דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרים פיירברג

בארץ / המשטרה: יש תשתית ראייתית להעמדת ראש עיריית נתניה לדין

המשטרה סיימה את חקירתה ב"תיק נתניה" בו אספה ראיות לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה. לפי המשטרה, קיבלה פיירברג תנאי רכישה מועדפים בתמורה לקידום מכרזים. עורכי דינה: התיק יסגר

מרים פיירברג ממגיעה לשימוע בבית המשפט, נובמבר 2016 (צילום: פלאש90)
מרים פיירברג ממגיעה לשימוע בבית המשפט, נובמבר 2016 (צילום: פלאש90)

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי סיימה את החקירה ב"תיק נתניה" בו גובשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, על ידי ראש עירית נתניה מרים פיירברג, וכן עבירות ניסיון קבלת שוחד על ידי בעלה לשעבר מר אליהו פיירברג, ועבירות שוחד על ידי בנה, צפריר פיירברג. במסגרת החקירה נחקרו ונגבו עדויות מעשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים.

בנוסף, התגבשה תשתית ראייתית לעבירות שוחד על ידי עו״ד אברהם גוגיג, שעל פי החקירה חיבר בין פיירברג ומשפחתה לבין קבלנים ועסקני נדל״ן נוספים, הנאשמים גם הם בפרשה.

לפי התשתית הראייתית שגיבשה יחידת להב 433 של משטרת ישראל ראש העיר פיירברג ובני משפחתה חברו באמצעות עו״ד גוגיג, אל יזמים שונים בעלי אינטרסים בעיר נתניה, בחלק מהמקרים תוך הסתרת זהותם, וקיבלו מהקבלנים והיזמים את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית, דבר אשר הניב לפיירברג זכות לדירה במחיר מופחת. לפי המשטרה הדבר משקף, במקרים מסוימים, הטבה של מאות אלפי שקלים. בתמורה קידמה פיירברג הליכי תכנון של פרוייקטים מאותם קבלנים.

מהמשטרה נמסר כי "משמעות אפשרות רכישת הזכויות בשלב היזמי, בטרם שינתה הקרקע את ייעודה למגורים, ואשר לא היתה פתוחה בפני הציבור הרחב, אלא ניתנה לר׳ העיר בכובעה כראש העיר, טמנה בחובה השבחת הנכס וערכו הכלכלי בעתיד, מה שמעיד על הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

עיריית נתניה (צילום:ד"ר אבישי טייכר / מתוך ויקיפדיה)
עיריית נתניה (צילום:ד"ר אבישי טייכר / מתוך ויקיפדיה)

"שינוי הייעוד בקרקעות המדוברות, ע״י הגופים עירוניים האמונים על כך, הכפופים וסרים למרותה של ראש העיר, מעידים על תשתית לפעילות מבוססת שוחד, באופן שבו בתמורה להעמדת הזכות לרכישת חלק בקרקע/ דירה לראש העיר ושאר החשודים, פעלה ראש העיר לקידום הליכי התכנון והבנייה של הפרויקטים השונים בעירית נתניה ובחברה לפיתוח ותשתיות (חל״ת), עליה היא אמונה במסגרת תפקידה.

"במהלך החקירה נתגבשה תמונה של מארג פעילות פלילית נרחבת של ראש העיר ומי מבני ביתה, במספר אירועים, ביחס למספר פרויקטים ובאופן שיטתי ומובנה המציג מערכות יחסים שוחדיות בינם לבין גורמים שונים. שיטה זו כללה רכישה של חלק במגרש בשותפות עם היזמים, הסתתרות מאחורי ״נאמנות״ באופן שזהותה/ם מוסתרת מעיני הציבור ושמה/שמם אינו מופיע במרשמים הפתוחים לעיון הציבור. כל אלה תוך הימנעות מכוונת מדיווח רשמי לבעלי האינטרסים במגרשי הנדל״ן השונים בעיר, בה בעת שראש העיר המשיכה לדון בוועדות התכנון העוסקות, בין היתר, בסוגיות הנוגעות לעתידן של הקרקעות בהן מצויים נכסיה.

"כמצוין לעיל, בני משפחתה של ראש העיר, יצרו אף הם מעטפת תמיכה לפעילות השוחדית ולקחו בה חלק פעיל. ביחס לבנה של ראש העיר, עו״ד צפריר פיירברג עלו חשדות לפיהם בכובעו כעורך דין קיבל פרויקטים שונים, מיליוני שקלים כ״תמורה לכאורה״ , שסופקה על ידו לגורמים שלישיים, כשבפועל לא ניתן על ידו כל ייצוג. בהקשרו של הגרוש, אליהו פיירברג עלה כי הוא מקבל כספי שוחד בתמורה לפעילותו להביא לשינוי יעוד בפרויקט בנייה אחד."

עם סיום החקירה העבירה המשטרה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה את כלל הממצאים, והפרקליטות תחליט אם להגיש נגד פיירברג כתב אישום.

מהמשטרה נמסר "פרשה זו מצטרפת לשורה של פרשיות רבות שניהלה משטרת ישראל במסגרת מאבקה העיקש והבלתי מתפשר כנגד שחיתות שלטונית. משטרת ישראל תמשיך ותפעל בנמרצות ובנחישות ככל שתידרש לטובת מיגור תופעות שחיתות שלטונית".

עורכי הדין נתי שמחוני ואילנה זיבנברג, המייצגים את פיירברג, מסרו: "לעמדת המשטרה, תהא אשר תהא, אין כל תוקף מחייב בדין. גב' פיירברג סמוכה ובטוחה כי בסופו של יום הפרקליטות תסגור את התיק ותגיע להחלטה מושכלת שלפיה לא דבק בה כל רבב. היא תמשיך לשרת נאמנה את העיר נתניה ותושביה – כשטובתם בלבד לנגד עיניה – כפי שעשתה ב-18 השנים האחרונות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!