דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / האחות טובה קררו, בת ה-55, נרצחה אתמול (ג') בעת עבודה במרפאה בחולון

כוחות הצלה הוזעקו למרפאת כללית ברחוב קפלן בעיר | בתום מצוד עצרה המשטרה את החשוד, תושב העיר בן 78, ככל הנראה ללא עבר פלילי | בעקבות האירוע, הוכרזה שביתת הזדהות בכל קופות החולים במחוז תל אביב-יפו

זירת הרצח במרפאת כללית בחולון (צילום: דוברות מד"א).
זירת הרצח במרפאת כללית בחולון (צילום: דוברות מד"א).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

טובה קררו ז"ל בת ה-55, עובדת קופת חולים כללית בחולון הוצתה למוות אתמול (שלישי) במרפאת הקופה ברחוב קפלן בעיר. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד כעס על הטיפול שקיבל הבוקר, יצא מהמקום וחזר עם חומר דליק. החשוד נכנס לחדר בו שהתה האחות, קררו, שפך עליה חומר דליק והצית אותה. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו שלאחר פעולות הכיבוי אותרה במקום האישה ללא רוח חיים. החשוד, כבן 78,ככל הנראה לוקה בנפשו וללא עבר פלילי, נעצר לאחר מרדף קצר ונלקח לחקירה. שלושה פצועים במצב קל פונו לבית החולים. למקום הגיעו עובדות סוציאליות כדי לסייע לצוות.

 

שלט בקופת חולים כללית בתל אביב (צילום: דבר ראשון).
שלט בקופת חולים כללית בתל אביב (צילום: דבר ראשון).

"זה קשה מאוד. היא טיפלה בו בכולנו תמיד ענתה לשאלות והייתה מיוחדת. החברה שלנו נהייתה אלימה. נחצו פה קווים אדומים", אמרה לדבר ראשון אחת מתושבות השכונה.

פרמדיק מד"א טל הרשקו, שהגיע בניידת טיפול נמרץ של מד"א למקום, סיפר כי "ראינו
עשן סמיך יוצא מהמבנה ובמקום הייתה המולה, ראינו צעירים ומבוגרים שיצאו החוצה
מהמבנה כשחלקם לקו בהתקף חרדה. ערכנו סריקה במקום. חלק מהצוות נכנס לתוך המבנה  וחלק בדק את נפגעי החרדה שבחוץ. לאחר שכוחות הכיבוי סיימו את הפעולות במבנה, וניתן היה להיכנס, מצאנו באחד החדרים אישה בשנות ה-40 כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום."

ההצתה בחולון (צילום: דוברות מד"א).
ההצתה בחולון (צילום: דוברות מד"א).

מפקדת מרחב איילון במשטרת ישראל, נצ"מ סיגל בר צבי, אמרה כי "הבוקר הגיע אדם לקבל טיפול במרפאה, הוא כנראה לא היה שבע רצון ותוך כדי דין ודברים שפך חומר דליק שהביא איתו, מבעוד מועד, והצית את האחות. החשוד נמלט ברכבו, ומשטרת ישראל ניהלה אחריו מרדף ופרשה מחסומים באזור. החשוד נעצר וכרגע הוא בחקירה".

"נתקלנו בעבר בתקיפות של צוותים רפואיים, אנחנו רואים זאת בחומרה ונטפל בעניין בנחישות" הוסיפה, "מדובר באירוע חריג ומזעזע במיוחד. אנו חוקרים גם את מקרי העבר בהם הועלה אלימות כלפי אנשי הצוות".

מפקדת מרחב איילון במשטרת ישראל, נצ"מ סיגל בר צבי (צילום: דבר ראשון).
מפקדת מרחב איילון במשטרת ישראל, נצ"מ סיגל בר צבי (צילום: דבר ראשון).

ד"ר שלמה בירקנפלד, מנהל מחוז תל אביב-יפו של קופת  כללית, שהגיע לזירה, מסר כי: "אני מצטער להודיע שפקד אותנו אסון נוראי של אלימות קיצונית מול צוות רפואי. האירוע תחת חקירה אז אני לא יכול לתת עוד פרטים. אנחו מנסים לעודד ולעזור לצוות, מדובר בצוות ותיק ומנוסה שעוסק כל הזמן במתן שירות רפואי ומקרה כזה לא היה צפוי. נשתדל לעזור לכל העובדים לכל המטופלים ונמשיך לתת שירות רפואי לכל מטופלי הכללית. הנגע של האלימות במערכת  הבריאות מוכר לכולנו,  האלימות מוצאת ביטויים שונים אבל מקרים קיצוניים כל כך נדירים מאוד".

זירת הרצח במרפאת כללית בחולון (צילום: דוברות מד"א).
זירת הרצח במרפאת כללית בחולון (צילום: דוברות מד"א).

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "אני מזועזע מהאפשרות בה עובדת קופת חולים נרצחה על רקע טיפול רפואי בידי מטופל לכאורה. מדובר בחציית כל הקווים האדומים של אלימות אסורה ומסוכנת. אני סומך על משטרת ישראל שמקיימת בשעה זו בדיקות ראשוניות כדי לחקור את האירוע הקשה ונמתין לקבלת ממצאים אלו. אני מבקש לגבות את הצוותים הרפואיים ולחזק את הרופאים, האחיות וכלל עובדי מערכת הבריאות. לא נוכל להשלים עם מקרי אלימות נגד אנשי הרפואה ואין סיבה שתצדיק התנהגות נפשעת מעין זו. תנחומיי למשפחה היקרה בשעתה הקשה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס אף הוא לאירוע בחולון, זאת במסגרת יום העובדים הסוציאליים המצוין בכנסת. "זהו יום קשה מאוד. אחות מסורה שעבדה 35 שנה בשירות למען אזרחים נרצחה באכזריות במקום עבודתה על לא עוול בכפה" אמר, "אישה מסורה שכל חייה עשתה למען הזולת מקפחת את חייה זה פשוט בלתי נתפס. אני מזועזע וכואב את הטרגדיה".

"עלינו כחברה להוקיע ולגנות כל אירוע של אלימות כלפי עובדים. לא אשלים עם תופעות קשות שכאלה" הוסיף ניסנקורן, החברה הישראלית צריכה להוקיע את האלימות מחיינו. ההסתדרות וההסתדרות האחיות בראשות אילנה כהן תעמיד כל סיוע שיידרש לאוכלוסיות האחיות. אפעל מול משרדי הממשלה השונים בכדי שנבנה תכנית פעולה שתגן על העובדים".

מוטי ששון ראש עיריית חולון אמר כי "זהו בוקר עצוב מאוד לכולנו, תושבי חולון והמדינה כולה. אני חש זעזוע עמוק מהתקיפה  האכזרית ותוצאותיה הטרגיות שהביאו למותה של תושבת העיר. זוהי עליית מדרגה מזעזעת בפגיעה במשרתי ציבור העושים מלאכתם נאמנה למען תושבי העיר חולון והארץ כולה. חמש עובדות סוציאליות  מעיריית חולון נמצאות מתחילת האירוע במרפאה ונותנות טיפול ראשוני לצוות ולמטופלים. בהמשך יינתן סיוע נוסף ככל שיידרש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!