דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

סכסוך עבודה / עובדי כלל ביטוח מתבצרים ומשביתים את מוקדי הליבה של החברה

לאחר שהשביתו אתמול (ג') את מוקדי הדואר והסריקה של החברה, מעלים העובדים הילוך במחאתם נגד ההנהלה שלא מוכנה לחזור למו"מ, ומשביתים הבוקר את המוקדי הליבה של החברה

שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שאתמול פתחו בהשבתה, ללא הגבלת זמן, של מוקדי הדואר והסריקה של חברת הביטוח כלל, המאבק עולה היום מדרגה נוספת – עובדי כלל משביתים ומתבצרים במוקדי הליבה של החברה. זאת במסגרת מאבקם לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה.

עד כה היו השביתות נקודתיות, קטנות ומוגבלות וגם עתה מתוכננת השביתה במוקדי הליבה של החברה רק עד יום חמישי. אולם בועד העובדים מזהירים כי במידה ולא תחזור ההנהלה למשא ומתן ותראה בו נכונות – המאבק יגלוש לשביתה כללית בחברה.

שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).

מגורמים בחברה נמסר כי לקראת ההשבתה היום נערכה החברה באופן קדחתני, בין היתר נשלחו אמש הודעות SMS לעובדים בחברה מטעם ניר לאוטמן מנהל המוקדים והשירות בחברה, בה יידע את העובדים כי זכותם לשבור שביתה ולהגיע לעבודה, על אף עמדת הועד.

"הזכות לשבות היא זכות שנתונה לכל אחד מאיתנו, ולמנהלים אסור לנסות אפילו לרמוז שיש בחירה בנושא הזה" השיב להודעה זו ועד העובדים במסר משלו. "בזמן שביתה המנהלים הם לא מנהלים, ואין להם סמכות לתת לעובדים הוראות, הנחיות או 'עצות'. אסור למנהלים לנסות ולהתערב בחופש השביתה, אפילו לא ברמז. עצם הרמיזה הוא איום, והוא אסור ופסול, ואנחנו שוקלים צעדינו כנגד המנהלים שפנו אליכם. הגוף היחיד שהמנהלים רשאים להתמודד מולו בשלב הזה הוא ועד העובדים".

צילום מסך מהודעה שקיבלו עובדי כלל ביטוח מניר לאוטמן מנהל המודקים והשירות בחברה (צילום מסך: ועד עובדי כלל ביטוח).

כאמור, על אף חילופי הדברים – העבודה במוקדים נמנעת בפועל בשל התבצרותם של העובדים אשר חסמו את הכניסות למוקדים באמצעות הקמת בריקדות מאולתרות מכסאות ושולחנות החוסמות את הדלתות, זאת על אף פעולות של אנשי האבטחה של החברה, המנסים למנוע את חסימת הכניסה.

שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).

כזכור מוחים עובדי כלל בשל העובדה שהמו"מ לקראת חידוש ההסכם הקיבוצי עלה על שרטון. בין הסוגיות הבוערות במסגרת המו"מ – הקמתו של מוקד בהעסקה קבלנית בתפן, שנעשתה מאחורי גבו של ועד העובדים. כמו כן לטענת הועד דורשת ההנהלה ויתור מצד העובדים על הישגים שעוגנו כבר בהסכם הקודם בחברה. כך למשל בעוד שבועד העובדים מבקשים לדאוג לדור ב' בחברה למשכורת 13, בהנהלה דורשים לדבריהם ויתור על משכורת 13 של דור א'. כמו כן דורשים בועד העובדים הגדלת סבסוד הארוחות לעובדים. במכתב ששלח מנכ"ל הקבוצה איזי כהן לעובדים נאמר כי הצדדים הגיעו להסכמה על הגדלת שכר המינימום בחברה, אולם בועד העובדים טוענים כי בישיבות המו"מ הסכמה זו לא באה לידי ביטוי.

מכלל ביטוח נמסר בתגובה:
"אנו מצרים על הצעדים הארגוניים שנוקט הועד ודוחים כל טענה על פגיעה בזכויות העובדים. הנהלת החברה מקיימת את הוראות ההסכם הקיבוצי בקפידה מיום חתימתו ואנו קוראים לועד העובדים לשוב אל שולחן הדיונים במטרה להגיע להסכמות בהקדם."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!