דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

השידור הציבורי / סוף למשבר בין כחלון לנתניהו: תאגיד השידור יעלה לאוויר ב-30.4

זאת לאחר שאתמול קרא נתניהו לדחות את עליית התאגיד בחצי שנה. בנוסף סיכמו ראש הממשלה ושר האוצר כי החוק של נתניהו לפיקוח על כלי התקשורת יקודם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, ארכיון (צילום: פלאש 90 / עמית שאבי)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, ארכיון (צילום: פלאש 90 / עמית שאבי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו היום (חמישי) כי תאגיד השידור הציבורי יעלה לאוויר כמתוכנן, בסוף חודש אפריל, וכן שהחוק אותו מקדם נתניהו לשינויים בפיקוח על כלי התקשורת יקודם. השניים סיכמו את הדברים בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה לאחר ישיבת הממשלה.

לאחר שאתמול קרא נתניהו לכחלון לדחות את עלייתו של תאגיד השידור הציבורי 'כאן' לאוויר בחצי שנה, אמר היום כחלון "איך אומרים החבר'ה? אני ונתניהו כבר לא". לפי דיווח ברשת ב', אתמול אמרו בכירים באוצר על נתניהו כי "הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".

הצעת החוק שמקדם נתניהו דרך משרד התקשורת קובעת הקמת מועצה חדשה, שתאחד את הרשות השנייה המפקחת על הערוצים המסחריים ומועצת הכבלים והלוויין המפקחת על גופי הטלוויזיה רבי הערוצים, ואליה יוכפפו גם תאגיד השידור הציבורי החדש וגלי צה"ל. דבר זה ירוקן את מועצת התאגיד שהוקמה על פי חוק השידור הציבורי החדש מתוכנה. המהלך גם יתן כוח רב בידיו של שר התקשורת ושל הממשלה.

הצעת החוק החדשה משנה גם את אופן מינוי חברי מועצת התאגיד, אשר אמורים היו להיבחר בלא השפעה פוליטית, וקובע כי ימונו על ידי ועדת איתור שתמונה על ידי שר התקשורת. כמו כן מבקשת הצעת החוק להחליף שני נציגי ציבור במועצה בנציג משרד התקשורת ובנציג האוצר, וקובעת כי יו"ר המועצה ישמש גם כמנכ"ל התאגיד אשר ימונה אף הוא על ידי ועדת האיתור. עם זאת, מאפשרת הצעת החוק את תחילת שידורי התאגיד בסוף אפריל כמתוכנן.

היום תקף יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), המקדם הצעה לבטל את הקמת התאגיד ולהשאיר את רשות השידור, את המחנה הציוני ואמר: ״מפלגת העבודה הכאילו סוציאליסטית שחלק מחבריה אף עבדו ברשות השידור נותנת ידה לפיטורי מאות עובדים מרשות השידור בכך שאינה תומכת בהצעת החוק שלי לביטול התאגיד".

מהמחנה הציוני הגיבו: "מי שקרא לעובדי רשות השידור חמאסניקים ועשה הכל כדי לחסל את רשות השידור, שיפסיק להצטדק. אנחנו לא נעזור לביטן להציל את ממשלת נתניהו.

אמנם, ביבי וכחלון במשבר, אבל לא יעזור להאשים את המחנה הציוני במחדלי הממשלה. המחנה הציוני היא הסיעה היחידה שנאבקת גם על שידור ציבורי עצמאי וגם על זכויות העובדים, בעוד הממשלה רומסת גם את אלה וגם את אלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!