דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

לא פוליטיקלי קורקט

ביום רביעי מתוסכל מחוסר יכולתו לשלוט בתקשורת עפ"י תוכניתו, כתב בינימין נתניהו בפייסבוק (דיווח חדשות 2) את המשפט "בתאגיד השמאל בוחרים לתת מקום לתומכי מחבלים" .
זו לא פעם ראשונה שראש הממשלה משתלח בשמאל ובערביי ישראל בצורה לא תקינה. כולנו זוכרים את דבריו ביום הבחירות " המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים".

האם הרגלו של בנימין נתניהו להשתלח בשמאל הוא הסתה כלשונה בחוק ?
הסעיף הרלוונטי בחוק העונשין לעניין גזענות והסתה הוא סעיף 144 על כל חלקיו.
בסעיף 144א נכתב : "גזענות – רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני""
בסעיף 144ג "ובלבד שלא נעשה מתוך מטרה להביא לגזענות."

בנימין נתניהו אומר כדבר של יום ביומו דברי ביזוי, השפלה, איבה, עוינות, וגרימת מדנים על השמאל ועל ערביי ישראל. מתייחס לקיומם במדינה כבלתי לגיטימי ומתיר את דמם כראשון האויבים הקמים עלינו לכלותינו. הדברים נאמרים במטרה להביא לשנאה וגזענות בהתאם לצרכיו הפוליטיים של הדובר.
בעשרים השנים האחרונות יודעים כל תושבי ירושלים ש"ביבי הולך בלי ארנק ולא משלם בשום מקום". לקח עשרים שנה עד שגדשה השאה ונפתח תיק 1000.
לאיזו רמת הסתה צריך לעלות עד שיחליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירת תיק 4000 על דברי ההסתה של ביבי לאורך השנים ? האם גם פה ניתן לטעון שזה מעט מדי , ועל מעט הסתה לא מדיחים ראש ממשלה ?
אם היה הדובר מנהיג ערבי ישראלי, וההסתה היתה נגד ציבור הימין אין ספק שהיתה נפתחת חקירה, היתה מוסרת חסינות, והיה מוגש כתב אישום. למה צריך לחכות עד שיפעל היועץ המשפטי בנושא ?

השרה שקד בדקה אצל הנשיא רובי ריבלין את אפשרות החנינה של האסיר אולמרט. בחדשות המשפט בעיתון מעריב נכתב שדרוקר חושף הפרשה תומך בדעת השרה ואומר שצריך לזכור את זכויותיו.
השימוש בחנינה במדינה עושה צחוק מהחוק, מהמשטרה, ממערכת המשפט ומהציבור בישראל. ומתיר למקורבינו לעבור על החוק ברגל גסה, בלי למצמץ, כי "יהיה מי שיחון אותי".
הצעות למעשה חנינה לפני העמדה לדין מועלות לדיון בשיח הציבורי כמעט בכל הפרשות המשפטיות שהסעירו את המדינה בשנים האחרונות. במדינה שבה מתגלות ונחקרות פרשיות שחיתות בסגנון "הכל מותר" ומורשעים נאשמים בכל רבדי השלטון ראשי ערים, קצינים בכירים, שר אוצר, ונשיא לשעבר אין זה נכון להשתמש בחנינה כקלף העובר לסוחר למען מקורבינו.
וגם,
האם השרה שקד דואגת לאולמרט או לראש הממשלה שאמר "אין כלום, ולא היה כלום" . האם בשלב החקירה לפני הגשת כתב האישום מנסה השרה להכין מצנח זהב לבנימין נתניהו שמשמעו "לא יהיה כלום" ?

רבני הציונות הדתית נזעקו השבוע להגן על תומתם של החיילים הדתיים המתגיסים לצה"ל. צה"ל הוא צבא העם, כמעט בכל יחידה בצה"ל יש בנות. נכון לא תמיד הן משרתות במקצועות קרביים, אבל תמיד הן שם ! אין יחידה קרבית אחת שאין בה פקידה פלוגתית. חיילי צה"ל הדתיים תמיד פגשו בנות בצה"ל ותמיד יפגשו בנות בצה"ל. צה"ל שידע לקבל לתוכו את החיילים הדתיים החרדים, ולהתאים עצמו לדרישות הדת שלהם בוודאי ידע להגיע להסכמות עם רבני הכיפות הסרוגות. אז על מה הצעקה ?

המאבק אינו על נושא דתי. המאבק הוא על השאלה מי ישלוט בצה"ל. לאחר שבנט וחבריו לימין לא הצליחו לכפות על צה"ל דיני מלחמה משלהם המתירים לירות באויבים פצועים וחסרי אונים בניגוד לאמנת ג'נבה וובניגוד לאינטרס שלנו להגן על בבנינו הנופלים בשבי, כאשר הם מבינים שערעורו של אלאור אזריה יסתיים בכלא, ולאחר שהתברר להם שלא ניתן לכופף את מערכת החוק לצרכיהם הפוליטים בנושא עמונה, היו חייבים הישג פוליטי משלהם בכל מחיר המוכיח את שליטתם במדינה ובצה"ל.

אני מקווה שבפעם הבאה שבה בוחרים בנט וחבר רבניו את זירת המאבק הפוליטי שלהם , הם יזכרו גם את טובת מדינת ישראל ולא רק את משחק הנקודות הפוליטי האומלל בו כולנו מפסידים.

בברכת שבת שלום

משה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!