דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות להסתדרות

הבחירות להסתדרות / ש"ס תתמוך ביחימוביץ' להסתדרות - שאר הסיעות עם ניסנקורן

היום (שישי) יגישו הסיעות בהסתדרות את רשימות המועמדים למוסדות הארגון | יחימוביץ' על ש"ס: "יש בינינו הסכמה רחבה בסוגיות חברתיות" | ניסנקורן: "נהנה מתמיכה חסרת תקדים"

אבי ניסנקורן ושלי יחימוביץ' (צילום: יונתן זינדל \ פלאש90)
אבי ניסנקורן ושלי יחימוביץ' (צילום: יונתן זינדל \ פלאש90)
אסף צבי

סיעת ש״ס בהסתדרות הודיעה אתמול (חמישי) על תמיכתה בחברת הכנסת שלי יחימוביץ' לראשות הארגון, ועל ריצה משותפת עם סיעת הבית החברתי שבראשה עומדת יחימוביץ'. מול הסיעה המשותפת בית חברתי-ש"ס יתמודדו שאר סיעות ההסתדרות ברשימת "עוגנים" התומכת ביו"ר הנוכחי אבי ניסנקורן. היום (שישי) הוא מועד הגשת רשימות המועמדים למוסדות הנבחרים בהסתדרות – ועידת ההסתדרות, מועצות המרחבים, ועידת נעמ"ת ומועצות נעמ"ת במרחבים. הבחירות בהסתדרות ייערכו בעוד חודשיים – ב-23 במאי.

בית ההסתדרות. צילום ארכיון: ד"ר אבישי טייכר, מתוך ויקיפדיה.
הבחירות בהסתדרות
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

עם פרסום הריצה המשותפת אמרה ח"כ יחימוביץ' כי ״בין ש"ס ובינינו הסכמה רחבה בכל הנוגע לסוגיות חברתיות, ואף עשור שלם של חקיקה חברתית משותפת ומאבקים משותפים למען הדל והחלש. שיתוף הפעולה בינינו יביא אותנו יחד לכל שכבות ציבור העובדים, יוכיח כי סדר יום חברתי הוא מאחד ומלכד, ויבטיח את נצחוננו בבחירות״.

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, אמר כי ״לתנועת ש״ס ולשלי יחימוביץ' יש תפיסות עולם דומות בכל הקשור לעניינים החברתיים, הדאגה לחלשים, הדאגה לאימהות חד הוריות, לעובדי הקבלן ולכל האוכלוסיות המוחלשות. החיבור בין שתי הסיעות עשוי להיות בשורה גדולה לכל העובדים בישראל".

במטה סיעת "עוגנים" בראשות אבי ניסנקורן ביקרו את שיתוף הפעולה של יחימוביץ' עם דרעי, פוליטיקאי שבעבר גינתה בחריפות, וציינו כי "ככה זה כשההסתדרות עבורה היא לא יותר מאשר סידור עבודה". בתגובת המטה הזכירו כי כשדרעי חזר לכנסת ב-2013 אמרה יחימוביץ' כי "אני מתנגדת לכהונה של עבריינים כמשרתי ציבור" וכשמונה לשר הפנים ב-2015 אמרה כי "יש בזה אצבע משולשת כלפי שלטון החוק בישראל. אני מרגישה שמישהו יורק לי בפרצוף'." בעוגנים הוסיפו כי "ניסנקורן שכבר הוכיח עשייה משמעותית בשטח, ורואה בתפקיד שליחות של עשייה אמיתית למען ציבור העובדים והגמלאים, זוכה לתמיכה חסרת תקדים של 9 סיעות ו-2,200 ראשי ועדים."

אז איך ייראו הבחירות?

הבחירות להסתדרות מתנהלות בשני פתקים – ליו"ר ולסיעות – באופן שמזכיר את הבחירות לרשויות המקומיות. על פי חוקת ההסתדרות, יו"ר ההסתדרות נבחר בבחירה ישירה על ידי כלל חברי הארגון. זאת במקביל לבחירות לוועידת ההסתדרות ולמרחבים, שבהן מתמודדות הסיעות בהסתדרות – חלקן שלוחות של סיעות בכנסת וחלקן סיעות שקיימות בהסתדרות בלבד. התמודדות בבחירות ליו"ר מותרת למי שעומד בראש סיעה קיימת בהסתדרות. הודעת ש"ס ויחימוביץ' מבהירה כמעט לחלוטין את תמונת המצב בבחירות הקרובות להסתדרות ב-23 במאי, לצד מספר קצוות פתוחים.

מועמדים ליו"ר: יו"ר ההסתדרות נבחר בבחירה ישירה על ידי כלל חברי הארגון. המתמודדים על התפקיד הם היו"ר המכהן אבי ניסנקורן וחברת הכנסת שלי יחימוביץ'.

סיעות לוועידת ההסתדרות ולמרחבים: בבחירות לוועידת ההסתדרות יתמודדו שתי קואליציות של סיעות – "עוגנים" בראשות ניסנקורן ו-"הבית החברתי-ש"ס" בראשות יחימוביץ'.

"עוגנים" מורכבת מסיעת עוגן (סיעתו של ניסנקורן), וסיעות הליכוד, העבודה, מרצ, חד"ש, והסיעות ההסתדרותיות "עוז" (המזוהה עם השר חיים כץ), "עוצמה" (המזוהה עם ח״כ עמיר פרץ), ו"תמורה". לאחרונה הוקמה בהסתדרות גם שלוחה של סיעת כולנו, שעל פי פרסומים שונים מתכננת לחבור לקואליציית עוגנים, אך דיווחים אלו לא אושרו, וקיים סיכוי ש"כולנו" תרוץ בנפרד.

הגוף המרכזי שאליו יגישו הסיעות רשימת מועמדים הוא ועידת ההסתדרות – הכוללת 2,001 חברים, ומתכנסת פעם בקדנציה, מיד לאחר הבחירות להסתדרות. חברי הוועידה בוחרים מתוכם את חברי בית נבחרי ההסתדרות – 171 במספר, המהווים את ה"פרלמנט" הקבוע של הארגון. בנוסף מגישות הסיעות גם רשימות מועמדים למועצות המרחבים של ההסתדרות (יש 29 כאלה), שמתוכן נבחר היו"ר של כל מרחב. ההצבעה לוועידה ולמועצת המרחב היא באותו הפתק, כאשר מועצת המרחב נבחרת לפי מספרי הקולות שקיבלו הסיעות בקלפיות השייכות למרחב, והוועידה על פי קולות כלל הבוחרים.

הבחירות בנעמ"ת: גוף נוסף שאליו מגישות הסיעות רשימה של מועמדות בלבד הוא נעמ"ת – ארגון הנשים של ההסתדרות, שבבחירות אליו משתתפות הנשים החברות בהסתדרות. רשימת המועמדות היא לוועידת נעמ"ת, הבוחרת את יושבת ראש נעמ"ת, ולמועצות נעמ"ת במרחבים, שמתוכן נבחרת יושבת הראש של כל מרחב בנעמ"ת.

המועמדת של "עוגנים" לראשות נעמ"ת היא גליה וולוך, שנבחרה לתפקיד בבחירות הקודמות ב-2012. יחימוביץ' עדיין לא הכריזה אם תציג מועמדת לראשות נעמ"ת והאם תגיש רשימת מועמדות למוסדות הארגון – מה שיכול לקרות לכל המאוחר היום. נציין כי בבחירות הקודמות להסתדרות, ש"ס לא השתתפה בבחירות לנעמ"ת.

רשימות המועמדים הסופיות למוסדות השונים יפורסמו ב-19 באפריל, לאחר בחינתן ואישורן ע"י ועדת הבחירות המרכזית. ב-13 לאפריל תשלח ועדת הבחירות הודעה לבוחר לכל בעלי זכות הבחירה – כ-540 אלף במספר, ויפורסמו המיקומים השונים של הקלפיות – שיתפרסו במבני ההסתדרות ובמקומות עבודה רבים ברחבי הארץ. הבחירות עצמן יתקיימו ביום שלישי, ה-23 במאי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!