דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / ארבעה הרוגים ו-40 פצועים במתקפת טרור בלונדון

אדם חמוש בסכין דרס אתמול (ד') הולכי רגל על גשר ווסטמינסטר, ואח"כ ניסה לחדור לבניין הפרלמנט הסמוך, שם דקר למוות שוטר לפני שנורה ונהרג. מלבד המפגע והשוטר, נהרגו שלושה אזרחים נוספים. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע

המשטרה מאבטחת את זירת אירוע הטרור בסמוך לפרלמנט הבריטי בלונדון (צילום: AP Photo/Matt Dunham).
המשטרה מאבטחת את זירת אירוע הטרור בסמוך לפרלמנט הבריטי בלונדון (צילום: AP Photo/Matt Dunham).

אדם חמוש בסכין יצא אתמול (רביעי) במסע הרג בבירת בריטניה. בתחילה דרס האיש הולכי רגל על גשר ווסטימינסטר, ואחר כך דקר שוטר למוות בשערי הפרלמנט הבריטי הסמוך, שם נורה ונהרג. ארבעה בני אדם נהרגו, מלבד המפגע, וארבעים נוספים נפצעו, במה שראשת הממשלה הבריטית, תרזה מיי, כינתה "מתקפת טרור חולנית ומרושעת".

חברי בית המחוקקים, אנשי סגל ומבקרים היו תחת עוצר אחרי שהתוקף נורה בידי המשטרה, מטרים ספורים בלבד ממכניסה לבניין הפרלמנט. מלבד המפגע, נהרגו שלושה הולכי רגל על הגשר והשוטר שנדקר.

כוחות בטחון סורקים את האזור מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון (Victoria Jones/PA via AP)
כוחות בטחון סורקים את האזור מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון (Victoria Jones/PA via AP)

רופאה שטיפלה בפצועי הדריסה על הגשר, אמרה שחלקם סובלים מפציעות אנושות. בין הפצועים גם שלושה שוטרים, מספר תלמידי תיכון צרפתיים שהיו בטיול בית ספרי, שני תיירים רומניים וחמישה מבקרים מקוריאה הדרומית.

משטרת לונדון מסרה כי היא מתייחסת לאירוע כאל מתקפת טרור, אם כי אף ארגון לא נטל עדיין אחריות על המעשה.

ראש המטה ללוחמה בטרור במשטרת המטרופולין של לונדון, מארק ראולי, אמר כי המשטרה מאמינה שהיה רק תוקף אחר, אך הוסיף כי "יהיה זה מטופש להיות בטוח יתר על המידה בשלב כל כך מוקדם". הוא אמר כי שוטר לא חמוש, שלושה אזרחים והמפגע נהרגו, וכי ארבעים בני אדם, כולל שלושה שוטרים, נפצעו

ראולי אמר כי  החשד הוא שמי שעומד מאחורי ביצוע המתקפה הוא האסלאם הקיצוני, ואף הוסיף כי הרשויות מאמינות שהן יודעות את זהותו של המפגע, אך סירב להרחיב בנושא בזמן שהחקירה נמשכת.

ראשת הממשלה נשאה דברים  מחוץ למשכנה, אחרי ישיבה של מועצת החירום הממשלתית. מיי אמרה שהניסיון לנצח את הערכים הבריטיים של דמוקרטיה וחופש, באמצעות טרור, דינו להיכשל.

"מחר בבוקר, הפרלמנט יתכנס כרגיל" אמרה, אנשי לונדון והמבקרים בה "ימשיכו קדימה יחד, לעולם לא ייכנעו לטרור ולא יאפשו לקולות השנאה להפריד בינינו".

הפיגוע אמש בוצע שנה אחת בדיוק אחרי פיגועי הטרור בשדה התעופה וברכבת התחתית בבריסל, בהם נהרגו 32 בני אדם, והזכירה אירועים דומים שהתרחשו מאז בברלין ובניס.

האירוע החל בצהריי יום רביעי, כשנהג מיניוואן פגע בהולכי רגל על הגשר שמחבר בין הפרלמנט לגדה הדרומית של נהר התמזה.  כוחות הצלה הגיעו למקום בתוך דקות, והעניקו טיפול רפואי לפצועים שהיו מוטלים לאורך הגשר. המשטרה דיווחה כי אישה אחת חולצה במצב קשה מהנהר עצמו.

המכונית התנגשה בגדר בטיחות בצידו הצפוני של הגשר, פחות מ-200 מטרים מהכניסה לפרלמנט. הזמן שאנשים באזור נמלטו בבהלה, עדי ראייה דיווחו על אדם חמוש בסכין שרץ לעבר הבניין.

עד ראייה בשם ריק לונגלי אמר לסוכנות הידיעות Press Association, כי שמע קול פיצוץ וראה מכונית נוסעת לתוך קהל של הולכי רגל, ומתנגשת לבסוף בגדר הבטיחות. "הפצועים פשוט שכבו על הקרקע, וכל שאר האנשים רצו לפינת הגשר, מול הביג בן", סיפר, "בחור אחד רץ מימיני כשהוא מחזיק סכין גדולה ופשוט התנפל על השוטר. לא ראיתי אף פעם משהו כזה. אני פשוט לא מאמין למה שראיתי".

המחבל הצליח לעבור את שערי הפרלמנט, שם נורה ונהרג.

שירות האמבולנסים של לונדון מסר כי טיפל בכתריסר פצועים קל. קולין אנדרסון, מבית החולים סט. תומאס, אמרה לסוכנות הידיעות איי.פי., חלק מהפצועים בהם טיפלה סבלו מפגיעות "אנושות".

ראש ממשלת צרפת, ברנאר קזנב, הציע לסייע לבריטניה, כמו גם "לתלמידים הצרפתיים שנפצעו, בני משפחותיהם וחבריהם לספסל הלימודים". לונדון היא יעד פופולרי לטיולי בית ספר בצרפת. משרד החוץ הצרפתי מסר כי שלושה תלמידי תיכון, שהו בלונדון במסגרת טיול כיתתי, היו בין הפצועים. המשרד הוסיף כי הוא עומד בקשר עם הרשויות בבריטניה. משרד החוץ הרומני מסר כי בים הפצועים גם שני אזרחי רומניה.

כוחות הביטחון הבריטיים טענו אתמול כי הצליחו לסכל כ-13 תכניות פיגוע בארבע השנים האחרונות, אם כי הממלכה המאוחדת לא הייתה יעד לפיגוע רחב היקף כמו אלו שבוצעו בצרפת ובבלגיה.

המתקפה הקטלנית ביותר על בריטניה, בימי שלום, אירעה ב-7 ביולי 2005, כשארבעה מפגעים, ככל הנראה בהשראת ארגון אל-קאעידה, פוצצו את עצמם בשלוש רכבות תחתיות והרגו 52 בני אדם. שלושה מהמפגעים היו ילידי בריטניה ממוצא פקיסטני והרביעי היה מהגר מג'מייקה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!