דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחת: ורה קניבסקי - אלופת אירופה בסיף ששילמה על כרטיס הטיסה

צ'לסי הופקינס מפגינה משחק מצוין ברמת חן, שחקני הכדורגל בארגנטינה שובתים וטוטו תמוז מתבזבז על הספסל של הפועל ת"א

ורה קניבסקי (מימין). צילום: דף הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל
ורה קניבסקי (מימין). צילום: דף הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחה באליפות ושילמה על כרטיס הטיסה: הסייפת ורה קניבסקי

יאיר צוקר

ורה קניבסקי, הסייפת הישראלית בת ה-17, זכתה השבוע במדליית הזהב בסגנון הדקר באליפות אירופה עד גיל 20 שהתקיימה בעיר פלובדיב שבבולגריה, לאחר שניצחה בגמר את אנה ברובקו האוקראינית 13:15. ורה גברה בדרך על שתי יריביות מאיטליה ובחצי הגמר גברה על קמילי לבט הצרפתייה. זו הפעם הראשונה שורה, ממועדון מכבי מעלות, זוכה לעמוד על הפודיום באליפות אירופה.

מדובר בהישג מעורר כבוד לקניבסקי, שבמקביל מעורר הרבה פחות כבוד לאיגוד הסייף, מאחר שקנבסקי וחברותיה נאלצו לשלם על האליפות מכיסן.

ברכות לסייפת הצעירה ורה קנבסקי שזכתה בבולגריה, לפני שעה קלה , במדליית זהב באליפות אירופה עד גיל 20 בדקר אולימפי אחרי…

Posted by ‎הוועד האולימפי בישראל‎ on Tuesday, March 7, 2017

בשנה שעברה ורה הפתיעה כשהעפילה לתחרות הקדם אולימפית בריו, אך לא השיגה את הקריטריון הדרוש כדי להשתתף באולימפיאדה.

בנוסף לקניבסקי, הנבחרת הישראלית צברה עוד שני הישגים מרשימים בתחרות: ניקול גברילקו דורגה במקום השישי באליפות, ויאנה בוטוויניק דורגה במקום השמיני.

לאור האליפות המוצלחת נראה שישנו דור עתיד לענף הסייף, ששלח עד כה 19 סייפים וסייפות ישראלים למשחקים האולימפיים. עם הכישרון של ורה וחברותיה נראה שאפשר לחלום אפילו על מדליה אולימפית ראשונה בסייף בטוקיו 2020.

קרב הגמר של ורה מול ברובקו האוקראינית:

אבל, אם משהו ישבש את התוכניות של הסייפות המוכשרות היא העובדה שאיגוד הסייף נמצא על סף קריסה כלכלית, בעקבות קיצוץ של 40 אחוזים בתקציב לו הוא זוכה מהמדינה.

לאחר שנודע על הקיצוץ התכנסו חברי הנהלת האיגוד לפגישת חירום, בה החליטו על פיטורי מספר מאמנים ועל הפחתת שכרם של המאמנים האולימפיים. הביטוי החריף ביותר למשבר באיגוד הוא העובדה שורה וחבריה לנבחרת נאלצו לשלם 4000 שקלים כל אחד על כרטיסי הטיסה לאליפות אירופה.

נראה ששוב ישנם שיקולים לא ספורטיביים ששמים רגליים להצלחת הספורט האולימפי הישראלי. חבל לראות זאת בענף כמו הסייף, שתמיד מביא לנו הרבה מאוד כבוד.

מנצחת מכל מקום במגרש- צ'לסי הופקינס

צור רוזנצוויג

מזה ארבע עונות משחקת אצלנו בישראל אחת משחקניות הכדורסל המגוונות והיעילות ביותר: צ'לסי הופקינס.

השחקנית האמריקאית הגיעה ממכללת סן דייגו, ולאחר שנתיים בבנות הרצליה עברה למכבי רמת חן. בעונתה הראשונה ברמת חן היא הייתה גורם משמעותי בהעפלת הקבוצה לגמר סל ולגמר הגביע, בשניהם הפסידה למכבי אשדוד – אבל רק אחרי תצוגה הירואית.

הופקינס מעמידה השנה ממוצע של כמעט טריפל דאבל בקליעה, אסיסטים וריבאונדים. השבוע היא הציגה עוד משחק "סטנדרטי" עם טריפל דאבל בקאמבק של המועדון מול רמת השרון, אשר מציב אותן במקום הראשון בטבלה כשאנחנו רגע לפני תחילת משחקי הפלייאוף.

על החשיבות שלה על המגרש בקבוצה של שירה העליון היא אומרת:  "זו הרגשה מצוינת להיות בולטת על המגרש בנקודות ובשאר מדדים, אבל מבחינתי באמת מה שחשוב זה הניצחון של הקבוצה"

tel aviv

Posted by ‎מועדון כדורסל נשים מכבי עירוני רמת-גן‎ on Thursday, March 2, 2017

על אף הסיקור המועט בארצנו לכדורסל נשים, וחוסר הבהירות לגבי פתיחת השנה עקב אי שוויון בתקציב בין המינים, הליגה הישראלית היא אתגר עבור השחקניות הזרות. הופקינס אינה הראשונה שמצליחה לייצר קריירה מרשימה ומכובדת בישראל, ויותר מזה -עושה זאת באהבה ובעניין.

"השאיפה האישית שלי  די תואמת לשאיפה הקבוצתית. אני רוצה לסייע לקבוצה שלי לזכות השנה באליפות. אם נצליח, זו תהיה האליפות הראשונה שלי בליגת העל לנשים בישראל, ולכך אני שואפת", אמרה.

הכדורגל הארגנטינאי מפסיד: השחקנים שובתים עקב משבר כלכלי

ליאור ברטל

בסוף השבוע האחרון בוטלו משחקי המחזור ה-15 בליגה הבכירה בארגנטינה. הסיבה לביטול היא שביתה שהכריז ארגון השחקנים במדינה עקב אי תשלום שכרם. בתחילה הודיעה התאחדות הכדורגל הארגנטינאית שהמשחקים יתקיימו כרגיל, אך לאחר שהבינה שהשחקנים לא מתכוונים להגיע למגרשים, החליטו בהתאחדות להשבית את המשחקים עד פתרון המשבר.

בשנים האחרונות סובל הכדורגל בארגנטינה ממשבר כלכלי חריף. רוב הקבוצות במדינה שקועות בחובות לבנקים ולגופים פיננסיים נוספים, וראשי ההתאחדות מואשמים בפרשת שחיתות סביב מכירת זכויות השידור של הליגה. כתוצאה מהמשבר הזה לא נחתם חוזה שידור חדש. הקבוצות, שבנו על תזרים כספי מהסכם השידורים, נשארו ללא תקציב והפסיקו לשלם משכורות. ארגון השחקנים, שכאמור פתח בשביתה, דרש את התערבות הממשלה.

הממשלה אכן התערבה, אבל השחקנים טוענים שעשתה מעט מידי: ראש הממשלה מארוסיו מאקורי החליט להזרים לקבוצות מענק חד פעמי של 22 מיליון דולר, כפיצוי לביטול זכויות השידור ע"י הערוץ הממשלתי. הכסף הזה אמור היה לעזור לבעלי הקבוצות לשלם את המשכורות והחובות שלהם לשחקניהן, אבל השחקנים החליטו להמשיך את השביתה בטענה שהסכום הזה לא יספיק לקבוצות, שבעליהן נמצאים בחובות גדולים מדי.

לצערם של אוהדי הכדורגל הארגנטינאי, הפתרון אינו נראה באופק. ההתאחדות הארגנטינאית נמצאת תחת חקירה בינלאומית של פיפ"א, הממשלה חסרת תשובות, ואין מענה אמיתי למשבר המתמשך. אוהדי הקבוצה המובילה לאנוס יצטרכו להתאזר בסבלנות עד שהליגה תתחדש, ולראות האם אחרי הפסקה של שלושה חודשים (או יותר) הקבוצה הקטנה תמשיך להוביל ותזכה באליפות סנסציונית.

מנצחים את הטלוויזיה המסחרית: שתי קבוצות ברזילאיות שידרו את המשחק ביוטיוב

ליאור ברטל

הסיפור המעניין הבא מגיע אלינו מברזיל: לפני כשלושה שבועות, ב-19 בפברואר, היה אמור להתקיים משחק הצמרת בליגה של מחוז פרנה, בין הקבוצות אתלטיקו פארננסה ולקוריטיבה. שתי הקבוצות לא הגיעו להסכם שידור עם ענקית התקשורת הברזילאית גלובו, שלחצה עליהן להוריד את דרישות התמלוגים שלהן על השידור ואיימו שהמשחק לא ישודר. הקבוצות לא ויתרו, והודיעו שיופיעו למשחק וישדרו אותו בחינם באתר יוטיוב. בתגובה הודיע נשיא ההתאחדות לכדורגל של מחוז פאנה שהמשחק לא ייחשב, ושתי הקבוצות יקבלו הפסד טכני. במחאה הגיעו שחקני הקבוצות יחד עם אוהדיהן לאיצטדיון, ובמקום לשחק כדורגל הם נעמדו במעגל במרכז המגרש.

https://twitter.com/SEBASTIANVielma/status/837091026678472705

בשבוע שעבר התקיים המשחק בכל זאת, אבל הפעם בתנאים שהציבו הקבוצות. המשחק שודר ביוטיוב בשידור חי ובחינם, אוהדי הקבוצות פירשנו את המשחק ברשתות החברתיות, ולמגרש המקומי ארנה דה ביישאדה הגיעו 16 וחצי אלף צופים לצפות בחגיגת כדורגל. למרות שאתלטיקו עלו עם קבוצת המחליפים שלהם בעקבות ההכנות למשחקם בגביע ליברטדורס השבוע (בו סיימו בתיקו 2:2 אם אוניברסידד קאתוליקה) גם שחקני המחליפים היו טובים יותר מקבוצת קוריטיבה, והצליחו לנצח במשחק חם 2:0, עם שערים של דאגלס קוטיניו וקריסאן. שחקני קורטיבה ירדו מאוכזבים מהדשא בעקבות החמצות רבות, כולל פנדל של קלבר במהלך המחצית הראשונה.

למרות שזה לא היה משחק מהעונה הרגילה של שתי הקבוצות שמשחקות בליגה הבכירה של ברזיל, מדובר בניצחון ענק וחדשני של הקבוצות ואוהדיהן על חברת התקשורת ועל התאחדות הכדורגל המקומית. הם הוכיחו שמי שבאמת מוביל את עולם הכדורגל הם השחקנים והאוהדים, ולא בעלי השפעה ואינטרסים כלכליים.

מפסיד דקות משחק בספסל: טוטו תמוז  

צור רוזנצוויג

"זו ההחלטה הכי קלה בקריירה שלי. כולם יודעים כמה המועדון והאוהדים יקרים לי. אני בא לעשות הכול בשביל להחזיר את המועדון למקום הראוי לו. זה הזמן שלי להחזיר לכולם על האהבה וההערכה שתמיד העניקו לי. אני נרגש לחזור ומחכה כבר לפגוש את הקהל האדום". במילים אלו בחר לתאר טוטו תמוז את חזרתו לארץ ולמועדון האדום – הפועל תל אביב. אבל מאז אותו 19 בינואר, חוץ מ-20 דקות מצטברות, תמוז לא נראה בתוך תחומי המגרש. יכול להיות שאותה ציפיה והתרגשות מהקהל האדום גורמת לו לא לרצות לעזוב את הספסל והיציע.

וזה חבל, כי השחקן אשר שב מהגלות ברוסיה ובסין מוצא עצמו בארץ כמו פליט אבוד.

נדמה שכבר שכחנו שאותו תמוז נמצא במקום התשיעי ברשימת הכובשים בכל ההיסטוריה של הפועל תל אביב. והנה הוא מוצא את עצמו בחזרה עצובה לוולפסון, ולא רק בגלל המיקום בטבלה, אלא בעיקר עקב אי היכולת להיות פקטור מרכזי בהשבת עטרה ליושנה.

וכך המועדון התל אביבי שוב עושה רכש ינואר לא מוצלח, גיא אסולין ולוטם זינו, בדיוק לפני שנה – זוכרים?

מקווה להתבדות, ואולי ניפגש על המרקע במשחקי הפלייאוף. אני מוכן להמר לטובתך,טוטו.

מפסידות אבל ממשיכות להילחם: הפועל פ"ת יורדות מאוכזבות לליגה השנייה

יאיר צוקר

דווקא כשהיה נראה שהן מתעוררות לחיים עם ניצחון חשוב על ראשל"צ, הפועל פתח תקווה בכדורסל נשים הפסידה במחזור האחרון להפועל זכרון/מעגן וסיימה את דרכה בליגת אתנה.

המלאבסיות, שאירחו את המשחק בביתן באם המושבות, הגיעו למחזור האחרון בליגת אתנה לאחר עונה של עליות ומורדות. הן אמנם השיגו ניצחון על המוליכה רמת חן, אבל את רובה המכריע של העונה בילו במאבקי הישרדות. המארחות פגשו את בנות זכרון/מעגן מיכאל למשחק טעון, בו המנצחת נשארת עונה נוספת בליגה והמפסידה יורדת ללידת המשנה.

חניכותיו של אלי רבי עלו נחושות למשחק, שהיה צמוד לכל אורכו, והובילו כבר ב-10 נקודות הפרש במחצית הראשונה שהסתיימה בתוצאה 35:45. הפתח-תקוואיות נהנו מיום טוב של אשלי בברלי שסיימה את המשחק עם 25 נקודות ו-9 ריבאונדים, אבל במחצית השנייה של המשחק חניכותיו של נמרוד מיטל היו גדולות עליהן בעיקר בזכות משחק לחימה של שחקנית נבחרת העתודה עדן רוטברג, שהציגה משחק נהדר בו קלעה 17 נקודות, קטפה 12 ריבאונדים וחילקה 7 אסיסטים. בנות זכרון ומעגן סיימו את המשחק בניצחון חוץ יקר של 80:72, שמוריד את פ"ת למקום האחרון בטבלה. אחרי שש עונות בליגה הראשונה, הן תיאלצנה לעבור לליגה השנייה.

למרות שירדו ליגה, העונה לא הסתיימה מבחינתן והן אפילו יכולות לסיים אותה עם תואר גביע המדינה. לשם כך חניכותיו אל אלי רבי צריכות לנצח בשנית את מכבי רמת חן בחצי גמר הגביע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!