דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אובמה-קר

ארה"ב / רגע לפני ההצבעה על ביטול ה"אובמה-קר" התברר לטראמפ כי אין לו רוב

רגע לפני ההצבעה בקונגרס, התברר לטראמפ כי אין די רפובליקנים המוכנים לתמוך בהצעתו לבטל את רפורמת הבריאות של קודמו בתפקיד | טראמפ האשים את הדמוקרטים בכישלונו ומסר כי מאמציו לקדם את חוק הבריאות שלו הסתיימו לעת עתה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (AP Photo/Evan Vucci)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (AP Photo/Evan Vucci)

מבוכה גדולה נרשמה אתמול בקרב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ותומכיו, לאחר שהתברר כי להצבעה על ביטול רפורמת הבריאות של ברק אובמה, המכונה "אובמה-קר", אין רוב, וזאת למרות שהמפלגה הרפובליקאית שולטת בבית הלבן ובשני בתי הקונגרס.

המפלגה הרפוליקנית החליטה אתמול (שישי) לבטל את ההצבעה ברגע האחרון לאחר שהתברר כי הבית הלבן לא הצליח לגייס את מספר הקולות הדרוש כדי לנצח. מדובר במכה כואבת לנשיא טראמפ, שבמהלך קמפיין הבחירות שלנו נשא את דגל ההתנגדות לרפורמה, אותה הגדיר כ"גרועה לעם האמריקני" והבטיח כי לאחר שייבחר יבטל אותה.

לאחר שהתברר כי אין מספיק רפוליקנים שמוכנים לתמוך בהצעה, מיהר לבית הלבן יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, על מנת להתייעץ עם טראמפ. ברשתות הטלוויזיה האמריקניות דווח כי במהלך היום ניסו בבית הלבן ללחוץ על המתנגדים לשנות את הצבעתם, ללא הצלחה. ב-CNN דווח כי טראמפ בעצמו הורה לראיין לדחות את ההצבעה. "פשוט החלטנו לדחות את זה", אמר טראמפ ל"וושינגטון פוסט".

אובמה חותם על חוק הבריאות המכונה 'אובמה-קר' במרץ 2010. (צילום: AP Photo/J. Scott Applewhit).
אובמה חותם על חוק הבריאות המכונה 'אובמה-קר' במרץ 2010. (צילום: AP Photo/J. Scott Applewhit).

"אני לא אשקר. זה יום מאכזב עבורנו", אמר ראיין לאחר ההחלטה לדחות את ההצבעה. "יש כמה מחבריי הרפובליקנים שכנראה לא הפנימו עדיין שהפכנו ממפלגת אופוזיציה למפלגה שלטונית. לבצע דברים גדולים זה קשה. אני עדיין לא יודע מה נעשה, אבל אין ספק ש'אובמה-קר' זו לא תוכנית טובה".

עיתונאי הוושינגטון פוסט דיווח זמן קצר לאחר ביטול ההצבעה כי טראמפ האשים את הדמוקרטים בכישלונו ואמר שמאמציו לקדם את החוק הבריאות שלו הסתיימו בשלב זה וכי ככל הנראה הוא לא יעלה שוב לדיון בעתיד הקרוב.

https://twitter.com/SteveKopack/status/845378772312510464

תכנית הבריאות הלאומית (American Healthcare Act) נאלצה לספוג ביקורת מכל כיוון מראשית דרכה. מחד טוענים הדמוקרטים בקונגרס כי התכנית החלופית, אותה מקדם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, כוללת הקלות מס משמעותיות בעבור העשירים ותפגע בעניים ביותר שלא יוכלו לרכוש ביטוח בריאות. מאידך, טוענים הגורמים מהימין הרפובליקני כי הרפורמה משאירה בתוכה יותר מדי מרכיבי התכנית של אובמה, וכי אין בה שינוי של ממש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!