דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

שידור ציבורי / המשבר הקואליציוני עוד כאן ועתידו של השידור הציבורי לוט בערפל

בזמן שראש הממשלה בסין, בוחשים המקורבים בקלחת - אולם הכל בגדר שמועות בינתיים | בהסתדרות הכריזו השבוע על סכסוך עבודה בתאגיד וברשות השידור ומצרפים עוד ועוד עובדים לצעדים ארגוניים שמטרתם למחות על הפיטורים ברשות השידור

הפגנת עובדי תאגיד 'כאן בכיכר הבימה, נובמבר 2016  (צילום: דבר ראשון).
הפגנת עובדי תאגיד 'כאן בכיכר הבימה, נובמבר 2016 (צילום: דבר ראשון).

בזמן שראש הממשלה בביקור בסין, נראה שהמשבר סביב תאגיד השידור הציבורי לא יפרק את ממשלתו הנוכחית, אך עתידו עדיין אינו ברור. המאבק על עתיד השידור הציבורי, ניטש בשלב זה בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון – כשבטווח נמצאים אלפי העובדים והעובדות של רשות השידור עצמה ואף אלו שגויסו לתאגיד.

ימים לפני נסיעתו לסין, פירסמו נתניהו וכחלון כי סיכמו ביניהם כי רשות השידור תיסגר ותאגיד השידור הציבורי יפתח ב-30.4. מסיבה שאינה ברורה חזר בו נתניהו מהסכמתו והודיע כי לא יסכים לסגירת רשות השידור, ממש על כבש המטוס. בימים האחרונים נועדו נציגי שני הצדדים – מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד מצידו של כחלון והשר יריב לוין המקורב לנתניהו, בנסיון  למצוא פתרון למשבר.

אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
תחילת שידורי התאגיד וסגירת רשות השידור לפי החוק הנוכחי
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

על פי פרסומים שונים, נראה כי יווצר איחוד בין רשות השידור והתאגיד, וראשי התאגיד הנוכחיים יודחו מתפקידם. אמש, פורסם גם כי העיתונאית גאולה אבן-סער תגיש את מהדורת החדשות המרכזית בתאגיד החדש. הבוקר יוחסה לנתניהו האמירה כי מינויה של גאולה אבן-סער, זוגתו של גדעון סער הנחשב ליריבו הפוליטי של נתניהו בקרב על הנהגת הליכוד, היא "אצבע בעין".

אולם, חשוב לציין כי נראה שבשלב זה, טרם שב נתניהו מביקורו בסין, הספקולציות הן בגדר ספקולציות, ושלל הדיווחים הם בגדר משאלת לב או חשש המתגנב לשם.

סכסוך עבודה ושביתות הזדהות

לצד חוסר הוודאות בשדה הפוליטי, בהסתדרות ממשיכים להיאבק על עתידם של העובדים, ומרחיבים את שביתות ההזדהות. לאחר השבתת מערכת שע"מ ברשות המיסים והפסקת העבודה ברשות האכיפה והגבייה, היום (שלישי) מצטרפים לצעדים הארגוניים גם עובדי משרד הבינוי והשיכון. במסגרת הצעדים הצפויים, לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני במחוזות ובכל יחידות המשרד.

נזכיר כי אתמול, בצל המשבר המחריף ברשות השידור, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז על סכסוך עבודה ברשות השידור, בתאגיד השידור הציבורי "כאן", בשירות המדינה ובתאגידים הקשורים, בשירות התעסוקה ובמוסד לביטוח לאומי. במסגרת הסכסוך, ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקתם של עובדי רשות השידור, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד ולמחות כנגד תקינה חסרה בתאגיד שמטרתה להימנע מהעסקת עובדים בהתאם להתחייבויות.

עובדי שירות המדינה נערכים להחרפת צעדי הסולידריות עם עובדי רשות השידור בהיקף רחב. יצוין כי בכפוף לסכסוך שהוכרז, בהמשך ההסתדרות וציבור העובדים יוכלו להרחיב את הצעדים לכלל מקומות העבודה במגזר הציבורי, לרבות לשכות התעסוקה וסניפי הביטוח הלאומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!