דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חמאס

צבא וביטחון / הותר לפרסום: השב"כ חשף התארגנויות חמאס ביהודה ושומרון

בשבועות האחרונים חשף השב"כ בשיתוף צה"ל והמשטרה מספר התארגנויות בהם תא סטודנטים של החמאס באוניברסיטאות וחוליית טרור שביצעה ירי לעבר היישוב הר אדר בשנת 2015

צעיר פלסטיני מניף דגל חמאס (צילום: Muammar Awad / פלאש 90).
צעיר פלסטיני מניף דגל חמאס (צילום: Muammar Awad / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

הותר היום (ראשון) לפרסום כי שב"כ, בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשטרת ישראל, חשף בשבועות האחרונים מספר התארגנויות של חמאס באזור יהודה ושומרון.

לפי השב"כ, בחודש האחרון נעצרו לחקירה מספר סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית,  פעילי 'כתלה אסלאמיה' -תא הסטודנטים של החמאס באוניברסיטאות, אשר קיימו פעילות אסורה שכוללת עצרות, גיוס פעילים חדשים, ופעילות כספית. תא הסטודנטים קיבל מימון מחמאס וזאת בשל מאמצים לבסס אחיזתו בשטח. במסגרת החקירה נחשפו שמות בעלי תפקידים ומופו ועדות של הארגון.

עוד לאחרונה, נעצרו חברי חוליית חמאס אשר ביצעו פעילות טרור נרחבת באזור הר אדר ומעלה החמישה. החקירה בשב"כ חשפה כי חברי החוליה, תושבי הכפר בידו שבגזרת בנימין, הניחו מטעני חבלה וידוי בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל שפעלו באזור, וכן היו מעורבים בירי שבוצע לעבר הישוב הר אדר בשנת 2015. בחקירה התברר כי חברי החוליה תכננו לבצע פיגוע ירי נוסף.

בשומרון נעצר בפעילות משותפת של שב"כ וכוחות צה"ל מחטמ״ר אפרים, מחמד עאזי, פעיל חמאס כבן 20, תושב הכפר גמאעין. בחקירתו של מחמד בשב"כ עלתה כוונתו לבצע פיגוע כנגד מטרות ישראליות יחד עם נור אלדין גית, כבן 22, תושב חברון, אשר נעצר אף הוא והועבר לחקירה. במהלך החקירה עלה כי השניים תכננו לבצע פיגוע ירי נגד רכבים אזרחיים ורכבי צה"ל שנעים על צירים מרכזיים באזור.

כחלק מההכנות לפיגוע ביצעו השניים תצפיות לעבר הכביש וכן ייצרו מסמרי מתכת בכוונה לפזרם על הכביש על מנת לגרום לרכב לעצור ולהקל על ביצוע פיגוע הירי. על פי החשד,  רכש מחמד נשק לטובת ביצוע הפיגוע, כאשר במהלך החקירה הוסגר נשק זה. בנוסף, עלה כי השניים ייצרו מטעני חבלה במטרה ליידותם לעבר מטרות ישראליות,  וביצעו בהם ניסויים טרם מעצרם, וכן תכננו להניח מטען בלון גז בכניסה לכפר ולהפעילו כנגד רכב צבאי.

כנגד החשודים יוגשו בימים הקרובים כתבי אישום בבית המשפט הצבאי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!