דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות

מטפלים ומותקפים / מערכת הבריאות שובתת הבוקר - להזדהות ואָבֵל עם הרצחה של טובה קררו ז"ל

בין 8:00-10:00 הבוקר (ד') ישבתו העובדות והעובדים ברחבי המדינה, החשופים לאיומים ואלימות יום-יומיים מצד מטופלים ובני-משפחותיהם | השירות הסוציאלי לא יקבל קהל בין השעות 10:00-12:00 | עצרות הזדהות יתקיימו בבתי חולים רבים ברחבי הארץ

שלט שנתלה בקופת חולים כללית בתל אביב לאחר רצח האחות טובה קררו ז"ל (צילום: דבר ראשון).
שלט שנתלה בקופת חולים כללית בתל אביב לאחר רצח האחות טובה קררו ז"ל (צילום: דבר ראשון).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות רצח האחות טובה קררו ז"ל, אתמול (ג') בסניף של קופת חולים כללית בחולון, תשבית ההסתדרות את כל מערכת הבריאות ברחבי המדינה בין השעות 8:00-10:00, כך הודיע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "השביתה באה לאות הזדהות עם כל אנשי מערכת הבריאות, שעושים לילות כימים למען החולים ובני משפחותיהם ברחבי הארץ".

בנוסף לשביתה, יתקיימו עצרות הזדהות במרכזים הרפואיים הדסה, ברזילי באשקלון, במרכז הרפואי וולפסון ובבי"ח רמב"ם. במרכז הרפואי 'בני ציון' יתקיים ב-9:00 בוקר כנס מיוחד למניעת אלימות נגד צוות רפואי. מהדסה נמסר, "הנהלת בית החולים, הנהלת הסיעוד וועדי העובדים המייצגים את האחיות, העובדים והרופאים במשפחת הדסה, מזועזעים ממקרה הרצח של אחות במהלך מילוי תפקידה. כאות הזדהות נוקיר מחר כולנו את זכרה של האחות במהלך כל שעות העבודה".

במרכז הרפואי שיבא הצטלמו עובדים עם שלטי הזדהות (דוברות שיבא)
במרכז הרפואי שיבא הצטלמו עובדים עם שלטי הזדהות (דוברות שיבא)

בנוסף לכך, כל השירותים הסוציאליים בארץ יסגרו לקבלת קהל בין השעות 10 ל-12, לדברי יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, "עלינו להוקיע ולגנות כל מקרה אלימות כלפי עובדי ציבור. מזה מספר שנים אנו מתריעים על העדר אבטחה של העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות וחששנו שלא ירחק היום שהדבר עלול להגיע גם למקרה קיצון״, אמרה דוויק. ״סוגיית האבטחה היא סוגייה חשובה וקריטית ולאחר שלפני כחודש הכתובת על הקיר רוססה כבר ונכתב: ׳דרוס כל עו״ס׳, אנו יראים שעלול לקום מישהו ולהוציא זאת חלילה לפועל״.

בכנסת יקיימו דיון חירום בוועדת הבריאות, עבודה ורווחה. יו"ר הועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר, "הרצח הזה מזעזע את כולנו. עובדי הבריאות מבצעים עבודת קודש בצורה מקצועית ואחראית ואין שום סיבה שירגישו מאויימים במקום עבודתם. אני מבין לליבם של העובדים שחוששים לביטחונם וקורא להם להגיע מחר לכנסת לדיון כדי שנבין יחד את האתגרים העומדים בפניהם ונקדם פתרונות. תנחומיי למשפחת קררו והקולגות שלה שעברו טרגדיה קשה הבוקר".

פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית מסר אתמול: "היום נשרפה למוות טובה קררו ז"ל, אחות קופת חולים בחולון, על פי החשד על-ידי מטופל במרפאה. מקרה מזעזע זה נמצא בקצה קצהו של רצף מעשי אלימות שאנו כאנשי סגל רפואי חווים מדי יום, בין אם באלימות מילולית או פיזית. כל מקרה תקיפה פוגע קשות הן בצוות הרפואי והן בציבור המטופלים ומערער את יחסי האמון בין הצוות למטופלים.

הר"י קוראת בזאת לממשלת ישראל ולמעסיקים לשפר לאלתר את ההגנה על הרופאים בפרט ואנשי הצוות הרפואי בכלל. במסגרת זאת, אנו קוראים להרחיב את הצבת השוטרים במדים גם למרפאות הקהילה, וזאת במודל שיטור מותאם כפי שיזמה הר"י ומכוח החלטת הממשלה משנת 2013 שבה אושרה התוכנית הלאומית למאבק באלימות נגד אנשי סגל רפואי. כמו כן, על הממשלה לבחון את יישום החלטה זו ולהגביר את פעולות האכיפה ומיצוי הדין כלפי כל מקרה של תוקפנות ואלימות נגד סגל רפואי בכל זמן ומקום שהם."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!