דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

בנימין נתניהו / הגֵּן האנוכי: ראש הממשלה התנצל לאחר שהואשם בהתבטאות גזענית

לאחר שאתמול פרסם העיתונאי עמית סגל כי בעת ישיבת ממשלה אמר ראש הממשלה כי "קפץ לי הגן המזרחי", הבוקר הוא כבר התנצל | ח"כ עמיר פרץ: "עוד ביטוי למדיניות המפלה של נתניהו"

נתניהו וכחלון, ארכיון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
נתניהו וכחלון, ארכיון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל היום (שישי) על התבטאותו האומללה אמש, עת אמר לשר האוצר משה כחלון "קפץ לי הגן המזרחי", לאחר שנשאל מדוע ביקש דחייה לתחילת ההפעלה של תאגיד השידור הציבורי. נתניהו כתב בחשבון הטוויטר האישי שלו, "מתנצל על אמירתי אתמול. לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש. אני מחובר בנימי נפשי לכל עדות ישראל ומוקיר את תרומתן הכבירה למורשת עמנו ולבניין ארצנו."

התגובות לא איחרו לבוא, הבולטות מבינהן היו של תנועת 'תור הזהב'  שציינו שהם התקדמו, אבל מה עם ראש הממשלה, ח"כ אורן חזן (הליכוד) שהגיב לאמירתו של נתניהו בחשבון הטוויטר שלו ודרש את התנצלותו, "אדוני רה"מ, קפץ לך "הגן המזרחי"?! אם באמת היה לך אחד כזה – לא היית פוגע בו… אני מבקש ממך להתנצל!"

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הגיב גם הוא לדברים, "שנתיים עברו מאז שהליכוד ניצח בבחירות, שנתיים מאז שנתניהו, רגב, חזן ומי לא אכלו לנו את הראש על הדברים של גרבוז ופתאום נתניהו מספר שיש גן מזרחי שגורם להפכפכות." חסון המשיך וחבט בממשלתו של נתניהו, "אלף וועדות ביטון לא יתקנו את תורת הגזע של נתניהו שנחשפה היום. האם עברנו מתורת השבטים לתורת הגנים? מתבייש בראש הממשלה שלי שזה מה שהוא חושב עלינו, זה מה שהוא חושב על חלק גדול מאזרחי ישראל ומתבייש עוד יותר בחבורת האפסים שמקיפה את נתניהו ושותקת על התבטאות מפלגת כזו."

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) הגיב להתבטאות הבוקר בגל"צ ואמר, ״מדובר בגזענות ובהתנשאות שמזכירות לי את הזחיחות של מפא״י שהייתה בשיאה ב-77. אין מדובר בהומור עצמי אלא בחשיפת אמת  פנימית אפלה. זהו עוד ביטוי למדיניות המפלה של נתניהו: הרי כולם יודעים איפה חסרים בתי-חולים בארץ ואיפה יש צפיפות גדולה בכיתות.״ והוסיף, ״אני מהאישים הפוליטיים שמעולם לא הסכימו להניח לשסע העדתי או הדתי לשחק תפקיד בשיח הפוליטי ותמיד העדפתי מאבק מעמדי, אבל אמירה כזאת מחייבת לעמוד מולה ומדיניות כזאת מחייבת להתקומם.״

התגובה שדווקא כן איחרה לבוא, היתה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב (הליכוד), אשר בעקבות התבטאויות גזעניות של אנשי רוח מירה להוציא הודעה לתקשורת. רגב, באיחור של כמעט 24 שעות מהפרסום של העיתונאי עמית סגל, שיבחה את התנצלותו של נתניהו: "אני שמחה על כך שראש הממשלה בחר להתנצל בכנות בפני עדות המזרח על אמירתו. חשוב לשמור על המרקם המשלב מזרחיים ומערביים כאחד. רק ככה נצליח ליצור חברה בריאה וחזקה .שבת שלום ובשורות טובות לכולנו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!