דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

השידור הציבורי / למרות הסיכום עם כחלון: נתניהו אמר שיבחן מיזוג של התאגיד והרשות

נתניהו אמר את הדברים בפגישה עם עובדי רשות השידור, וזאת למרות שסיכם עם כחלון על סגירת הרשות ועלייתו של תאגיד השידור הציבורי ב-30.4

תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).

לצד הדיווחים לפיהם ראש הממשלה כבר סיכם עם שר האוצר משה כחלון על סגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד ב-30 באפריל, אתמול (שישי) נפגש נתניהו עם עובדי הרשות ואמר להם כי הוא מתנגד לסגירת הרשות, וכי יבחן הצעה למזג בין הרשות לתאגיד. נתניהו אמר כי ידאג לטפל בנושא עם שובו מסין, והנחה את העובדים להיות בקשר עם שר התקשורת, צחי הנגבי.

עם סיום השיחה נתן ראש הממשלה הצהרה קצרה בה תקף את התאגיד ואמר "אני שמעתי פה דברים קורעי לב, של אנשים וותיקים ומנוסים שתרמו ושתורמים, ונזרקים לרחוב. ונזרקים לרחוב למה? התאגיד זה לא דבר קדוש. התאגיד הזה חסר ביקורת ציבורית ומשתמש בכספים כלאחר יד ושולח הרבה אנשים טובים ומנוסים הביתה". על סגירת רשות השידור אמר "אני חושב שזה לא נכון, אני חושב שצריך להמשיך את רשות השידור, ולשקם אותה, היא התחילה שיקום. גם שמעתי הצעה נוספת, של מיזוג שלא יפגע בעובדים המנוסים והוותיקים. אני חושב שהדבר ראוי לבחינה מעשית. אני מבקש שתדברו עם שר התקשורת, וכשאני אחוזר מסין אני אמשיך, לא מאוחר מידי לתקן את העוול. ואני רוצה לתקן אותו- בעזרכם".

עובדי רשות השידור מתפרצים למהדורת מבט במחאה, 13 מרץ 2017. "אנחנו מבקשים ואומרים – עשו מעשה עבור אלף עובדים שנזרקים למעגל האבטלה". צילום מסך
עובדי רשות השידור מתפרצים למהדורת מבט במחאה, 13 מרץ 2017. "אנחנו מבקשים ואומרים – עשו מעשה עבור אלף עובדים שנזרקים למעגל האבטלה". צילום מסך

יש לציין כי נתניהו אמר דברים אלה למרות שעל פי דיווחים כבר סיכם עם שר האוצר משה כחלון כי תאגיד השידור הציבורי 'כאן' יעלה לאוויר כמתוכנן, ב-30 אפריל, וכן שהחוק אותו מקדם נתניהו לשינויים בפיקוח על כלי התקשורת יקודם. השניים סיכמו את הדברים בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה לאחר ישיבת הממשלה ביום חמישי. יום לפני כן, ביקש נתניהו לדחות את הקמת התאגיד בחצי שנה. בתגובה ענו בכירים באוצר  כי "הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".

מחר יטוס נתניהו לביקור בסין וביום ראשון הבא יסתיים מושב החורף של הכנסת, כך שנראה שהעיסוק בחוק החדש שמקדם נתניהו וכן במבנה הסופי של תאגיד השידור הציבורי יגיע לסיומו רק בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת, לאחר חג הפסח. עם זאת, בהתחשב בעובדה שפסח מסתיים ימים ספורים לפני עליית תאגיד השידור לאוויר, יתכן שנראה מהלכים בנושא עוד קודם.

בינתיים ממשיכי עובדי רשות השידור למחות, כשאתמול חלקם אכלו את ארוחת השישי שלהם מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה. מוקדם יותר השבוע הפגינו העובדים מול ביתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ושיבשו את שידורי תכנית מבט. חלק נרחב מתכנית יומן שישי בערוץ 1 אמש הוקדש לנושא פירוק רשות השידור.

מגישת התכנית תמר אלמוג אמרה "בגיל 40 ו-50 מתחילים שוב את החיים. עובדים שייחדו את את מיטב שנותיהם לעבודה, ועשו לילות כימים, שבתות וחגים, עומדים בפתחו של הלא נודע. אז נכון, הדימוי של רשות השידור אינו זוהר הכעס הציבורי לעיתים משתק השימוש ברשות השידור ככלי לניגוח פוליטי עבר כחוט השני לאורך תולדותיה. אבל מדובר בבני אדם, כמוכם כמו כולם. רוצים להתפרנס לגדל משפחה בכבוד. היום זה אנחנו, מחר אתם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!