דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / לקראת טורניר המכללות בכדורסל - 5 מועמדים לNBA ששווה לעקוב אחריהם

הטורניר שיחל בשבוע הבא יכריע מי הן הקבוצות שיצטרפו ל-64 המכללות הבכירות הארה"ב אך חשוב יותר יתן לנו הזדמנות לצפות בדור העתיד של ה-NBA בפעולה. יש למה לצפות

מרקל פולץ (משמאל) - וושינגטון (AP Photo/Elaine Thompson)
מרקל פולץ (משמאל) - וושינגטון (AP Photo/Elaine Thompson)

ביום ראשון הקרוב יחולקו הקבוצות במרץ' מדנס, טורניר המכללות בכדורסל, יומיים לאחר מכן יפתח סיבוב ה"פירסט פור", שמונה הקבוצות שיקבלו הזדמנות אחרונה להתקבל ל-64 המכללות הבכירות בארה"ב. הטורניר המפורסם מכונה מרץ המשוגע בגלל שהוא עובד בשיטת נוק אאוט מיידי. כלומר כל סיבוב הינו משחק אחד והמנצחת עולה שלב. ה-64 הופכים ל-32 שהופכים ל"סוויט סיקסטין" לאחר מכן ל"עלית אייט" ואז ל"פיינל פור" הנחשק ולבסוף לגמר הגדול על האליפות.

משחק אחד רע של קבוצה בכירה יכול להסתיים במפלה ויציאה מוקדמת מהטורניר כאשר ריצה ארוכה של מכללה קטנה עם כוכב גדול יכולה להזניק את אותו כוכב לעבר פסגת בחירות הדראפט של ה-NBA מאוחר יותר בקיץ.

לקראת פתיחת התחרויות אנחנו מביאים לכם את חמשת השחקנים הבכירים הצפויים להיבחר גבוה בדראפט הקרוב, את מצב קבוצתם ערב הטורניר ולמה כדאי לצפות.

מרקל פולץ – וושינגטון (לפי התחזיות מועמד למקום 1 בדראפט)

נתחיל מהמועמד הבכיר להיות הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, מרקל פולץ ממכללת וושינגטון. כפי שקורה מדי פעם, הגארד באורך 1.93 מטר, משחק במכללה חלשה שהפסידה יותר מדי משחקים בשביל להיות מועמדת ל-64 הבכירות ברחבי המדינה. הנתונים של פולץ מרשימים – בתור רכז הקבוצה הוא מעמיד ממוצעים של 23 נק', 6 אס' למשחק ואולי יותר חשוב ל-NBA, פולץ קולע ב-41% מהשלוש כאשר הוא זורק 5 זריקות כאלה למשחק.

את מי הוא מזכיר ב-NBA? – גילברט ארינאס. פולץ נותן תחושה של שליטה מקסימלית ברזי המשחק. הוא לוקח את הזמן בדרך לחדירות שלו לסל. כמו ארינאס לפניו הוא לא נתברך באתלטיות דומה לווסטברוק ולכן יותר מתבסס על שינויים כמקצב, הטעיות וסיבסובים בשביל למצוא מקום לזריקה שלו.

לונזו בול – יו סי אל איי (לפי התחזיות מועמד למקום 2 בדראפט)

השחקן המחשמל של עונת המכללות. בול הגיע ליו סי אל איי השנה ושינה לחלוטין את הסגנון של הקבוצה. הרכז בגובה 1.98 מטר מעמיד ממוצעים של 15 נק', 7.5 אס' ו-6.5 ריב' למשחק ושוב גם כאן בולטת היכולת קליעה מרחוק של בול עם 42% מהשלוש מ-5.5 זריקות למשחק. הברוינס מקליפורניה סיימו את שנה שעברה במאזן מפסיד של 15-17 ואילו השנה הם מסיימים את העונה הסדירה במאזן 28-3 ובדירוג מקום 3 ברחבי המדינה. בול מוביל קבוצה של קלעים חסרי מצפון שרצים למתפרצות ומטילים שלשות כמה שיותר וכמה שיותר מהר. הוא עושה הכל מעמדת הרכז של הקבוצה וידוע בנטייתו לזרוק את השלשות שלו ממרחק רב יותר משמעותית מהקו.

קבוצתו של בול הינה מהמועמדות הבכירות לתואר השנה. החולשה שלה הינה ההגנה ויום קליעה חלש יכול לסיים את עונת התחייה מחדש מוקדם מהצפוי.

את מי הוא מזכיר ב-NBA? –  ממבט ראשון יש רק שחקן אחד שעולה לראש. ג'ייסון קיד. ההבדל העיקרי ביניהם הינו היכולת של בול לקלוע שלשות ברמה גבוהה כבר מתחילת הקריירה שלו. קיד היה שחקן שפשוט משתלט על משחק. בקצב שלו, בפיזיות המתפרצת, בידיעה של כל שאר השחקנים שאם הם ירוצו ויהיו פנויים אפילו לרגע קיד ימצא אותם. כזה הוא בול ואני לא יכול לחכות לבואו לליגה הטובה בעולם.

ג'וש ג'קסון – קנזס (לפי התחזיות מועמד למקום 3 בדראפט)

הסמול פורוורד המתנשא לגובה של 2.03 מטר משחק 30 דקות למשחק בתור שחקן שנה ראשונה במכללה המדורגת ראשונה במדינה, קנזס. ב-30 דקות אלו ג'קסון קולע 16 נק', מוריד 7 ריב' ומחלק 3 אס'. גם אחוזי הקליעה שלו מרשימים עם 50% מהשדה ו37% מהשלוש. בקנזס השחקן הרב גוני נע בין העמדות השונות במגרש הן בהתקפה ובהגנה. ג'קסון יכול לשמור על גבוהים ונמוכים באותה היעילות ובהתקפה הוא אפקטיבי מאוד כשחקן משלים שלא צריך את הכדור בידיו כל הזמן. קנזס קבוצתו הינה המועמדת הבכירה לזכייה בטורניר השנה.

את מי הוא מזכיר ב-NBA? –  תלוי בכמה אתם מתאהבים בו. האופטימיים יגידו שאפשר לזהות פה פוטנציאל לשחקן שנע בין ג'ימי באטלר לקוואי לנארד. אבל שאלת הקליעה והיכולת שליטה בכדור של ג'קסון גם מזמינה השוואות למייקל קיד גילכריסט, שחקן מעולה במכללות שפשוט לא מצליח להיות פקטור התקפי מספיק משמעותי בגלל קשיי הקליעה שלו.

לאורי מארקאנן – אריזונה (לפי התחזיות מועמד למקום 7 בדראפט)

הגבוה הפיני של אריזונה הינו קלעי בחסד וכבר מוביל את ליגת המכללות בכמות השלשות לשחקן בגובהו. מגובהו, 2.13 מטר, השחקן קולע 15 נק' למשחק עם 7.5 ריב' וקולע ב-45% מהשלוש בכמעט 5 זריקות למשחק. קבוצתו אריזונה המדורגת 7 במדינה עושה שימוש במארקאנן באופנים שונים ומגוונים שמאפשרים לה להפעיל לחץ בכל מיני צורות על ההגנות של היריבות. הגנתית למרות גובהו, הפיני מתקשה להיות שחקן משמעותי כמו גם בריבאונד. יהיה מעניין לראות אם אריזונה תצליח להגיע רחוק בטורניר וכך נזכה לראות את מארקאנן מול הגבוהים הבכירים האחרים במכללות.

את מי הוא מזכיר ב-NBA? –  בקטע מתוך ספרו החדש של מייקל לואיס מדבר הג'נרל מנג'ר של יוסטון, דריל מורי על בעיית ההשוואות של שחקנים לשחקנים מוכרים ומוכחים – "הפתרון של מורי היה לאסור כל השוואה בתוך אותו הגזע. "אמרנו, 'אם אתה רוצה להשוות את השחקן הזה לשחקן אחר, אתה רק יכול לעשות את זה אם הוא מגזע שונה." "אם השחקן מדובר היה אפר-אמריקאי, למשל, הסקאוט הותר רק לטעון כי "הוא כמו כך וכך" אם כך וכך היה לבן או אסיאתי או היספני או משהו אחר מלבד שחור. דבר מצחיק קרה כשהכרחת אנשים לחצות קווים גזעיים במוחותיהם: הם חדלו לראות אנלוגיות. המוחות שלהם התנגדו לקפיצה הבין גזעית. "אתה פשוט לא רואה את זה," אמר מורי."

בהתאם להצעתו של מורי אומר שאת מארקאנן ניתן להשוות נכון לעכשיו לשחקן כמו צ'נינג פריי ואולי הותיקים יזכרו בסם פרקינס. כל ההשוואות שתשמעו בחודשים הקרובים לדירק נוביצקי ואפילו לפורזינגיס הינם סתם עצלות ואופטימיות מאוד. דירק הינו אחד מהגבוהים ההתקפיים הכי מגוונים בהיסטוריה של ה-NBA בעוד פורזינגיס גבוה בעוד 8 סנטימטר מהפיני הצעיר כמו גם שחקן הגנה הרבה יותר מרשים ממנו.

https://www.youtube.com/watch?v=4ak-desLZ4A

מאליק מונק – קנטאקי (לפי התחזיות מועמד למקום 9 בדראפט)

הגאנר חסר הרחמים של הדראפט. שחקן שלפני כמה שנים אולי היה יותר נמוך בתחזיות אבל עם שימת הדגש על יכולת הקליעה ב-NBA, המניות שלו מזנקות על גובהו הנמוך (1.91) יחסית לקלעי. מונק משחק במכללה שהוציאה הכי הרבה שחקני NBA בעשור האחרון בפער ניכר. הוא קולע 21 נקודות למשחק בלי הרבה כדורים חוזרים ואסיסטים אבל עם 40% מהשלוש מכמעט 8 זריקות במשחק. קנטאקי קבוצתו של מונק ממשכיה לאכזב השנה למרות סגל עמוס כישרונות ומדורגת רק 9 במדינה. מונק יקווה להראות שיכולת הקליעה שלו לא יורדת כאשר הוא פוגש הגנות עיקשות יותר עם שומרים יותר אתלטים.

את מי הוא מזכיר ב-NBA? – ההשוואות מדויקות ביותר הינן לקייל קורבר מהכיוון של יכולת הקליעה מהמקום והתנועה ללא כדור אבל בהנחה שכן יפתח מונק גם יכולת פעולה עם הכדור בידיו אולי ההשוואה המדוייקת יותר היא ללו וויליאמס, הגארד החדש של הרוקטס. אלא אם יצמח עוד קצת בשנים הקרובות פחות רלוונטי לחלום על שחקן דמוי קליי תומפסון או ברד ביל.

https://www.youtube.com/watch?v=P_d1pnwQlOw

לחובבי ה-NBA כמו גם לחובבי ענף הכדורסל באופן כללי יהיה מעניין בחודש הקרוב לעקוב אחר הטורניר המשוגע הזה. המועמדים הפוטנציאלים לככב בליגה הטובה בעולם רק מוסיפים את הדובדבן שבקצפת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!