דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

השידור הציבורי / עובדי רשות השידור בכנס חירום: לא קולטים אותנו בתאגיד כפי שסוכם

על רקע החוק שפירסם נתניהו שקובע סופית את סגירת הרשות, המשיכו אתמול העובדים במחאתם והתפרצו לישיבה בכנסת בנושא הקמת התאגיד | אבי ניסנקורן בראיון לגל"צ: "את הפערים בתאגיד השידור יש לסגור באמצעות קליטת עובדי הרשות"

ישיבה סוערת בוועדת כלכלה בעניין תאגיד השידור (צילום: דוברות הוועדה)
ישיבה סוערת בוועדת כלכלה בעניין תאגיד השידור (צילום: דוברות הוועדה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהמשך למחאה בה פתחו בימים האחרונים מאז פורסם תזכיר החוק של נתניהו הקובע סופית את סגירת רשות השידור, אתמול (שלישי) קיימו מאות עובדי הרשות אספת מחאה ברוממה. יו"ר ועד הטכנאים ברשות משה שגב הביע אכזבה עמוקה מראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר באוקטובר מעל במת הכנסת שבכוונתו לשקם את הרשות, ולא עמד בדבריו. "אני לא רוצה פיצויים ולא פנסיה – אנשים פשוט רוצים לעבוד ולהמשיך ולהתפרנס" קרא. העובדים טוענים כי התאגיד מסרב לקלוט את מלוא היקף עובדי רשות השידור על פי הסיכומים. עובדי מערכת הבריאות נקטו אתמול בעיצומים, כחלק משורת צעדים ארגוניים שצפויים לנקוט עובדי המדינה בתמיכה בעובדי רשות השידור.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התראיין אמש בגל"צ ואמר "יש פה מקרה שהוא באמת כואב מאוד. כשחגגו על עובדי רשות השידור ועל הסגירה, וכל אחד זוכר את מראות החגיגה של הפוליטיקאים אז, אני היחיד שמנעתי אז את הסגירה. ההצעה הייתה סגירה מידית, ואני הייתי זה שנאבק כל פעם נאבק להאריך, גם כשחטפתי על זה ביקורת קשה. כי חשבתי שאני צודק".

עובדי רשות השידור מתפרצים למהדורת מבט במחאה, 13 מרץ 2017. "אנחנו מבקשים ואומרים – עשו מעשה עבור אלף עובדים שנזרקים למעגל האבטלה". צילום מסך
עובדי רשות השידור מתפרצים למהדורת מבט במחאה, 13 מרץ 2017. "אנחנו מבקשים ואומרים – עשו מעשה עבור אלף עובדים שנזרקים למעגל האבטלה". צילום מסך

עוד ציין כי הוא נאבק והצליח להגדיל את מספר עובדי הרשות שייקלטו לתאגיד מ-180 ל-450. באשר לטענות הנשמעות מצד חלק מהעובדים כנגדו וכנגד ההסתדרות שלדבריהם לא עשתה די על מנת למנוע את סגירת הרשות השיב כי "הם מדברים מכאב לבם, זה מובן ובסיטואציה כזו אני מקבל את זה ומכיל את זה".

ניסנקורן מנה את הדרישות אשר הציג בפני שר האוצר בשיחתם ואמר "התאגיד הציבורי שאני מייצג גם את עובדיו מונה כרגע כ-750 תקנים מתוכם כ-450 עובדי רשות השידור. בשעתו מה שדובר איתי והבנתי אותו כסיכום, זה שמספר עובדי התאגיד יהיה בין 853 ל-916 תקנים ועובדים. ואני חושב שאת הפער הזה צריך להשלים מתוך רשות השידור".

"אני חושב שבמקרה המיוחד הזה צריכים להגיד שבקליטה לשירות המדינה בתקופה שאותה נקבע תהיה עדיפות לעובדי רשות השידור, כמובן כאלה שמתאימים לתפקידים. לדוגמה עובדים במערכת הגביה של הרשות יכולים לעבוד במערכת הגביה של המדינה. חבל ולא נכון שיזרקו למעגל האבטלה, יעלו יותר כסף למדינה, ועלולים לאבד את כבודם". כמו כן ציין כי הוא מאמין שניתן לעשות שיפור בתנאי הפרישה של חלק מהעובדים. "ימשיכו להיות צעדים ארגוניים עד להשלמת הנושא הזה" סיכם.

תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).

בתוך כך פרסם ועד עובדי תאגיד השידור הציבורי כאן הודעת סולידריות עם עובדי הרשות. "אנחנו מזדהים עם כאבם של אנשי רשות השידור ומוקירים את פועלם רב הזכויות למען השידור הציבורי במשך עשרות שנים" כתבו, "האנשים שמתעלמים מעובדי הרשות היום, הם אותם האנשים שהתעלמו מזכויותינו, ביקשו לפגוע בשידור הציבורי העצמאי בישראל וניסו לבזות אותנו ולהטיל בנו רפש בחודשים האחרונים, במסגרת המאמץ להביא לסגירת התאגיד. עבור חלק מהפוליטיקאים, גם עובדי התאגיד וגם עובדי הרשות אינם אלא כלי משחק. עצוב שיש מי ששכח שמדובר בבני אדם. אנו דורשים מהפוליטיקאים לדאוג לתנאי פרישה הולמים לעובדי הרשות הפורשים ומצפים לקליטת כמה שיותר מהם בתאגיד השידור הישראלי החדש״.

בצהרים התקיים דיון מעקב אחר מוכנות תאגיד השידור כאן לעליה לאוויר בסוף אפריל. "אנחנו כאן כדי לומר שאנחנו מוכנים לבצע את המשימה שאתם חברי הכנסת הטלתם עלינו" אמר בוועדה יו"ר התאגיד גיל עומר. "אנחנו מוכנים לעלייה לאוויר בכל הפלטפורמות ורואים לנגד עניינו רק את טובת הציבור בישראל שזכאי לקבל שידור ציבורי, עצמאי, איכותי ומגוון המשקף את כלל הדעות והזרמים בחברה הישראלית".

לאחר שמנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ סיים להציג את המצגת על מוכנות התאגיד, התפרצו מספר עובדי רשות לאולם הישיבה. "זה לא מוסרי להחליף עובד בעובד" אמר אחד העובדים, "איך אחיה מ-300 שקל פנסיה אחרי 30 שנות עבודה" אמרה עובדת אחרת והטיחה "אתם פושעים, תתביישו לכם". העובדים מתחו ביקורת חריפה על כך שחוק השידור הציבורי עבר בעצם ימי הלחימה בצוק איתן.

רשות השידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רשות השידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הבוקר התייחס שר האוצר משה כחלון למשבר ואמר: "ליבי עם מאות עובדי רשות השידור, כל מפוטר הוא עולם ומלואו". לדבריו החוק נחקק בשעה שלא היה בפוליטיקה, תוך עשיית דה לגיטימציה לעובדי הרשות, והוא קיבל את המצב כפי שהוא.

עם זאת הבהיר כחלון כי הוא בראש ובראשונה מחוייב לקו המדיניות הכלכלית המצמצמת ואמר "בסופו של דבר מדובר היה מדובר כאן בכסף  ציבורי ואני הייתי צריך לשמור על הקופה". לדבריו תינתן עזרה ל'מיקרים הומניטריים' -"לא ניתן לזוג עובדים, לחד הוריות או לאדם נכה להיזרק לרחוב ערב החג. נמצא דרך לסייע להם להיקלט בתאגיד או כעובדי מדינה".

כחלון גם התייחס לחוק החדש שמקדם נתניהו לפיקוח על התקשורת ואמר "חופש הביטוי וחופש העיתונות יישמרו. לא תהיה כפיפות לדרג פוליטי. יהיה פיקוח מקצועי ולא פוליטי. מדובר בכסף ציבורי גדול ופיקוח הוא לא מילה גסה. גם ערוץ 2 וערוץ 10 מפוקחים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!