העובדים)

"ההצעות שניתנו לנו ע"י ההנהלה עד כה, הן מגוחכות, אפילו מבזות"  מסרו חברי ועד העובדים. "לא יעלה על הדעת שבמשך שנה וחודשיים לא הצלחנו להגיע להסכמות אפילו בסעיף אחד. ההנהלה מתנערת וזורקת אחריות על הנהלת NCR העולמית. אותנו זה לא מעניין אנחנו דורשים הסכם קיבוצי עכשיו. הסכם שיבטיח את זכויות העובדים ואת עתידם בחברה". לדבריהם פעולות המחאה בהן נקטו בעת ביקורה של פורנל הן איתות לכוונתם להיאבק בלא פשרות למען זכויותיהם.

"אנחנו מקווים שלא נידרש לכך, אולם במידה וכן, לא נהסס לפעול בכל דרך שהיא על מנת להביא לכדי חתימה על הסכם קיבוצי ראוי למאות העובדים בחברה. אנחנו קוראים להנהלה להתעשת ולשוב לשולחן המו"מ היום, עם נכונות אמתית להגיע להבנות ולהסכם קיבוצי הוגן וראוי ולא כזה שמבזה את העובדים, כפי שעשתה ההנהלה עד כה".

עובדי NCR התאגדו בהסתדרות לפני כשנה וחודשיים. מאז התאגדותם טענו העובדים לשורת פגיעות בהתארגנות מצד הנהלת החברה, כשהשיא היה בזימון יו"ר ועד העובדים ל"שיחת בירור". בספטמבר 2016 נקטו העובדים שביתת אזהרה בת יום אחד. כמו כן נאבקים עובדי החברה בהעברת ידע ופעילות של החברה מישראל להודו.

מהנהלת חברת NCR לא נמסרה תגובה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!