דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי / רשות ההון והביטוח אישרה תקנות חדשות לביטוח סיעודי, שנה לאחר שביטלה אותן

על פי התקנות יכסה הביטוח מקרי סיעוד המתרחשים בגילאי 0-3, ישמר הרצף הביטוחי בזמן שירות צבאי ונכים בכיסא גלגלים יוכרו אוטומטית כמי שאינם יכולים להתנייד. לפני שנה ביטלה רשות ההון תקנות אלה כחלק מרפורמה שביטלה את הביטוחים הקבוצתיים

דורית סלינגר (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
דורית סלינגר (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר הודיע אתמול על תקנות חדשות של רשות שוק ההון והביטוח במשרד האוצר לפוליסת הביטוח הסיעודי האחידה של קופות החולים. התקנות צפויות להיכנס ביולי הקרוב, שנה בדיוק לאחר שהתקנות האלו בוטלו ע"י אותה רשות.

התקנות שהרשות מחזירה מאפשרות לחיילים את המשך הרצף הביטוחי, כיסוי מקרי סיעוד שעלולים להתרחש בשלוש השנים הראשונות של תינוק מבוטח והרחבת הזכאות כך שחברת הביטוח תכיר באופן אוטומטי במבוטח המרותק לכיסא גלגלים או למיטתו כמי שאינו יכול להתנייד באופן עצמאי.

באוצר מציגים את התקנות החדשות כשיפור, אבל כאמור, מדובר בתקנות שבוטלו רק לאחרונה והיו חלק מהרפורמה של רשות שוק ההון בכל הנוגע לביטוחים. במסגרת רפורמה בוטלו הביטוחים הקבוצתיים, דבר שגרם לאלפי מבוטחים להישאר ללא כיסוי. התקנות שהוחזרו, לפחות שתיים מהן אינן בשורה של ממש. רצף ביטוחי לחיילים הוא דבר ראוי, אך יש לזכור שרובם המוחלט של חיילים שמשתחררים כשהם במצב פיזי טוב, כלומר אין להם בעיה לקבל את הביטוח, וחיילים שנפצעים במהלך שירותם נמצאים גם ככה תחת אחריות הצבא. התקנה השנייה, כיסוי מקרי סיעוד מגילאי 0-3, היא גם חשובה אבל מה שהיה קיים לפני התקנות זה כיסוי עד גיל שנה, בזמן שרוב המומים, המחלות וכו' שמתגלים אצל תינוקות מתגלים עד גיל שנה.

ח"כ איציק שמולי בתגובה להודעת אגף שוק ומשרד האוצר בנוגע לפוליסות הביטוח הסיעודי בקופות החולים: "אחרי מאבק עיקש שלי במשך יותר משנה אני שמח שהצלחנו לבטל את ההוראות האכזריות האלו שפגעו בתינוקות, בקשישים ובחיילים משוחררים. גם אם באיחור טוב שהתעשתו שם וקיבלו את מלוא דרישותינו."

שר האוצר, משה כחלון: "ההוראות החדשות יקלו על חיילי צה"ל, משרתי קבע, ילדים עד גיל 3 ומוגבלים בניידות למצות את זכויותיהם. בנוסף, ההוראות יגבירו את הוודאות ויביאו לכך שהמבוטחים יקבלו בשעת הצורך ביטוח סיעודי הוגן וזמין. הצעד הזה הוא רק חלק מרפורמה מקיפה שאנחנו מובילים בסיעוד. נמשיך לפעול למען שיפור הביטוחים הסיעודיים של מיליוני חברי קופות החולים".

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "פוליסת הסיעוד של קופות החולים מהווה נדבך מרכזי בהגנה הביטוחית הסיעודית הפרטית על כמחצית מאוכלוסייתה של המדינה. לכן אנו נדרשים לוודא שהציבור יקבל את הכיסוי המיטבי הראוי וההוגן ביותר. רשות שוק ההון תפרסם בקרוב הסדרות נוספות שישפרו את הביטוח הסיעודי לטובת הציבור הרחב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!