דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאומות אולסן

חברה ועבודה / מרי-קייט ואשלי אולסן ניצלו 185 עובדים ויפצו כל אחד מהם ב-530 דולר

העובדים הועסקו כמתמחים בחברה שבבעלות הצמד ולא קיבלו את שכרם | הפיצויים שנדרשו לבסוף האחיות לשלם גררו תגובות זועמות, תנועת "נאבקים למען ה-15": "הן צריכות ללכת לכלא, אבל במקום זאת העונש שלהן הוא לשלם לעובדים אחוז ממה שהן חייבות"

האחיות מרי-קייט ואשלי אולסן (צילום: Ovidiu Hrubaru / Shutterstock.com).
האחיות מרי-קייט ואשלי אולסן (צילום: Ovidiu Hrubaru / Shutterstock.com).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

בעלות המותג "dualstar", האחיות התאומות מרי-קייט ואשלי אולסן, ישלמו 140,000 דולר ל-185 מתמחים שעבדו עבורן אך לא קיבלו את שכרם, וזאת בעקבות תביעה שהוגשה נגדן במנהטן בשנת 2015. כל מתמחה יפוצה ב-530 דולר ושאר הסכום אותו נדרשות האחיות לשלם יכסה את הוצאות המשפט.

המתמחים לשעבר הגישו תביעה נגד החברה שבבעלות הצמד וטענו כי עבדו בעבודה שוות ערך לעבודה במפעל אך לא קיבלו עליה שכר מינימום ותשלום על שעות נוספות.

התביעה הונהגה על ידי העובדת שאשיטה לאלאני שטענה כי עבדה בחברה 50 שעות בשבוע בין מאי 2012 לספטמבר 2012 כמתמחה ללא תשלום. במהלך עבודתה נדרשה לאלני בין היתר לטפל בסוגיות שונות הנוגעות בעובדים בתשלום, לארגן מידע, לנקות, לצלם ולתפור. כך נטען בכתב התביעה שפורסם ב'דיילי-ניוז'. התביעה הוכרעה לבסוף בהסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט.

"dualstar", החברה של צמד האחיות נוסדה כשהשתיים היו בנות 6 בלבד. היא מפיקה את המירב מהמותג "אולסן" ומוכרת פריטים כגון סרטים בכיכובן, ספרים, בובות, קוסמטיקה ובגדים. הצמד התפרסם כשהיו בנות תשעה חודשים וגילמו יחד לסירוגין את דמותה המוכרת של מישל טאנר בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית 'צער גידול בנות'.

בשנת 2006 הקימו התאומות אולסן את מותג האופנה המצליח "the row".

בעמוד הפייסבוק של תנועת "נאבקים למען ה-15" בארה"ב, תנועה שנלחמת עבור שכר מינימום של 15 דולר לשעה ביום, נכתב כי "המיליונריות הללו ניצלו 185 עובדים, הן צריכות ללכת לכלא, אבל במקום זאת העונש שלהן הוא לשלם לעובדים אחוז ממה שהן חייבות", ורבים מהמגיבים לפוסט התקוממו כנגד הפיצוי העלוב לו זכו העובדים המנוצלים.

תופעת ההתמחות או ההתלמדות ללא תשלום נפוצה גם בישראל. רצונם של העובדים למצוא עבודה מנוצל על ידי מעסיקים שכביכול מעניקים להם הכשרה אך בפועל מנצלים אותם ומפטרים אותם בלי תמורה לעבודתם. דוגמאות לכך ניתן למצוא במקרים רבים בהם אולמות אירועים ומסעדות מעסיקים מלצרים תחת הכותרת 'מתלמדים' לשלושה ימים מבלי לשלם להם שכר, או עורכי דין שעובדים למעלה מ-12 שעות כמתמחים ללא תשלום שעות נוספות נוספות ולבסוף מרוויחים שכר מתחת למינימום המוגדר בחוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!