דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מחאה נגד אלימות / מערכת החינוך העל יסודית תושבת היום (ד') לשעתיים

זאת במחאה על אירועי אלימות בהם נתקלים המורים ואזלת היד של משרד החינוך בטיפול בתופעה | ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה בנושא בסוף פברואר | יו"ר הארגון במכתב לשר החינוך: "דמם של אנשי חינוך ועובדי ציבור אינו הפקר".

כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל / פלאש 90)
כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל / פלאש 90)
דוד טברסקי

ארגון המורים הכריז כי ישבית היום (רביעי) את כלל מערכת החינוך העל יסודית, בין השעות 8:00 ל 10:00. זאת עקב אירועי אלימות המופנים כלפי עובדי החינוך ועל אוזלת ידו של משרד החינוך בטיפול בבעיה.

"כבר זמן רב שאנו מתריעים שהאלימות כלפי ציבור המורים הולכת וגוברת. הגיעו מים עד נפש"  כתב יו"ר ארגון המורים, רן ארז, לשר החינוך, נפתלי בנט, "למה ממתינים, שחס וחלילה מורה יירצח? לבנו עם משפחת האחות שנשרפה היום באכזריות, ואנו תומכים בשביתה שהכריזה מערכת הבריאות בשל האירוע המזעזע. דמם של אנשי חינוך ועובדי ציבור אינו הפקר".

במכתבו לשר החינוך, ציין ארז את העובדה שהארגון הכריז על סכסוך עבודה, סביב התעצמות גילויי אלימות כנגד מורים ומנהלים בבתי הספר, כבר בסוף חודש פברואר.

ארז אף האשים את בנט שאינו עושה די למיגור התופעה."לצערי, ניסיונותיי לגבש עמך פתרונות לתופעה הזו ולגייס אותך למאבק בגילוייה המדאיגים נכשלו",כתב. בין השאר, טען ארז השר  לא מצא את הזמן להיפגש עמו לדיון בנושא, ואף ביטל פגישה שאמורה הייתה להתקיים היום בין השניים, בעקבות ההכרזה על סכסוך העבודה.

לטענתו, הציג לפני מספר חודשים לשר הצעת חוק שיסדיר את מעמד עובדי ההוראה וישווה את הפגיעה בהם לפגיעה בעובדי ציבור, אך זכה לתשובה לקונית בלבד לפיה המשרד כבר מטפל בנושא. "תשובתך, התנהלותך והאדישות בה הנך מתייחס לפגיעה החמורה והאלימה בעובדי ההוראה" כתב ארז, "כל אלה משפילים ציבור של עשרות אלפי מורות ומורים"

רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

על פי מחקר ערך ארגון המורים, בשנת 2016 דיווחו 32,400 מורים על אלימות מילולית שהופנתה כלפיהם, 4,800 מורים דיווחו על פגיעה ברכושם ו-3,000 מורים דייוחו על מקרים של אלימות פיזית שהופנתה כנגדם. מדובר על עלייה במספר הדיווחים על אלימות כלפי מורים בשנים האחרונות.

פורום ועדי ההורים היישוביים הביע הזדהות עם מחאת המורים, אך הביאה מחאה על כך שארגון המורים בחר במהלך של שביתה. "אנחנו מגנים כל מקרה של אלימות וצר לנו שארגוני המורים בוחרים להוציא את הקיטור בדרך הקלה השבתת מערכת החינוך" מסר יו"ר הפורום, פז כהן, "במקום לפעול יחד עם הנהגת ההורים לפעילות חינוכית למיגור האלימות – חוזרים לענישה הקולקטיבית".

כהן אף ציין כי בחודשים האחרונים נחשפו מספר מקרים בהם נפגעו תלמידים מאלימות של אנשי חינוך כלפיהם, והוסיף כי "מעולם לא חשבנו להכפיש או להעניש את ציבור המורים או הגנות. שותפות פירושה התמודדות משותפת ולא הפניית עורף". לעמדת פורום ועדי ההורים יש לכנס את כל הצדדים לעניין – המורים, ההורים והמדינה – כדי למצוא פתרונות לאלימות במערכת החינוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!