דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הלם בברזיל: השוער שרצח באכזריות את אם ילדיו ישוב לשחק

ברונו פרננדס סוזה, שהורשע ברצח אכזרי, השתחרר מהכלא לאחר שבע שנים בלבד עקב פירצה בחוק | למרות המחאה הציבורית, הזמינה אותו קבוצתו לשעבר לשוב ולשחק

ברונו פררנדז דה סוזה (צילום: AP Photo/Felipe Dana, File).
ברונו פררנדז דה סוזה (צילום: AP Photo/Felipe Dana, File).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סערה בברזיל בעקבות החלטתה של קבוצת כדורגל להחזיר למגרש את שוערה לשעבר, למרות שהורשע ברצח אכזרי של אם ילדו. קבוצת בואה אשפורטה מהליגה השנייה בברזיל החליטה בשבוע שעבר להחזיר לכר הדשא את ברונו פרננדס סוזה, הידוע בכינויו ברונו, לאחר שריצה חלק מתקופת מאסרו והשתחרר מהכלא. ההחלטה התמוהה ומעוררת המחלוקת יצרה סערה תקשורתית סביב חזרתו של השוער בן ה-32 לכדורגל מקצועני. חלק מהספונסרים של הקבוצה ביטלו את חסותם בעוד אוהדי הקבוצה ואוהדי הכדורגל הברזילאי בכללותם זועמים על החלטת המועדון.

בעברו היה ברונו אחד מהשוערים המבטיחים ביותר בכדורגל הברזילאי. בשנת 2009 הוא הצטיין בשער קבוצת הפאר פלמנגו, והיה שותף בכיר בזכייתה באליפות ברזיל לצד כוכב הקבוצה באותה העונה, החלוץ אדריאנו, שגם כבש 19 שערים בליגה. ברונו זכה להערכה רבה על יכולתו בשערה של פלמנגו, ונבחר בגיל 24 לשוער העונה בליגה הברזילאית. באתה עונה נפוצו שמועות שקבוצת מילאן החליטה להחתים אותו בתמורה ל-9 מיליון יורו, והתחושה הייתה שגם זימונו לסגל הנבחרת הלאומית הוא רק עניין של זמן.

במהלך אותה העונה פגש הכוכב הצעיר במסיבה את אליזה סמודיאו, צעירה בת 25, שאותה הכניס להריון. סמודיאו החליטה לשמור על ההיריון וללדת את בנם המשותף. לאחר הולדת התינוק תבעה סמודיאו את ברונו כאביו של הילד בעבור דמי מזונות. ברונו, שהיה נשוי לאישה אחרת, סירב, אך לאחר התערבות בית המשפט נאלץ לעבור בדיקת ד.נ.א בה הוכח שהוא אבי הילד, ושהוא יצטרך לקחת אחריות על מעשיו ולשלם דמי מזונות.

רצח "מהסיוטים הכי קשים שניתן לתאר"

ברונו התקשה לקבל את פסק הדין והחליט לחסל את אם בנו. הוא ארגן חבורה שכללה את אשתו, מאהבת נוספת, בן דודו בן ה-17 ושוטר לשעבר. הם הגיעו לביתה של סמודיאו, תפסו אותה, עינו אותה ולבסוף רצחו אותה. את הגופה חתכו לחתיכות והאכילו את כלבי הרוטווילר של ברונו בכדי לא להשאיר ראיות. לאחר היעלמותה של סמודיאו המשטרה החלה לחקור ולנסות להבין לאן היא נעלמה, כאשר היא משאירה ללא השגחה תינוק בן ארבעה חודשים. למרות שגופתה לא נמצאה, שובל הראיות המפלילות הובילו חזרה לברונו. תחילה התראיין ברונו באופן תמים ודואג ברחבי התקשורת בברזיל, וטען שאינו בקשר עם סמודיאו, שהוא דואג לשלומה ומקווה שהיא תימצא במהרה. חודש לאחר מכן, הודה בן דודו הקטין של ברונו במעורבותו באירוע, ותיאר את הרצח המזעזע שתכנן וביצע השוער המפורסם.

ברונו נעצר, נכלא ונשפט. במהלך המשפט ב-2012 טען ברונו שהוא זכאי ובעל מצפון נקי, והוסיף "בעתיד אוכל לצחוק על כל זה". עורך הדין שלו הוסיף בשמו "בעוד שנתיים הוא יהיה בגמר המונדיאל באצטדיון המרקאנה מול ארגנטינה, ובדו-קרב הפנדלים הוא יעצור בעיטה של מסי, ויניף כגיבור לאומי את גביע העולם מול 200 אלף ברזילאים משולהבים".

נבחרת הכדורגל של ברזיל (צילום: Marcelo Camargo/Agência Brasil / ויקיפדיה).
נבחרת הכדורגל של ברזיל (צילום: Marcelo Camargo/Agência Brasil / ויקיפדיה).

אבל בית המשפט חשב אחרת. בתחילה עוד שמר ברונו על גרסתו התמימה, אך במהלך המשפט התוודה שידע על הרצח ואפילו הסכים שבני משפחתו ירצחו את סמודיאו, אך המשיך לטעון שלא היה בביתה בעת ביצוע הרצח עצמו.

בשנת 2013, אחרי משפט של שלוש שנים, גזר בית המשפט על ברונו 22 שנים בכלא, על תכנון ומעורבות ברצח. בסיום המשפט אמר הבלש אדיסון מורירה שחקר את הרצח כי "המעשים שלו היו כמעט בלתי אפשריים לתיאור מבלי להישבר מהם. אלו היו תמונות מהסיוטים הכי קשים שניתן לתאר".

ברונו היה אמור להמשיך לשבת בכלא עד שנת 2032, אבל השתחרר החודש הודות למערכת המשפט המעוותת של ברזיל. עורך דינו של ברונו הגיש ערעור על עונשו הכבד לדבריו. תהליך הערעור התעכב, ובינתיים החליט בית משפט אחר לשחרר את ברונו, בטענה שכל עוד לא דנו בערעור, אין סיבה להמשיך ולהחזיק אותו בכלא. כך, בגיל 32 ואחרי כמעט שבע שנים בכלא, מצא ברונו את עצמו משוחרר באופן מפתיע מהכלא, מלווה ע"י אשתו שכבר סיימה לרצות את עונשה, חבריו ועורך הדין שלו. מאז שחרורו זוכה ברונו לפרסום בתקשורת הברזילאית, והוא אינו מהסס לחגוג בפומבי את החופש לו זכה בגלל פרצה בחוק הברזילאי. למרות זאת, גם ברונו יודע שהחופש הזה הוא זמני, מכיוון שברגע שהערעור במשפטו יתחיל הוא יצטרך ככל הנראה לחזור לתא הכלא.

בחזרה למגרשים?

הבעלים של קבוצת בואה אשפורטה, רפאל סילבה שאבייר, החליט בצעד יוצא דופן להחתים את השוער על חוזה לשנתיים הקרובות, וטען בפני מבקריו בקרב האוהדים ובתקשורת כי "ברונו הורשע, ריצה את עונשו וכעת שוחרר. מגיעה לו הזדמנות נוספת". לא עניין אותו כנראה שברונו לא יצא לחופשי כי ריצה את מלוא עונשו על רצח שביצע באכזריות, אלא שוחרר בגלל בעיות ביורוקרטיות של מערכת המשפט. ברונו נראה שמח ומאושר מהחזרה לתודעה הציבורית ומההד התקשורתי סביבו. ברגעים אלו הוא מתכנן את הופעתו המחודשת במגרשי הכדורגל של ברזיל. השוער שרצח באכזריות בלתי נסבלת אישה שילדה את בנם המשותף, רק בגלל שביקשה שישלם לה ככתוב בחוק את דמי המזונות שהיו אמורים לעזור לה בגידול בנם, לא הביע מעולם חרטה על מעשיו. כעת הוא מתראיין לתקשורת ומציג את עצמו כקורבן של המציאות – "אמרו לקבוצות אחרות לא לקחת אותי", אמר, "בואה אשפורטה פתחה בפניי את הדלת, ואני מודה לה על זה. המוטיבציה שלי להצליח גבוהה."

השבוע, או אולי בשבוע הבא, יעלה ברונו על כר הדשא. הוא לא יהיה עוד שוער שעושה קאמבק מפואר, אלא רוצח מורשע שעושה את הופעתו הראשונה במדי קבוצתו החדשה. איזה מסר נורא זה ישדר לשחקנים הצעירים של קבוצות הכדורגל בברזיל? האם זה מודל החיקוי שאזרחי ברזיל רוצים שילדיהם יעריצו? בעיניי, הגיע הזמן שהתאחדות הכדורגל הברזילאית תפסיק להביט מהצד, תתערב בעניין הרגיש הזה ותקבל החלטה לאסור על ברונו לחתום חוזה בקבוצה מקצוענית מתוך אמירה ברורה וחד משמעית – לרוצח מורשע, שמחכה למשפטו ולהמשך המאסר שלו, אין מקום במגרש כדורגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!