דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דוד ביטן

טובת הילד / יו"ר הקואליציה הודיע כי הושג נוסח מוסכם לחוק חזקת הגיל הרך

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הודיע כי הנוסח החדש יאפשר את קידומו של החוק, שההצבעה עליו נדחתה מספר פעמים בשל התנגדות של חברות כנסת מהקואליציה | ביטן: "לא נאפשר ערעור של הקואליציה בשל מאבקי אגו"

אם ותינוקת. למצולמות אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
אם ותינוקת. למצולמות אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הודיע אתמול (רביעי), בישיבת הנהלת הקואליציה, כי יקדם נוסח חדש של חוק חזקת הגיל הרך, עליו יהיו חתומים כל ראשי הסיעות החברות. לדבריו, "ההצעה תסתמך על ההסכמות שכבר הושגו – תיקון גיל החזקה לשנתיים". "לא נאפשר ערעור של הקואליציה בשל מאבקי אגו", הוסיף. הצעת תעלה, ככל הנראה, בתחילת מושב הקיץ.

הודעתו של ביטן באו על רקע התבטאויות של יוזם החוק, ח"כ יואב קיש (הליכוד),בימים האחרונים. קיש אף איים כי לא הצעת החוק לא תעלה לאישור הכנסת, יימנע מהצבהעה עם הקואליציה במליאה, וכי ועדת הכנסת, בראשה הוא עומד, לה לא תדון בחוקים של חברי סיעות כולנו והבית היהודי. קיש אף נעדר מוועדת החוץ והביטחון, בעת שזו הצביעה על חוק המואזין, מה שהוביל את ביטן לאיים כי יפטר אותו מהוועדה.

ח"כ דוד ביטן וח"כ יואב קיש (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
ח"כ דוד ביטן וח"כ יואב קיש (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

הסעיף המכונה "חזקת הגיל הרך" בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע כי במקרה בו זוג הורים לילד עד גיל שש התגרשו ולא הגיעו להסכמה בנושא המשמורת, הילד יעבור לרשות האם כל עוד אין סיבה מיוחדת המונעת זאת. במצב זה, גם כאשר יש לזוג ההורים כמה ילדים שרק אחד מהם מתחת לגיל שש הם ככל הנראה יעברו לרשות האם, משום שנטיית בתי המשפט היא להשאיר את הילדים יחד. הצעת החוק המקורית של קיש ביקשה לבטל סעיף זה כליל, אך בפשרה שהושגה, כאמור, יונמך הגיל המקסימלי לשנתיים.

ההצבעה על הצעת החוק נדחתה כבר מספר פעמים, זאת בשל התנגדותן של חברות כנסת מהקואליציה לביטולה המוחלט של החזקה. ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) התנגדה להצעת החוק שהגיש קיש, והגישה הצעה משלה, לפיה לא תבוטל החזקה לגמרי אבל הגיל ירד, משש לארבע. השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שהתנגדה להצעתה של מועלם, הגישה עליה ערער, וההצעה נדחתה על ידי ועדת שרים לענייני לחקיקה.

במצב שנוצר – בו הצעתו של קיש לא קודמה על ידי הקואליציה, והצעתה של מועלם נבלמה על ידי גמליאל – הרפורמה בחזקת הגיל הרך הגיעה, למעשה, למבוי סתום. הודעתו של ביטן היום היא, ככל הנראה, הפשרה שתאפשר את קידומה של אחת מהצעות החוק.

"ניצחון גדול לשומרי ילדי הגירושין! חזקת הגיל הרך לא תבוטל" אמרה אלינור דוידוב, ממטה הארגונים למען ילדים בחזקת הגיל הרך, בתגובה להודעת ביטן. עם זאת, טענה דוידוב שגיל שנתיים הוא גיל רך, ויש להיזהר מביצוע צעדים שיפגעו בילדים בגילאים אלו.

"החוק החדש חייב לכלול חלופה מושכלת לחזקת הגיל הרך" הוסיפה דוידוב, "שלא תפקיר משפחות לסכסוכי משמורת בלתי נגמרים אלא תסייע לבתי המשפט להחליט במהירות ובקלות על הפתרון הטוב ביותר למען הילדים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!