דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגיד

תקשורת / משרד התקשורת מציע הקמת גוף רגולטורי חדש שיפקח על כלל השידורים

על פי תזכיר החוק שפורסם, יאוחדו גופי הפיקוח לגוף רגולטורי מאוחד ותחתיו יכנסו כלל השידורים המסחריים והציבוריים כולל התאגיד וגל"צ | הבית היהודי הודיעו כי יתנגדו כל עוד לא יבנה ישוב חדש למפוני עמונה

כאן - תאגיד השידור הישראלי. גרפיקה: דבר ראשון.
כאן - תאגיד השידור הישראלי. גרפיקה: דבר ראשון.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד התקשורת שלף השבוע מהארון תוכנית ישנה (מ-2003) לאיחוד הרשות השניה המפקחת על הערוצים המסחריים עם מועצת הכבלים והלוויין המפקחת על גופי הטלוויזיה רבי הערוצים. אלא שבתזכיר החוק שהופץ על ידי הממשלה מוצע להכפיף לגוף הרגולטורי המאוחד גם את שידורי תאגיד השידור הציבורי החדש וגופי תקשורת ציבוריים נוספים כגון גלי צה"ל – מה שירוקן את מועצת התאגיד שהוקמה על פי חוק השידור הציבורי החדש מתוכנה. המהלך גם יתן כוח רב בידיו של שר התקשורת ושל הממשלה.

הצעת החוק החדשה משנה גם את אופן מינוי חברי מועצת התאגיד, אשר אמורים היו להיבחר בלא השפעה פוליטית, וקובע כי ימונו על ידי ועדת איתור שתמונה על ידי שר התקשורת. כמו כן מבקשת הצעת החוק להחליף שני נציגי ציבור במועצה בנציג משרד התקשורת ובנציג האוצר, וקובעת כי יו"ר המועצה ישמש גם כמנכ"ל התאגיד אשר ימונה אף הוא על ידי ועדת האיתור. עם זאת מאפשרת הצעת החוק את תחילת שידורי התאגיד בסוף אפריל כמתוכנן.

אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

לא ברור מה מידת ההסכמה בממשלה ביחס לצעדים מרחיקי לכת אלו, בייחוד בין נתניהו וכחלון, וייתכן מאוד שהממשלה תתקשה להעביר הצעת חוק זו בזמן הקצר אשר נותר למושב החורף של הכנסת. במידה וההצעה לא תעבור עד תום המושב – נראה שתאגיד השידור הציבורי יחל את שידורי שלא תחת לגוף הפיקוח החדש המתוכנן ב-30 באפריל.

לפי דיווחים שונים בתקשורת ראשי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד העבירו מסר למשרד רה"מ שהם אינם רואים עצמם מחוייבים לתמוך בחוק כל עוד רה"מ לא עומד בהבטחתו לבנות יישוב חדש למפוני עמונה. ללא תמיכתם הבית היהודי, יתקשה נתניהו להעביר את הצעת החוק כאשר גם עמדתו של שר האוצר, משה כחלון, אינה ברורה בשלב זה. יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר בתגובה להודעת הבית היהודי כי מדובר באולטימטום ש"לא שווה כלום" וכי התאגיד יחל לפעול בתאריך הנקוב ואת השינויים ברגולציה אפשר לעשות גם חודשיים לאחר מכן ו"לא יקרה שום דבר" לדבריו.

נתניהו ובנט בימים אחרים (צילום: אמיל סלמן \ פלאש 90)
נתניהו ובנט בימים אחרים (צילום: אמיל סלמן \ פלאש 90)

ראשת מרצ, ח״כ זהבה גלאון, אומרת בתגובה: ״הצעת החוק שמקדם משרד התקשורת בשם נתניהו תציב את ישראל בשורה אחת עם מדינות דיקטטוריות למהדרין בהן הממשלה שולטת בתקשורת ומכתיבה את תכניה. מדובר בניסיון חסר מעצורים נוסף של נתניהו, שנמצא במצב רגיש תקשורתית על רקע חקירותיו ההולכות ומסתבכות, לקנות שליטה אבסולוטית בשידור הציבורי. נתניהו אינו בוחל בשום אמצעים כדי לשלוט בתקשורת, להפחיד אותה, להכניע אותה, ולהפוך אותה לצייתנית וממושטרת, ואני קוראת לשותפיו הקואליצוניים להתעשת ולמנוע ממנו לקבל את מבוקשו".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר בתגובה כי "לא איראן ולא מחירי הנדל"ן, השליטה בכלי התקשורת היא פסגת מאוויו של ראש הממשלה. ההתערבות הפוליטית הגסה היא הסיבה העיקרית להחרבתה של רשות השידור הישנה וזה בדיוק מה שרוצה לעשות נתניהו בשאר כלי התקשורת. פחות משליטה 'ארדואנית' לא תספק את האובססיה של נתניהו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!