דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / 600 עובדות ועובדי מעברי הגבול חתמו על הסכם קיבוצי חדש

"עובדי מעברי הגבול ממלאים במסירות תפקיד משמעותי, וראויים לתגמול הולם על עבודתם", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן | ההסכם מעדכן את טבלת שכר היסוד, מזכה את העובדים בהפרשות לקופות גמל ולקרן השתלמות

מסוף טאבה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90).
מסוף טאבה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אחרי שנתיים של פעילות והתמדה, הצלחנו להשיג הסכם פורץ דרך שנותן מענה חשוב לציבור העובדים במעברי הגבול", אמרה אתמול (חמישי) בהתרגשות שני שבתוב, יו"ר מועצת העובדים של רשות האוכלוסין וההגירה. לאחר מאבק ממושך, חתמו ההסתדרות והאוצר על הסכם קיבוצי חדש המסדיר את שכרם ותנאי העסקתם של עובדי מעברי הגבול. ההסכם שנחתם עד שנת 2024 יחול על כ-600 עובדים במעברי הגבול השונים של ישראל.

ההסכם, מעדכן ומעלה את טבלת שכר היסוד של עובדי מעברי הגבול ב-10%. העובדים צפויים לקבל תוספת זו באופן רטרואקטיבי החל מ-01.01.2016. בנוסף, יהיו העובדים זכאים גם להפרשות לקופת גמל ולקרן השתלמות בגין התוספת הרטרואקטיבית. כמו כן, לטבלת שכר היסוד של העובדים, תתווסף רמת שכר נוספת.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר במעמד החתימה עם ערן יעקובי הממונה על השכר באוצר כי "עובדי מעברי הגבול ממלאים במסירות תפקיד משמעותי, וראויים לתגמול הולם על עבודתם". לדבריו הצטרף יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי שאמר: "כעת אפשר לברך על המוגמר. לאחר תקופה ממושכת של מו"מ מורכב, הגענו להסכם שמתקן עוול ומשפר את תנאי עבודתם של עובדי המעברים. יישר כוח לעובדים על העמידה האיתנה ועל האחריות שהפגינו בתהליך".

ההסכם הסדיר מענק נוסף, תחת הכותרת "מעברי גבול", שיתבסס על נוכחות ועל ביצוע התפקיד. עובד שיעמוד בקריטריונים בהסכם במשך תקופה דו-חודשית, יהיה זכאי למענק בגובה 300 שקל. במידה ואותו עובד ימשיך לעמוד בתנאים לתקופה של חודשיים נוספים ברצף, יהיה זכאי למענק דו חודשי נוסף בסך 600 שקל. עמידה בקריטריונים בתקופה דו-חודשית שלישית ברצף תזכה את העובד במענק נוסף בגובה 800 שקל. כמו כן ההסכם החדש מעגן את זכאותם של עובדי המעברים ל'גמול מינהל', בדומה ליתר העובדים המינהליים בשירות המדינה. זכאות זו תאפשר לעובדים להשלים קורסים והשתלמויות מקצועיות ולקבל על כך תוספת לשכרם, בהתאם לכללים.

"אנו שמחים ומודים ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, על כך שליוו אותנו בדרך שהייתה מלאה באתגרים", אמרה היו"ר שבתוב, "אנו מברכים על ההישג החשוב ומאחלים הצלחה רבה גם בהשגתם של שני ההסכמים הבאים: במינהל אכיפה וזרים ובמנהל לשכות של הפרויקט הביומטרי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!