דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יחסי עבודה

יחסי עבודה / בית הדין קבע: עובדי הנמלים אינם רשאים לשבות כעת

בין הדין הגדיר השביתה כ"פראית ושלא כדין", והורה לעובדים לחזור לעבודה עד היום בשעה 22:00 | העובדים שבתו היום במחאה על העדר התקדמות בהבטחת מעמדם של עובדי דור ב' אחרי פתיחת הנמלים הפרטיים

נמל אשדוד (צילום: מתוך Flickr דובר צה"ל).
נמל אשדוד (צילום: מתוך Flickr דובר צה"ל).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה הורה היום (שלישי) לעובדי הנמלים בחיפה ואשדוד לחזור לעבודה עד לשעה 22:00, וזאת לאחר שהעובדים עזבו היום במפתיע את עבודתם. בצו שהוציא בית הדין נכתב כי מאחר ובית הדין כבר אסר את השבתת הנמלים, "אזי השביתה שלפנינו הינה שביתה פראית ושלא כדין", ולפיכך נעתר לבקשת הנהלת נמל אשדוד והתאחדות התעשיינים לעצור את השביתה.

"על פי החלטתנו מיום 23.3.14 אסרנו על ההסתדרות להשבית את נמלי אשדוד וחיפה, והורינו לעובדים הנמל להמשיך כרגיל בעבודה", נכתב בצו, "כל עוד לא ניתן צו אחר… ראוי להיעתר לבקשה למתן הצווים הדחופים".

היום עזבו עובדים בנמלי אשדוד וחיפה את עבודתם במפתיע, באופן המשבית את פריקת האניות. זאת, במחאה על העדר התקדמות בהבטחת מעמדם של עובדי דור ב' אחרי פתיחת הנמלים הפרטיים. על פי דיווח באתר גלובס, הצעד החריף תוכנן בפגישה שקיימו בשבוע שעבר חלק ממזכירי הוועדים של אשדוד וחיפה, ומטרתו היא להבטיח להם הגנה מפני פיטורים, בדומה לזו ממנה נהנים עובדי דור א' מתוקף הסכם שנחתם ב-2005.

בתגובה להשבתה, הגישה התאחדות התעשיינים בקשה למתן צו מניעה דחוף נגד השביתה בנמלים לבית הדין הארצי לעבודה. בתוך כך ביקשו התעשיינים מבית המשפט להורות למדינה ולהסתדרות הכללית לנהל החל מהיום, וללא כל דיחוי, משא ומתן רציף ואינטנסיבי במטרה למצוא פתרון למשבר, תחת חסות בית הדין.

בתחילת חודש פברואר, במהלך דיון בשאלת היציגות של ההסתדרות הלאומית בנמל אשדוד, התייחס בהרחבה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לסוגיית עובדי דור ב' בנמל – עליה ביקשה ההסתדרות להשביתו, ושלטענת מספר חברי ועדים, הביאה אותם לעבור להסתדרות הלאומית. לדבריו, כבר בסמוך לחתימת הסכם העקרונות עם המדינה בינואר 2016 התגלעה מחלוקת חריפה בין הסתדרות למדינה בעניין זה. סלע המחלוקת, לטענתו, היה דרישת ההסתדרות להגן על כלל העובדים ולא להתנות זאת ביישום ההתייעלות.

בבית הדין הבהיר ניסנקורן כי לכל אורך הרפורמה ההסתדרות נהגה באחריות וכיבדה את החלטות בית הדין שאוסר עליה לשבות מזה שלוש שנים, זאת בשעה שהנמלים החדשים נבנים מול עיני העובדים בנמלים הקיימים. בתגובתה לשביתה היום, הדגישה ההסתדרות כי תשמור על הוראות החוק. בית הדין לעבודה דן עדיין בבקשה שהגישה לנקיטה בצעדים ארגוניים, באופן חוקי, על הנושאים הנתונים במחלוקת במטרה להכריע אותם.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!