דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוקדמות מונדיאל 2018

מוקדמות המונדיאל / תבוסה לנבחרת ישראל מול ספרד במוקדמות המונדיאל

הפערים בין הקבוצות לא הותירו מקום לספק וספרד ניצחה את נבחרת ישראל, כצפוי, בתוצאה 4:1 | הקפטן ערן זהבי אמר בסיום: "יש לנו ממה להיות גאים. יצרנו כמות מצבים יפה, אך צריך לקחת סיכונים ולעשות יותר"

שחקני נבחרת ספרד חוגגים ושחקני נבחרת ישראל מאוכזבים בסוף המשחק (צילום: AP Photo/Alvaro Barrientos).
שחקני נבחרת ספרד חוגגים ושחקני נבחרת ישראל מאוכזבים בסוף המשחק (צילום: AP Photo/Alvaro Barrientos).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ספרד (דויד סילבה 13', ויטולו 45', דייגו קוסטה 51', איסקו 88') – נבחרת ישראל (ליאור רפאלוב 76') 1:4

פערי הרמות לא השאירו מקום לספק, שחקני נבחרת ישראל לא היוו יריב לנבחרת ספרד החזקה ונכנעו בתוצאה 1:4.

במסגרת המחזור החמישי במוקדמות מונדיאל 2018, נפגשו אמש שתי הנבחרות באצטדיון אל מולינון בחיחון לעיניי 20,300 צופים (400 מתוכם הגיעו מישראל). נבחרת ספרד הגיעה למשחק מהמקום הראשון בבית 7, כשהיא לא מודאגת במיוחד מהנבחרת הישראלית שנמצאת במקום השלישי באותו הבית, אותו השיגה לאחר הניצחונות האחרונים על אלבניה, ליכטנשטיין ומקדוניה, אולם לא אמורה לאיים על ספרד במאבק על הכרטיס למונדיאל שיערך ב-2018 ברוסיה.

היסטוריית המפגשים בין הנבחרות עומדת על ארבעה מפגשים, בהם ה"לה רוחה" ניצחו שלוש פעמים ובמשחק אחד נפרדו שתי הנבחרות בתוצאת תיקו. שחקני נבחרת ישראל עלו למשחק כשהם עונדים סרט שחור על הזרוע לזכרו של השדר מאיר איינשטיין שהלך לעולמו ביום חמישי בלילה.

דייגו סילבה כובש את השער הראשון לזכות נבחרת ספרד (צילום: AP Photo/Alvaro Barrientos).
דייגו סילבה כובש את השער הראשון לזכות נבחרת ספרד (צילום: AP Photo/Alvaro Barrientos).

הרכבים:

נבחרת ישראל: שוער: אופיר מרציאנו הגנה: אלי דסה, איתן טיבי (טאלב טוואטחה 19’), שיר צדק, רמי גרשון קישור: ליאור רפאלוב, דן איינבינדר (דוד קלטינס 60'), אלמוג כהן, ביברס נאתכו, טל בן חיים (תומר חמד 62') התקפה: ערן זהבי.

נבחרת ספרד: שוער: דויד דה חאה הגנה: דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה קישור: טיאגו אלקנטרה (קוקה 63'), סרג'יו בוסקטס, אנדרס אינייסטה (איסקו 70') התקפה: דויד סילבה, דייגו קוסטה, ויטולו (יאגו אספס 84').

מהלך המשחק:

למרות הבדלי הכוחות הברורים דווקא ישראל הייתה הראשונה לאיים על השער, היה זה ערן זהבי שכעבור שתי דקות משריקת הפתיחה ניסה לאיים מ-23 מטרים על שערו של דה חאה, שהדף בקלילות.

ספרד החלה לתקוף ובדקה השישית היה לישראל מזל גדול כאשר טיאגו הפגיז את שערו של מרציאנו אבל הכדור ננעץ במשקוף ונגיחה של ויטולו שלחה את הכדור החוצה. כעבור דקה, שוב הזדמנות נהדרת לישראל מרגליו של זהבי שקיבל כדור להתקפה מתפרצת שהשאירה אותו לבד מול פיקה וזהבי שוב ניסה את מזלו מחוץ לרחבה אבל הפעם הכדור הלך החוצה.

הספרדים המשיכו ללחוץ על ההגנה הישראלית ותקפו מכל פינה במגרש ובדקה ה-13 ג'ורדי אלבה העביר כדור לתוך הרחב שעבר בין רגליו של אלי דסה המגן והגיע אל הקשר דויד סילבה שבעט בין רגליו של מרציאנו והכניע אותו. 0:1 לספרדים

https://twitter.com/caminoarusia/status/845370829978456064

בדקה ה-16 נרשמו דפיקות לב מואצות בספסל הישראלי כשהבלם המוכשר איתן טיבי מתח את שריר המפשעה והוחלף על ידי טאלב טוואטחה.

בדקה ה-22 אינייסטה, קשרה של ברצלונה, קיבל כדור מסילבה הנמרץ ובעט החוצה.

שתי דקות מאוחר יותר זהבי, הטוב בשורות ישראל, חטף כדור במחצית המגרש של הספרדים ושלח בעיטה מסובבת שחמקה סמוך לשערו של דה חאה.

ישראל ניסתה בכל כוחה לא לספוג שער נוסף עד השריקה למחצית ואולי אף להשוות, ובדקה ה-44 כמעט הושג השיוויון – התקפה נהדרת של ישראל מרגליו של זהבי שמצא את רפאלוב פנוי במרכז הרחבה וקשר ברוז' הבלגית נגח מצוין וסחט הצלה גדולה של דה חאה.

אבל מה שישראל כל כך חששה ממנו התממש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ויטולו קיבל כדור ברחבה ובעט חלש לגופו של אופיר מרציאנו שלא הצליח לעצור את הכדור, שהמשיך להתגלגל לתוך הרשת. 0:2 לספרד. כמה חבל.

מחצית שנייה

הספרדים עלו למחצית עם תיאבון רב והמשיכו בתוכנית המשחק ההתקפית, קרבחאל הקשית כדור לרחבה וקוסטה נותר חופשי לגמרי אבל הנגיחה שלו מצאה את מרציאנו מוכן.

בדקה ה-51 חלוץ צ'לסי כבר היה חד הרבה יותר. כדור קרן של טיאגו שוב מצא את קוסטה פנוי ברחבה רק שהפעם הוא לא התבלבל ונגח מקרוב פנימה. 0:3 לספרד.

השחקנים המתוסכלים בלבן לא הצליחו להכנס למשחק ובדקה ה-57 נמנע שער נוסף מרגליו של דויד סילבה שבעט חזק מהאוויר והכניע את מרציאנו אבל לא את משקוף שערו.

בדקה ה-60 אלישע לוי רצה לרענן את מרכז המגרש של הנבחרת הישראלית והכניס את דוד קלטינס הצעיר שערך את הופעת הבכורה שלו, במקום דן איינבינדר.

בדקה ה-64 טל בן חיים נפגע וביקש להתחלף ובמקומו נכנס תומר חמד לשורות ההתקפה.

המאמן הספרדי לופטגי ביצע גם הוא שינויים והכניס למשחק את קוקה במקומו של טיאגו ואיסקו במקומו של אינייסטה.

בדקה ה-76 הנבחרת ניצלה את הורדת הלחץ של הספרדים כדי לצמק את התוצאה. נאתכו הגביה כדור חופשי לראשו של רמי גרשון שנגח לקורה וליאור רפאלוב השתלט על הכדור החוזר ושיגר כדור עוצמתי לרשת הגבוהה של דה חאה. שער לישראל! שמצמקת ל-1:3

https://twitter.com/77mcrc/status/845394703256342530

בדקה ה-84 הספרדים בצעו חילוף אחרון כאשר ויטולו, כובש השער השני, הוחלף ביאגו אספס.

שתי דקות לפני תוספת הזמן יאגו אספס מצא את איסקו שבעט שטוח וחלש ושוב מרציאנו לא הצליח למנוע את השער שקבע את תוצאת הסיום בחיחון 1:4 לנבחרת ספרד.

"כל מי שמשחק מול ספרד יכול לספוג תבוסה" אמר בסיום מאמן הנבחרת אלישע לוי. "ברור שאפשר היה לעשות אחרת, נשאיר את זה ביני לבין השחקנים. הפסדנו כקבוצה, ניקח את זה נשתפר ונתקן נגד אלבניה".

הקפטן ערן זהבי אמר בסיום: "יש לנו ממה להיות גאים. יצרנו כמות מצבים יפה, אך צריך לקחת סיכונים ולעשות יותר. כל הנבחרת עודדה את מרציאנו. הוא אמנם עשה טעות, אבל זה קורה, זה חלק מהמשחק. נתמוך בו. מנצחים ומפסידים כנבחרת, אין אשמים. הפסדנו בכבוד"

תוצאות נוספות בבית 7

ליכטנשטיין – מקדוניה 3:0 כבשו: בובאן ניקולוב (43'), איליה נסטורובסקי (68', 73').

איטליה – אלבניה 0:2 כבשו: דניאלה דה רוסי (12' בפנדל) וצ'ירו אימובילה (71')

האיטלקים נותרו צמודים לספרדים בראשות בית 7 עם 13 נקודות כל אחת, ישראל נותרה במקום השלישי עם 9 נקודות כשהיא נמצאת מעל אלבניה שעם 6 נקודות. משחקה הבא של הנבחרת יהיה מול אלבניה ב-11.06.17 בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!