דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יגאל לוינשטיין

שירות משותף / יגאל לוינשטיין, ראש המכינה בעלי, זומן לשימוע אצל שר הביטחון

המכתב נשלח על ידי מנכ"ל משרד הביטחון בהמשך למכתבו של השר אביגדור ליברמן שדרש מלוינשטיין להתפטר מתפקידו בעקבות הדברים הפוגעניים שאמר לתלמידיו על נשים בצה"ל | גם שותפו של לוינשטיין אלי סדן זומן לשימוע

השר אביגדור ליברמן ויגאל לוינשטיין (מריים אלטסר/ פלאש 90, צילום מסך).
השר אביגדור ליברמן ויגאל לוינשטיין (מריים אלטסר/ פלאש 90, צילום מסך).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי אדם שלח אתמול (רביעי) מכתב זימון לשימוע לראש המכינה הקדם צבאית בעלי, יגאל לוינשטיין ולאלי סדן שותפו. במכתב הודגש כי שר הביטחון אביגדור ליברמן מתכוון "להסיר את ישיבת ההסדר בעלי מרשימת ישיבות ההסדר המוכרות, זאת אלא אם יימסר לשר הביטחון, כי פעילותו של לוינשטיין בישיבת ההסדר, כרב, מורה ומחנך תופסק לאלתר", וזאת בגלל ה"השתלחויות הקשות, החוזרות ונשנות של יגאל לוינשטיין, נגד נשים המשרתות בצה"ל ונגד אוכלוסיות אחרות של משרתים, שפוגעות פגיעה קשה בצה"ל ובאוכלוסיות המשרתות בו, בערכי צה"ל ומדינת ישראל וכן בסמכות מפקדי צה"ל, בלכידות השירות ובפיקוד על המשרתים."

עוד התייחס המכתב למשמעות מעמדו של לוינשטיין בתור ראש ישיבת הסדר שמחנכת את חיילי ולוחמי צה"ל: "הכללתו של לוינשטיין בסגל ישיבת ההסדר מעלה חשש כי חניכי הישיבה, שכידוע הינם חיילי צה"ל בשירות משולב, נחשפים לדעות האמורות הפוגמות במטרות הלימודים בישיבת ההסדר ובתכנית הלימודים שלה, אשר אמורה לחנך לשירות ערכי ומלא בצה"ל וכיבוד הפיקוד של צה"ל וכלל המשרתים בו." עוד צויין במכתב כי השר אביגדור ליברמן פנה ללוינשטיין לפני כשבוע בדרישה שיעזוב את תפקידו, אולם האחרון "עד כה, בחר שלא לעשות כן."

כאמור הזימון של מנכ"ל משרד הביטחון נעשה דרך שר הביטחון אביגדור ליברמן ששלח לפני כשבוע מכתב ללוינשטיין, ודרש ממנו להתפטר מתפקידו בעקבות התבטאויותיו כנגד גיוס נשים לצה"ל. ליברמן הוסיף כי אם לא יעשה כן תיפסק ההכרה של משרד הביטחון בגופים אלו. שר החינוך נפתלי בנט ושר החקלאות אורי אריאל תקפו את ליברמן על החלטתו וקראו לו לחזור בו.

"לכל יוצא צבא אשה זכות שווה לזכותו של יוצא צבא גבר, למלא תפקיד כלשהו בשירות הצבאי" לוחמות בגדוד קרקל. צילום: ברק חן, דובר צה"ל
"לכל יוצא צבא אשה זכות שווה לזכותו של יוצא צבא גבר, למלא תפקיד כלשהו בשירות הצבאי" לוחמות בגדוד קרקל. צילום: ברק חן, דובר צה"ל

מכתב הזימון של אדם למעשה מאפשר ללוינשטיין ולסדן לשטוח את טענותיהם ועמדתם בסוגייה לפני שההחלטה תצא לפועל. השימוע יתקיים ביום חמישי ה-30.3 בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם בשעות הבוקר.

בשבוע שעבר לאחר שנשלח מכתבו של ליברמן הבהיר סדן כי לוינשטיין לא יעזוב את המכינה הקדם צבאית, "לא נשתף פעולה עם דיקטטורה", אמר סדן בעקבות הפנייה ממשרד הביטחון.

כאמור בתחילת החודש דיבר לוינשטיין בשיעור הכנה לצבא שנשא במכינת 'עצם' בפני התלמידים העומדים לפני גיוס וקרא נגד שירות נשים בצבא, "אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה. בדוסיות. ודאי שהיא חמה כי היא אישה, אם לא שירתה בקרק"ל, אחרת איך תהיה חמה?", הוסיף. "אז מה אם תהיה מפקדת פלוגה? שאלה של שיגעון, זה שייך לבית משוגעים. אבל זה ילדה דתית, עזבו את החילונים. שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי, כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות: בית, קריירה – ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!