דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

אלפי עובדי קבוצת כלל וסודהסטרים נאבקים על הסכם קיבוצי, הפעיל החברתי דוד מזרחי נאבק להעלאת קצבאות הנכות, וריבוי מפגשים ואירועים לקראת יום הנראות הטרנסג'נדרי שיחול ביום שישי

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי מפעל סודהסטרים ברהט שובתים החל מיום רביעי בשבוע שעבר, ונאבקים להכרה ביציגותם ולכניסה עימם למשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי בחברה. כנגד חברת סודהסטרים מתנהל גם הליך משפטי בתביעה על סך שלושה מיליון ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות העובדים.

לאחר כחודש של מאבק ועיצומים – ביום ראשון צפויים כ-3,500 עובדי כלל לפתוח בשביתה כללית, וזאת במחאה על סירוב ההנהלה להתקדם במשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה, ופתיחת מוקד של עובדי קבלן בתפן.

זה למעלה משבוע שמקיים הפעיל החברתי דוד מזרחי, לצד קבוצת פעילים נכים שביתת רעב בגן הורדים מול הכנסת בדרישה להעלאת קצבאות הנכות.

ביום שישי יחול יום הנראות הטרנסג'נדרי, יום שבא לחגוג את קיומם ואת אורחות חייהם של א.נשים שאינם מזדהים עם המגדר שיוחס להם בלידתן, וכן א.נשים המזדהים על הרצף בין גברים לנשים, במגדרים אחרים, או שאינם מזדהים כבעלי מגדר כלל.

25.3 מוצאי שבת

20:00 אירוע מחאה על סגירת פאב המפלצת בשכונת קריית יובל, כחלק ממאבקם של פוליטיקאים על חשבון רקמת החיים המשותפים של הקבוצות השונות בירושלים. המרכז המסחרי קריית היובל ברחוב אורגוואי. פרטים כאן.

26.3 יום ראשון

10:00 הוועדה לקידום מעמד האישה ושיוויון מגדרי תפגש עם שגרירת פינלנד לעניינים גלובליים ולשוויון מגדרי, אן למילה (Anne Lammila) ועם שגרירת פינלנד בישראל, אנו סארלה (Anu Saarela).

28.3 יום שלישי

18:00 המרכז הפמינסטי אישה לאישה בחיפה מארח את רים ג'ראמנה וח'ולוד ח'מיס, שתי הנשים שיזמו והקימו את פרויקט #تسكتيش (אל תשתקי), דף פייסבוק עבור נשים ערביות לשיתוף עדויות אלימות מינית, לספר על הפרוייקט. ארלוזורוב 118 חיפה, פרטים כאן.

17:00-19:00 מפגש ראשון של סמינר בנושא מדידת אי-שיוויון במכון לרפורמות מבניות. ברקוביץ 4 תל אביב. פרטים כאן.

19:30 הקרנה ודיון על הסרט "מכונת הכסף" – האנשים שצפו את משבר הסאב פריים, המשבר הכלכלי עם קריסת המשכנתאות בארה"ב, וכיצד פעלו, שכנותא בהדר, כפר הסטודנטים בפבזנר 3, חיפה. פרטים כאן.

29.3 יום רביעי

16:30 אירוע להשקת ספרה החדש של פרופ' אורלי בנימין על ההיבטים המגדריים של תופעת ההעסקה הקבלנית בישראל – מחיקת היבטי המיומנות המקצועית של עובדות טיפול. אוניברסיטת בר אילן, אולם הכנסים 504 בבניין כלכלה.

16:30 כנס חדשנות חברתית בנגב – יוזמה משותפת של תנועת הפריפריות, התנועה הקיבוצית ומועצה איזורית בני שמעון – מפגש בין הקבוצות והקהילות המגוונות בנגב במחשבה למחשבה משותפת על עתיד האיזור. קיבוץ שובל, פרטים כאן.

18:30 סדנת תיאטרון דו לשונית של תנועת واحد عל אחד! אוניברסיטת תל אביב, דן דוד 205. פרטים כאן.

19:30 מפגש שני לתכנון מצעד הגאווה בחיפה. בית הקהילות מסדה 6. פרטים כאן.

30.3 יום חמישי

18:00 תנועת אחותי מזמינה למפגש בנושא בטחונן של נשים במרחב הציבורי של דרום תל אביב. מטלון 70 תל אביב. פרטים כאן.

19:30 לכבוד יום הנראות הטרנסג'נדרי – הקרנת ששת פרקי הסדרה "על הרצף" ושיח עם יוצריה ומשתתפיםותיה. בית הקהילות לגאווה וסובלנות, מסדה 6, חיפה. פרטים כאן.

31.3 יום שישי

9:00 מפגש 'נשים בשישי' בקהילת הצדק החברתי ברחובות – הרצאה על מסורבות גט בישראל ויריד עצמאיות לקראת פסח – מתנות לחג מעסקים של נשים. יוסף קרוננברג 1 רחובות. פרטים כאן.

10:00 סדנא אקטיביסטית לעריכת ערכי ויקיפדיה על אישיםות ונושאים טרנסג'נדרים לציון יום הנראות בהנחיית ציפי ערן ממובילות מיזם ויקי נשים. טרומפלדור 30 תל אביב. פרטים כאן.

10:00 סיור של כוח לעובדים מחוז צפון בעקבות מאבקי פועלים בחיפה והיסטוריה פועלית בחיפה. התכנסות בגן הזכרון, פרטים כאן.

12:00 הפנינג ציון יום הנראות הטרנסג'נדרית בגן מאיר בתל אביב. פרטים כאן.

12:00 השקת גינת הכלבים הקהילתית החדשה בהדר, על ידי חברי קבוצת 'נא לנבוח' וארוחות שכנים מקהילת שכנותא בהדר. גן בנימין בנורדאו, שכונת הדר בחיפה. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!