דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רק בשביל הנאום של גרבוז בכיכר רבין הוא ראוי לפרס ישראל. ופרס החרפה של האינטלקטואלים שנכנעים לאינקוויזיציה של בנט

קראתי שוב את נאומו של גרבוז, ללא התלהמויות בשקט בשקט. ואני שאף אחד לא יכול לטעון שאני גזעני, מצהיר בזאת שרק בשביל הנאום הזה ראוי גרבוז לפרס ישראל. גם הרמב"ם היה סומך בשתי ידיו על הנאום. פשוט העלו על מוקד האינקוויזציה של האוטדפה המתלהמת בשם ערכים נוראיים – את גרבוז האיש המיוחד הזה שמשלב אמנות נפלאה עם אהבת ישראל אמיתית מבלי לחשוש לגורלו. יוצא ממגדל השן של האקדמיה להתריע. יש בנאום הזה הרבה אהבה – רצון לעורר תקווה, כמו בנאומי הנביאים, ההתרעה על שחיתות מוסרית, ערכית ושלטון העריצים עובדי האלילים תאבי בצע על חשבון העם, זובחים תחת כל עץ רענן לאלים אחרים. ממש נאום הראוי להיכנס לקודקס התנכ"י.

בורותו של נפתלי בנט ומניפולציות שעורך שר "החינוך" ברוח נביאי השקר יוכיחו בראיה היסטורית את קלונו של זה המתקרא שר החינוך שלמרבית "ההפתעה", גם בתורתו של הרב קוק, נביאו ונביא דור הכיפות הסרוגות, הוא הוכיח בורות מדהימה בנאום בכנס מפלגתו בדימונה.

אבל גרבוז יזכר על ידי ההיסטוריה כאיש אמת, איש חכם, לשונו חדה כתער ודבריו ללא חת. כאמור אוהב את עמו ולא נרתע על ידי האינקוויזיציה כקוראים לשווא בשם השם.
יואילו ויקומו אנשי אקדמיה נאורים, ייצאו מהחממה של שלושים אלף ש"ח במגדל השן ומענקים שמנים , וייזמו פרס אלטרנטיבי לגרבוז. אבל לא. למה לא לחיות בסבבה ונא לא להפריע לשקט! כל כך פשוט: גם המלכים הכל יכולים בממלכות יהודה וישראל, לא יכלו לקבוע אם ירמיהו, עמוס וישעיהו ראויים להימשח לנביאי ישראל. את ירמיהו זרק השלטון כעונש לבור, אבל ירמיהו לא נרתע. כי הוא היה הנביא האמתי. גם אתם צריכים להעמיד אלטרנטיבה לשר "החינוך" בנט. ממה אתם חוששים שיקצצו לכם תקציבים משכורות? שבתונים בחו"ל. אתם כבר מבוגרים. תפסיקו לפחוד. שום דבר לא יאונה לכם. מה זו שתיקת הכבשים הזו?

אני מביא שוב את החלק הראשון והקצר, של גרבוז, קולגה באקדמיה. בכיכר רבין ואנא אמרו לי אם לא נביא אמת הוא.

"ערב טוב למייחלים לשינוי! אמרו לנו, ורצו שנאמין, שהאיש המתועב שרצח את ראש הממשלה, בא מתוך קומץ של אנשים הזויים. ואמרו שהוא הושפע מרבנים מנותקים ושהוא שייך לשוליים המטורפים. אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל – אנשי "כהנא צדק" וצורחי "מוות לערבים!" הם קומץ – רק קומץ! ורשעי תג-מחיר הם בוודאי קומץ – ממש קמצוץ! גם נאמני הר-הבית מחדשי המקדש ומלבי השנאה הם קומץ. האלימות היא רק תופעה שולית. חזרו ואמרו ושיננו לנו שהגזענים המאיימים והמקללים אינם מייצגים כלל את החברה הישראלית. – הם רק – קומץ! ועוד החציפו ואמרו שהגנבים ולוקחי השוחד גם הם רק קומץ. והמושחתים והנהנתנים-החזיריים, לא יותר מקומץ. ומחריבי הדמוקרטיה – קומץ. והחושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות הרוב – קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים – רק קומץ! אפילו המטרידים המיניים והאנסים קומץ. והשוטרים שסרחו והשקרנים ששיקרו אינם מעידים על הכלל. אם כל אלה רק קומץ… אז איך זה שהקומץ שולט בנו?! איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע הוא, הקומץ, נעשה לרוב?!…"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!