דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

השידור הציבורי / כחלון בתגובה לנתניהו: "אף אחד לא יטיף לי על מוסר וחמלה"

בתגובה להודעתו של נתניהו כי הוא חוזר בו מהסכמתו על הקמת התאגיד וסגירת רשות השידור, אמר כחלון "פתאום יש פרץ של חמלה, אני מתחייב לטפל בבעיות של העובדים" | עוד הוסיף "במנהיגות צריך לקחת אחריות עד הסוף"

כחלון (צילום: תומר נויברג  פלאש90)
כחלון (צילום: תומר נויברג פלאש90)

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (ראשון) להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול כי הוא חוזר בו מהסכמתו עם כחלון על פתיחת תאגיד וסגירת רשות השידור, ואמר "אני לא צריך שאף אחד יטיף לי על מוסר וחמלה. עובדי רשות השידור לא ייזרקו ולא ייפלו בין הכיסאות. ניקח אחריות על כולם".

כחלון שהתייחס לדברים במסיבת עיתונאים עם לרגל חתימת הסכם שכר חדש עם הסתדרות המורים אמר "ב-5.4.14 התקבלה החלטה בממשלת ישראל – לסגור את רשות השידור ולהקים את תאגיד שידור הציבורי. באותו הזמן אני הייתי אזרח פרטי, לא ח"כ ולא שר. וזו החלטה שהתקבלה בממשלה הקודמת. אני לא רוצה להביך אף אחד ולצטט את חברי הממשלה מה הם אמרו על התאגיד ועל עובדי התאגיד. כרגע יש בעיות ויש כמה עובדי רשות השידור שעניינם לא סודר עד הסוף והם נפלו בין הכיסאות".

עוד הוסיף כחלון "אני לא צריך מאף אחד שיעורים והטפות מוסר על חמלה. אני שמח שפתאום יש פרץ של החמלה בתקופה האחרונה שהפכה פופולרית. אני מתחייב לטפל בכל הבעיות של העובדים. עובדי רשות השידור הם לא יריבים ולא אויבים. הם יקבלו את הטיפול במסגרת הפרישה ובמסגרת קליטה יותר מסיבית לתאגיד. הם לא פסולי חיתון. אני, מהיום הראשון לא אהבתי את העניין הזה שקולטים מספר מסוים וזהו. אני אחראי שאף עובד מרשות השידור לא ייזרק. כל אחד יקבל את הטיפול שלו. לצייר אותם כאויבים זה לא נכון וזה לא מגיע להם".

"הממשלה הקודמת עוללה להם מה שעוללה וזרקה את זה אליי. זה קל – דברים טובים לקחת, דברים רעים לזרוק על מישהו אחר זו שיטה ישנה וידועה ואפילו לא מקורית. אני מצפה מהנהגה שתעשה משהו חדש ומקורי. ובמנהיגות צריך לקחת אחריות עד הסוף".

אתמול, שעות ספורות לפני שיצא לביקור בסין, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד.

"כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?"

נתניהו חזר על הדברים עם עלייתו על המטוס לסין והתייחס למשבר בקואליציה: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציוניים", אמר, "בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת, לרבות סגירת התאגיד."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!