דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / 31 הרוגים ו-45 פצועים בפיגוע התאבדות בדמשק

הפיגוע ארע אתמול (ד') כשמחבל פוצץ עצמו בבית המשפט העליון | כשעתיים מאוחר יותר, נפגעו 24 עוברי אורח בפיגוע התאבדות בעיר | במחוז אידליב, דיווח ארגון הקסדות הלבנות על 22 הרוגים בהתקפה אווירית | 8 הרוגים בפיגוע של דאע"ש בעיראק

כוחות בטחון מחוץ לזירת הפיגוע בבית המשפט בדמשק (SANA via AP)
כוחות בטחון מחוץ לזירת הפיגוע בבית המשפט בדמשק (SANA via AP)
אוריאל לוי

שני פיגועי התאבדות ארעו אתמול (רביעי) בצהריים בלב דמשק. הפיגוע הראשון ארע בשעה 13:30, כשאדם לבוש במטען חבלה חדר למבנה המרכזי של בית המשפט העליון בדמשק, שם פוצץ את עצמו. שר המשפט הסורי, נאג'ים אל-אחמד, אמר לעיתונאים מקומיים כי כתוצאה מהפיצוץ נהרגו 31 אזרחים ו-45 נפצעו. אחמד אל-סייאד, בכיר במשטר הסורי, אמר כי הפיגוע ארע בזמן שהאולם היה מלא בקהל, עורכי דין ושופטים. הוא הוסיף כי "זהו מעשה מלוכלך, האנשים שנפגעו הם עוברי אורח תמימים".

כשעתייים לאחר מכן התפוצץ, במסעדה הומה אדם ברובע אל-ראבווה, מחבל מתאבד נוסף  ופגע ב-24 עוברי אורח. לא דווח על הרוגים בפיגוע. כתבת של רשת הטלוויזיה הרוסית RT דיווחה כי המחבל ניסה לחדור לשכונת מאזה, דרום-מערבית למרכז דמשק. שכונה זו מאובטחת עד מאוד, שכן שוכן בה ארמונו של הנשיא בשאר אל-אסד. על פי מספר דיווחים, הפיצוץ ארע במרחק של כמאה מטרים מארמון הנשיא.

 

ארגון "הקסדות הלבנות" דיווח כי אנשיו חילצו 22 גופות מבניין שהופצץ על ידי מטוסים רוסים או סורים אתמול בבוקר באידליב, מעוז המורדים. בין הנספים לפחות 15 ילדים. ארגון זכויות אדם סורי המבוסס בלונדון דיווח על 21 הרוגים בהפצצה האווירית באדליב והוסיף כי לפי המידע שיש בידיו מדובר בהפצצה של חיל האוויר הרוסי.

בפיגוע התאבדות כפול, שהתרחש לפני ארבעה ימים בדמשק, נהרגו 74 בני אדם וכמאה נפצעו, מרביתם עולי-רגל עיראקים שיעים. שני מחבלים מתאבדים, פוצצו עצמם בשעות הבוקר, בסמוך לאוטובוס תיירים מעיראק שביקרו בבית קברות שיעי בעיר העתיקה של דמשק. ארגון "תחריר אל-שאם" המקושר לאל-קאעידה נטל אחריות על פיגוע ההתאבדות הכפול.

אתמול ציינה סוריה שש שנים לפרוץ המלחמה. בשש השנים האחרונות נהרגו בסוריה כ-465,000 בני אדם, 13.5 מיליון אזרחים נזקקים לסיוע הומניטרי, 4.7 מיליון מתוכם חיים תחת מצור או במקומות שלא ניתן להגיע אליהם מפאת המלחמה. 6.3 מיליוני סורים נעקרו מביתם אך עדיין חיים בתוך המדינה. בנוסף אליהם, 5,842,368 סורים נאלצו להחמלט מהמדינה, וכעת הם חיים כפליטים במדינות שונות ברחבי העולם.

ארגון הבריאות של האו"ם דיווח אתמול כי יותר ממחצית בתי החולים והמרפאות בסוריה נסגרו או נפגעו כתוצאה מהלחימה. עוד הוסיף הארגון כי קרוב לשני שליש מהרופאים במדינה נאלצו להמלט ממנה.

פיגוע בתיכרית שבעיראק

עוד אתמול, מכונית תופת התפוצצה בתיכרית שבעיראק, וגרמה למותם של שמונה בני אדם ולפציעתם של חמישה. גורם רשמי ממחוז סלאח א-דין בה מצויה העיר תיכרית מסר כי "מכונית התופת התפוצצה אתמול בערב (רביעי) ברחוב אל-אתבה במרכז תיכרית, גרמה ל-13נפגעים".

בפיגוע כפול של דאע"ש לפני שבוע בעיירה חג'אג', הסמוכה לעיר תיכרית, נהרגו לפחות 26 בני אדם ועוד עשרות נפצעו. הפיגוע ארע בחתונה הומה של בני שבט גדול המתנגד לדאעש.

לפי בדיקת "הוועד למאבק ברצח עם", מאז יוני 2014, היו דאע"ש והארגונים המסופחים לו אחראים למותם של לפחות 44,500 בני אדם לא חמושים (אזרחים ושבויים), מתוכם לפחות 25,500 בעיראק (מרביתם שיעים ויזידים), ו-8,070 בסוריה. דאע"ש הפך אתת שיטת המחבלים המתאבדים בכלל, ופיגועי ההתאבדות באמצעות רכבי תופת בפרט, לתעשייה. מהלך שנת 2016 פוצצו עצמם 1,141 מחבלים מתאבדים של דאע"ש בסוריה, לוב ועיראק, 864 מהם עשו זאת באמצעות רכבי תופת. מדובר בממוצע של שלושה פיגועי התאבדות מדי יום. מחבלים אלה זכו להיות מונצחים על ידי הארגון, בתמונות ובסרטונים, והוגדרו כ"שאהידים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!