דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

קימברלי-קלארק / 100 עובדות ועובדי מפעל 'קימברלי-קלארק' בנהריה בהסכם קיבוצי חדש

ההסכם החדש קובע כי שכר העובדים יעודכן ויהיה גבוהה לפחות ב-5% משכר המינימום, בנוסף להפרשות פנסיוניות מוגדלות ומימון של חלק נכבד בלימודים הגבוהים של ילדי העובדים | ועד העובדים: "הצלחנו להגיע להסכם שכולל שורה של הישגים משמעותיים"

חתימה על הסכם קיבוצי בקימברלי קלארק (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי בקימברלי קלארק (צילום: דוברות ההסתדרות)

במפעל הצפוני, המייצר מוצרי נייר עבור מותגים רבים, כ-100 עובדות ועובדים, אשר חתמו אתמול (שני) על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם שתוקפו לשלוש שנים ויחול על כ-100 עובדי המפעל, מסדיר בין היתר, תוספות שכר, מענקים שנתיים, קידומי דרגות, הסדרת מנגנון קביעות ומימון לימודים אקדמיים לילדי העובדים

מוועד עובדי המפעל נמסר: "אנו שמחים ונרגשים מהמעמד. לאחר שהצלחנו להתגבר על המכשולים שניצבו לאורך הדרך, הצלחנו להגיע להסכם שכולל שורה של הישגים משמעותיים ואיזון ראוי בין שיפור תנאי העובדים לבין צרכי החברה. אנו רוצים להודות לכל מי שליווה אותנו מטעם ההסתדרות ולברך את ההנהלה על השיח המכבד שאפשר את השגת ההסכם".

ההסכם נחתם בטקס מיוחד במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל קימברלי-קלארק ישראל אורי בן שי, יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי ונציגי ועד העובדים בחברה.

חתימה על הסכם קיבוצי בקימברלי קלארק (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי בקימברלי קלארק (צילום: דוברות ההסתדרות)

ההסכם קובע כי החל מתחילת 2017 שכר היסוד לכל עובד שהשלים שנה במפעל, יהיה לכל הפחות, גבוה ב-5% משכר המינימום במשק, כפי שיתעדכן מעת לעת. החל משנת 2017 ובמשך כל שנות ההסכם, החברה תשלם לעובדים גם מענקים חד פעמיים אשר נקבעו מראש, תוך מתן אפשרות להגדיל את גובה המענקים בהתאם לתוצאות החברה. במהלך שנת 2017 העובדים יקבלו שני מענקים בשווי כולל של 160 שעות רגילות. בשנים הבאות יקבלו העובדים מענק דומה, או גדול יותר, תלוי ברווחי החברה. העובדים הוותיקים יזכו לתוספת בהפרשות החברה לפנסייה.

ילדות וילדי העובדים קבועים יהנו אף הם מההסכם – הילדים בגילאי 18-34, יהיו זכאים למימון לימודים אקדמיים או לימודים לתעודת הנדסאי, עד 75% מגובה שכר לימוד אוניברסיטאי. כמו כן, על פי ההסכם קימברלי-קלארק התחייבה כי החל מהשנה תעניק מתנות חג, המחולקות לעובדים לקראת פסח וראש השנה, גם לפנסיונרים של החברה אשר פרשו משנת 2016 ואילך.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך את העובדים במפעל והדגיש כי התעשייה הישראלית היא היא "קטר הצמיחה של הפריפריה".  ניסנקורן הדגיש את חשיבות ההתחייבות לשכר מעל לשכר המינימום: "ההסכם נשען על התפיסה כי עובדי המפעל הם שותפים מלאים להצלחתה של קימברלי-קלארק בישראל. לצד תוספות השכר ומענקים הקשורים לתוצאות החברה, ההסכם נותן חיזוק חשוב גם לקבוצת העובדים ברף ההכנסה התחתון, בזכות קביעת שכר הבסיס בחברה 5% מעל לשכר המינימום במשק. יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, הוסיף כי: "ההסכם החדש מבטא ערכים חברתיים וממשיך לבסס את מעמד המפעל בנהריה, כמקום שהעובדים מרגישים בו גאווה ושייכות."

מנכ"ל קימברלי-קלארק ישראל, אורי בן שי, הצטרף לברכות ואמר: "אני מברך על ההסכם שנחתם היום עם העובדים ומודה ליו"ר ההסתדרות על השותפות ועל תמיכתו במאבק המשותף והחשוב נגד סגירת אזור התעשייה בנהריה. מדובר על מפעל חיים של עשרות שנים, המספק עבודה למאות משפחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!