דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / רה"מ ימריא לביקור רשמי ברוסיה: "פגישה חשובה לביטחון ישראל"

במסגרת הביקור, צפוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין | מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה יביע את ההתנגדות הישראלית להשארת כוחות איראניים בגבול הצפון, במסגרת הסדרת המצב בסוריה

נתניהו ופוטין בביקורו הקודם של רוה"מ ברוסיה, יוני 2016 (צילום: חיים זך  לע"מ)
נתניהו ופוטין בביקורו הקודם של רוה"מ ברוסיה, יוני 2016 (צילום: חיים זך לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימריא הבוקר (חמישי) לביקור רשמי ברוסיה, במסגרתו ייפגש עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. נתניהו צפוי לחזור לישראל בשעות הערב, לאחר תום הפגישה. "זו פגישה חשובה מאוד לביטחון ישראל" אמר נתניהו, "ניצחון על הטרור של דאע"ש לא יכול להביא להתגברות הטרור של איראן וגרורותיה. לא מחליפים טרור בטרור".

מלשכת נתניהו נמסר כי לפגישה שתי מטרות עיקריות: לשמור על הקשר השוטף בין שתי המדינות, כדי למנוע חיכוך סביב הלחימה בסוריה, ולהביע את ההתנגדות התקיפה של ישראל להשארת כוחות של איראן, וגרורותיה, בגבול הצפון ובים התיכון, במסגרת שיחות ההסדרה של הצדדים בסוריה "בכל הסדר שהוא". עוד נמסר כי נתניהו יעלה בפני פוטין את נושא רמת הגולן, וידגיש את "העובדה שרמת הגולן אינה מהווה חלק מהדיון בכל מתווה".

לראש הממשלה יתלוו בביקור שר התיירות זאב אלקין, ראש המל"ל בפועל תא"ל (במיל') יעקב נגל, ראש סגל ראש הממשלה יואב הורוביץ, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי והמזכיר הצבאי תא"ל אליעזר טולדנו.

רה"מ נתניהו בוועדת חוץ וביטחון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
רה"מ נתניהו בוועדת חוץ וביטחון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

ביקורו של נתניהו במוסקבה מגיע אחרי שבסוף השבוע האחרון דיווחה טהראן על ניסוי מוצלח של מערכת ההגנה האווירית, S-300, אותה רכשה מסוריה. סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה כי הניסוי כלל יירוט של כמה גרמי אוויר, ביניהם גם טילים בליסטיים. בנובמבר 2016 אישר ולדימיר קוז'ין, עוזר נשיא רוסיה לענייני שיתוף פעולה צבאי-טכני, כי מעל למחצית רכיבי מערכת ההגנה סופקו לאיראן.

ראש הממשלה התייחס לנושא האיראני בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון, בה לקח חלק אתמול. "אנחנו שומעים הרבה מה איראן עושה ומה עושות גרורותיה, אבל לא שומעים מה אנחנו עושים" אמר, "אנחנו מפעילים את היתרון של השינוי הדרמטי במדיניות ארצות הברית כדי לסייע לעמוד מול האתגר האיראני".  נתניהו הוסיף כי "כל כוח הוא יחסי, והכוח שאנחנו מתמודדים מולו הוא בעיקר כוח אחד – איראן וגרורותיה. חיזבאללה, ג'יהאד אסלאמי וגם חמאס יותר ויותר – הכל זה איראן".

בדבריו, שב ראש הממשלה והדגיש, כי האיום האיראני משותף לישראל ומדינות ערב באזור ומציאות זו מהווה הזדמנות להגיע לנורמליזציה, ואף לשינוי ביחסים עם הפלסטינים. "אל מול האיום המשותף, ישנם אינטרסים משותפים עם מדינות רבות באזור. אני מאמין בטיפוח האינטרסים הללו" טען ראש הממשלה, "בסופו של יום, אם ננהג בחכמה, הדברים האלה יסייעו להגיע לנורמליזציה גדולה יותר באזור ולאפיקים חדשים ומועילים יותר לתהליך מדיני מול הפלסטינים".

בדברים שנשא, מוקדם יותר השבוע, בטקס לציון 25 שנים לפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, אמר נתניהו כי בפגישתו עם פוטין יבהיר כי ישראל נחושה "למנוע מאיראן להדק את אחיזתה בסוריה" וכי "ישראל נחושה, באותה המידה, להתנגד בתוקף להימצאותן של מליציות שיעיות בקרבה לישראל, כולל חימוש החיזבאללה בנשק מסוכן".

"הקווים העבים שלנו, הקווים האדומים שלנו, הם גם עבים והם גם ברורים, ואיננו מהססים לפעול כדי לקיים אותם", סיכם ראש הממשלה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!