דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

מדיני / מחויבים לפתרון שתי המדינות: שליחו של טראמפ נפגש עם יו"ר הרש"פ

לאחר שנפגש בתחילת השבוע עם ראש הממשלה נתניהו, ולקראת פגישתו היום (ד') עם הנשיא ריבלין ויו"ר האופזיציה הרצוג, נפגש ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של טראמפ למזה"ת, עם מחמוד עבאס ברמאללה

פגישת יו"ר הרשות הפלסטינאית אבו מאזן והשליח המיוחד ג'ייסון גרינבלאט, מרץ 2017. (צילום: פלאש 90).
פגישת יו"ר הרשות הפלסטינאית אבו מאזן והשליח המיוחד ג'ייסון גרינבלאט, מרץ 2017. (צילום: פלאש 90).
שי ניר

יו"ר הראשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו-מאזן) נפגש אתמול (שלישי) ברמאללה עם ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בהודעת הקונסוליה הכללית האמריקאית בירושלים, נאמר כי השניים אשררו את מחוייבותן של הרשות הפלסטינית וארה"ב לקידום שלום בר קיימא בין ישראל והפלסטינים. בהמשך ההודעה הדגיש עבאס כי האסטרטגיה הפלסטינית היא השגת שלום באמצעות פתרון שתי המדינות.

גרינבלט חזר בהודעה על מחוייבותו של טראמפ לעבוד עם הישראלים והפלסטינים ולהשיג באמצעות מו"מ ישיר שלום יציב והוסיף על החשיבות שהצדדים השונים יפעלו להנמכת המתיחות. עבאס מצידו התחייב למנוע התבטאויות מתסיסות והסתה. גרינבלט ועבאס אשררו את החלטתן המשותפת של ארה"ב והרשות הפלסטינית להלחם באלימות ובטרור. בנושא הכלכלי נכתב כי השניים דנו בתוכניות לצמיחת הכלכלה הפלסטינית והבטחת הזדמנויות כלכליות לפלסטינים, שיביאו לחיזוק הסיכויים לשלום צודק, מקיף ויציב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לענייני משא ומתן בינלאומי (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לענייני משא ומתן בינלאומי (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

פגישתם של השניים התקיימה על רקע שיחת הטלפון בין המנהיגים טראמפ ועבאס, שהתקיימה ביום שישי האחרון, ואשר הוגדרה כחיובית לדברי הפלסטינים. דוברו של עבאס אמר כי הנשיא האמריקאי הזמין אותו לפגישה בבית הלבן בכדי לדון בדרכים לחידוש התהליך המדיני והמשא ומתן, וכי הנשיא האמריקאי הדגיש את מחוייבותו לתהליך שלום אמיתי בין הצדדים. בסביבתו של עבאס הדגישו כי הוא אמר לטראמפ שיתמוך רק בתהליך שלום שיאפשר הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.

בהמשך ביקורו צפוי גרינבלט להיפגש היום (רביעי) עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב מרדכי.

ביום ב' השבוע נפגשו גרינבלט ונתניהו בפגישה שערכה חמש שעות. בפגישתם דנו השניים בהנעה מחדש של תהליך השלום עם הפלסטינים, נושאי ביטחון, בנייה ישראלית בשטחי יהודה ושומרון ועידוד צמיחתה של הכלכלה הפלסטינית. בתום הפגישה יצאו השניים בהצהרה משותפת עם אמירות כלליות ללא פירוט של יעדים או צירי התקדמות לנושאים השונים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!