דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום נגד אבישי בן דוד ואבנר הררי בפרשת המטענים

פרקליטת מחז ת"א הגישה הבוקר (ו') כתב אישום נגד אבישי בן דוד ואבנר הררי | השניים מואשמים, בין היתר, בהנחת מטעני חבלה ואיומים על איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני ושחקן הכדורגל קובי מוסא

אבנר הררי בבית המשפט 23 בפרואר 2017 (צילום: פלאש90).
אבנר הררי בבית המשפט 23 בפרואר 2017 (צילום: פלאש90).

פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (שישי), לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד אבישי בן דוד (31) ואבנר הררי (63), בגין הנחת מטעני חבלה בבתיהם ובכלי הרכב של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני והכדורגל קובי מוסא. לשניים מיוחסות עבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

החניון בתל אביב בו הונח מטען חבלה מתחת לרכבו של מאיר שמיר (צילום: דוברות המשטרה)
החניון בתל אביב בו הונח מטען חבלה מתחת לרכבו של מאיר שמיר (צילום: דוברות המשטרה)

על פי כתב האישום, שררו בין השניים יחסי היכרות, ובמסגרתם נהגו להיפגש, מעת לעת, בחנות הירקות שבבעלותו של הררי בהרצליה. במועד שאינו ידוע לפרקליטות, הסכימו השניים כי בן דוד, יחד עם הררי או עם אחרים שזהותם עדיין לא ידועה, לייצר, להכין ולהרכיב מטעני חבלה, וכן להניחם ולהפעילם כנגד קרבנות שונים, על פי הזמנה מוקדמת של אחרים, ובתמורה לתשלום כספי.

לטענת הפרקליטות, בן דוד התכונן, חקר ולמד בן דוד את תחום הכנת חומרי הנפץ וחומרי חבלה, ובכלל זה, למד באמצעות אתרי אינטרנט שונים על אופן הכנת מטעני חבלה. עוד עולה מכתב האישום, כי בהתאם להזמנה מוקדמת על ידי הררי או אחרים, הכין בן דוד והרכיב את מטעני חבלה בדירת מסתור השוכנת בבניין שבו התגורר בראשון לציון, ושימשה אותו במהלך התקופה הרלוונטית לצורך הרכבה והכנת המטענים לשם הטמנתם והפעלתם נגד הקרבנות המבוקשים.

כתב האישום מתאר חמישה אישומים. לבן דוד מיוחסים חמשת האישומים ולהררי מיוחסים שני האישומים המתייחסים לצנעני ומוסא.

על פי הפרקליטות, לצורך הנחת מטעני החבלה והפעלתם נגד מאיר שמיר בדצמבר בשנה שעברה, פעל בן דוד לרכישה, הכנה, הרכבה, הנחה והפעלת שני מטעני חבלה שונים נגד איש העסקים.

בעניינה של הזמרת מרגלית צנעני, מואשמים השניים כי קשרו לאיים עליה ועל מנהל תחנת הרדיו בו שידרה, זאת בשל העובדה שסירבה לשמיע שירים אותם הקליט הררי.מכתב האישום עולה, כי בתחילת ינואר השנה הניח בן דוד, על דעתו של הררי ובהנחייתו, מטען חבלה ברכבה של צנעני, בעת שהייתה במסעדה סמוכה, והפעיל אותו כשהייתה מחוץ לרכב. לאחר מכן, שלח מסרון מאיים לבן בסט, שבו נכתב: "תדע שאנחנו אוהבים אותך, אבל אם מרגלית תמשיך להגיע לרדיו אנחנו נעשה אותה ואת כל העובדים אוכל לעורבים! זה יהיה סדרתי! אתם לא תעשו אייפה ואייפה עם זמרים (כך במקור, ד.ר.)". לצנעני נשלח מסרון נוסף: "פה זה לא אירופה (שם תכנית הרדיו של הזמרת, ד.ר.), פה זה ישראל! זה היה פרומו, אם תגיעי לרדיו את והבן שלך מתים!".

עבירת ניסיון הרצח מיוחסת לשניים במקרה של הכדורגלן קובי מוסא, שחקן הפועל רמת השרון. בנסיבות שאינן ידועות לפרקליטות ועם גורמים נוספים שזהותם אינה ידועה, רכש והרכיב בן דוד מטען חבלה על פי הוראתו של הררי, והטמין אותו מתחת לרכבו של מוסא בשעה שהתאמן באצטדיון גרונדמן ברמת השרון בפברואר השנה. לפני שמוסא סיים את האימון, נעצר בן דוד על ידי כוח משטרה שהיה במקום.

עו"ד איתן סבג, המייצג את הררי, מסר הבוקר לאתר וואלה, כי "בבקשת המעצר עצמה עולה שכתב האישום מבוסס בעיקר על שיחות טלפון בין הררי לבן דוד כאשר אותן שיחות טלפון לא מפלילות אותו, מדובר בשיחות לגיטימיות. רואים שלמדינה יש ראיות מועטות בעיקר שיחות טלפון שאינן מוכחשות כי בין הררי לבן דוד היה קשר עסקי. צריך להוכיח מטרה מניע והרבה דברים מעבר לשיחות טלפון המרחק רב מאוד ויזוכה זיכוי מוחלט".

עוד שי רודה, המייצג את בן דוד, אמר, אף הוא אתר וואלה, כי "למרות הקשר העסקי בין מרשי לבין אבנר הררי הרי שמרשי דבק בגרסתו ובאישומים שמייחסים לו הנחת מטענים לצנעני, שמיר ומוסא. אני מאמין שלאחר שנקבל את חומר החקירה נראה שיהיה ניתן להפריך את האישומים הללו. נכון לעכשיו בשיחות עם מרשי הוא ממשיך להכחיש את האישומים שמייחסים לו ואומר שאין לו קשר לדבר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!