דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

כלכלת ישראל / כחלון: לפני שנוריד מסים - נגדיל התמיכה בשכבות החלשות

בראיון לערוץ 2 אמר כחלון שעודפי הגבייה יופנו להשקעה בתקציבים חברתיים | שר האוצר התייחס למצבם של הקשישים אך לא התחייב לרפורמה בסיעוד | על הבחירות להסתדרות: "אני תומך באבי ניסנקורן. עשינו עבודה יפה"

משה כחלון בוועידת ישראל לעסקים (צילום: דבר ראשון)
משה כחלון בוועידת ישראל לעסקים (צילום: דבר ראשון)

"לפני שנורד מסים, אנחנו צריכים להחזיר כסף לשכבות החלשות" כך אמר אמש (שבת) שר האוצר משה כחלון בראיון עם רינה מצליח בתכנית 'פגוש את העיתונות' בערוץ 2. כשנשאל כחלון על עודפי הגבייה העומדים על כ-3 מיליארד שקלים השיב השר "בעוד חודש נראה הנתונים בסוף ברבעון, והכסף יחזור לציבור. הכסף לא יישאר בקופת האוצר: הוא יחזור לקשישים, יחזור למורים, יחזור לנכים ויחזור לציבור".

שר האוצר התייחס לוועדה שהוקמה להעלאת קיצבת הנכות ואמר כי הוועדה תסיים את עבודתה בתוך שבועיים. כשנשאל כחלון לגבי הרפורמה בסיעוד שדורש שר הבריאות ליצמן, נמנע השר מלהתייחס ישירות לרפורמה ואמר "הצמיחה ברבעון האחרון מהגבוהות בעולם, אנחנו בכלכלה חזקה, בשקל חזק, כל זה לא עומד מול תמונה של קשיש מוזנח. בנוגע לחוק הסיעוד – אין מחסור בכסף לפיקוח".

כחלון אמר שהוא יתמוך באבי ניסנקורן לראשות ההסתדרות ואמר "אנחנו עושים עבודה יפה, קלטנו אלפי עובדי קבלן ביחד, העלינו את שכר המינימום. דואגים לעם הזה".

שר האוצר התייחס למחירי הדיור ואמר "אנחנו רואים שינויים, התמתנות במחירים. מחר יתפרסמו נתונים מעודדים מאד, על היצעים נוספים ובריחת משקיעים, של הכלכלן הראשי.

"יש עלינו לחצים אדירים, והכי חשוב לא להפסיק. עשינו דברים שלא עשו בעבר. לא הייתה ברירה. אני לא המצאתי את המיסוי, המיסוי היה, ואנשים לפני פחדו לעשות זאת. אני משלם מחירים פוליטיים, עיין ערך הסקרים. אנשים עם הרבה דירות זה אנשים חזקים. אני מוכן לקחת את הסיכון הזה בשביל הזוגות הצעירים".

שר האוצר התייחס לנתוני החודשים האחרונים ואמר "לפי הלמ"ס יש בשלושה חודשים האחרונים שינוי מגמה. יש עוד הרבה עבודה. את הנזק הזה גרמו 12 שנה, ממשלות קודמות. לא נאבקו בחזקים, השאירו לי את העבודה הזו." כחלון הסביר שלשיטתו תכנית מחיר למשתכן משיגה את התוצאות הרצויות, ומצליחה למשוך את מחירי הדיור מטה. לדבריו, גם דבר זה יתבטא בדוח הכלכלן הראשי שיפורסם מחר. לגבי הטיפול בדירות הרפאים אמר כחלון כי האחריות לטיפול בכך היא בידי הרשויות המקומיות.

לדבריו, בקרוב יפתחו אפיקי השקעה חדשים למשקיעים שיצאו משוק הדיור בעקבות הרפורמה בבורסה, "שמואל האוזר העביר רפורמה מצוינת, בקרוב יפתחו אפיקי השקעה חדשים".

כחלון התייחס למחירי הירקות ולמשבר בחקלאות ואמר "פתחתי את השוק ופיציתי את החקלאים. אף אחד לא יכול להגיד לי שפגעתי בחקלאים". על מחאת החקלאים אמר "בזמן שאני יושב אתך פה מחוקקת יפעת שאשא ביטון את חוק הצפון שמקצה משאבי על, מיליארד ו-100 מיליון שקלים על חקלאות ישראלית".

על חוק התקשורת של נתניהו אמר כחלון כי ראש הממשלה לא מתעסק בתקשורת. "עוד לא קראתי אותו. אי אפשר להשתלט על התקשורת. התקשורת היום היא חופשית מאד. לא תהיה פגיעה, לא בחופש הביטוי ולא בחופש העיתונות. חופש העיתונות יישמר בתאגיד".

על השאלה האם ראש הממשלה צריך להתפטר במידה ויוגש נגדו כתב אישום השיב השר כי "דברים נמצאים בחקירה, אנשי ציבור זוטרים ובכירים לא צריכים להתבטא."

ח"כ עמיר פרץ אמר בתגובה על מדיניות הורדת המסים עליה הכריז אתמול כחלון כי "השבת הכסף לציבור בדרך של הורדת מסים תשיב עשרות בודדות של שקלים בחודש לאנשים שאינם זקוקים לכסף הזה. את העודפים יש להעביר לשירותים החברתיים שקורסים ולהעניק אותו לקשישים נזקקים או להקלת הלחץ בבתי החולים”.

״מדינת ישראל מפגרת מאחורי המקובל בקרב המדינות המפותחות בכל הקשור למתן שירותים חברתיים" הוסיף פרץ, "את עודפי הגבייה חייבים לנצל כדי להתחיל לסגור את הפער הזה ולאפשר לאזרחים להתקיים בכבוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!