דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

תאגיד השידור / נתניהו וכחלון נפגשו: לא הושגו הסכמות, המשבר עדיין בעינו

ראש הממשלה ושר האוצר נועדו לפגישה בארבע עיניים בסוגיית תאגיד השידור, כחלק מפגישת ראשי סיעות הקואליציה | נמסר כי לא הושגו הסכמות וכי השניים ייפגשו שוב | מתרחבים צעדי ההזדהות במגזר הציבורי עם עובדי רשות השידור

נתניהו וכחלון (צילום: אמיל סלמן  פלאש 90).
נתניהו וכחלון (צילום: אמיל סלמן פלאש 90).

ראשי סיעות הקואליציה התכנסו היום (ראשון), לישיבתם השבועית, לדון בסוגיית שידורי תאגיד השידור הציבורי והמשבר הקואליציוני שנוצר סביב הסוגיה. הייתה זו פגישתם הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, מאז נסע נתניהו  לביקור רשמי בסין לפני כשבוע וחצי. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, והשניים צפויים להיפגש שוב.

הפגישה בין נתניהו לכחלון התקיימה אחרי ששר הבריאות יעקב ליצמן הציע, בישיבת ראשי הקואליציה, שהשניים ייוועדו לבדם כשכל הנוכחים האחרים יעזבו את החדר, והצעתו התקבלה. בתחילת הפגישה נכח עם כחלון ונתניהו בחדר גם שר הפנים אריה דרעי, ולאחר מכן הותיר אותם לשוחח לבדם.

הפגישה ארכה כ-40 דקות ובסיומה לא נרשמה התקדמות והשניים קבעו להיפגש שוב. במהלך הפגישה ועוד לפני שנתניהו וכחלון נשארו בארבע עיניים, נציגי המפלגות החרדיות הודיעו לראש הממשלה שוב שהם לא מעוניינים בבחירות, וכי מבחינתם לא יעלה על הדעת שהמשבר על תאגיד השידור יוביל לבחירות.

כמה שעות מוקדם יותר, בפגישה עם שרי הליכוד, אמר ראש הממשלה כי אין חדש במשא ומתן עם כחלון לגבי התאגיד, והוסיף כי "כשיהיה – אעדכן".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן. וח"כ רועי פולקמן (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90).
יו"ר הקואליציה דוד ביטן. וח"כ רועי פולקמן (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90).

אמש , התעמתו יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) וח"כ רועי פולקמן (כולנו) במסגרת התכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. ביטן אמר כי "אנחנו עומדים על דעתנו שהתאגיד לא צריך לקום" וחזר על האיום לפיו אם כחלון לא יסכים לדרישות נתניהו, הקואליציה תתפרק: "אנחנו לא הולכים על שום דבר לבחירות – מי שהולך לבחירות זה כחלון, אם הוא לא יסכים – נלך לבחירות".

מנגד, ח"כ רועי פולקמן (כולנו), אמר כי אין סיבה לפרק את הקואליציה. "אי אפשר כל שבוע לשנות עמדה ולשגע את המדינה", אמר, כשהוא מתייחס לשינוי בעמדתו של ראש הממשלה לפני שבוע, אז הודיע כי הוא מתנגד להקמת תאגיד השידור הציבורי למרות הפשרה שהושגה יומיים קודם לכן. פולקמן אמר כי גם על דחייה במועד עליית התאגיד "אין על מה לדבר… כל חודש של דחייה זה עשרות מיליונים".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס הבוקר לסוגיית השידור הציבורי, בראיון שערך עם ניב רסקין בלי צה"ל.  "רק לפני שלוש שנים ראש הממשלה נתניהו תמך בסגירת רשות השידור ובפיטורי העובדים. הוא השווה את העובדים לחמאס, ופתאום היום הוא רוצה בטובתם ופועל לשנות את רוע הגזירה, גזירה שהוא תמך בה?" אמר, "יש כאן ציניות פוליטית מכוערת על גב העובדים מצד נתניהו, הוא מזגזג משיקולים שטובת העובדים לא קשורה אליהם בכלל".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

ניסנקורן אף טען כי "אחת מההצעות שאני הבנתי שעברו בסוף השבוע מהכיוון של משרד ראש הממשלה היא בוא נסגור את שניהם (רשות השידור ותאגיד השידור, ד.ר.)", כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בראיון לגלי צה"ל. ניסנקורן הוסיף כי "אני רוצה שהעובדים בין גיל 40 ל-50 תהיה להם תעסוקה מחר, שר האוצר בנושא הזה מבין אותי ואני חושב שהתשובה שלו בנושא הזה תהיה חיובית".

נמשכים צעדי ההזדהות

בתוך כך, הודיעה הבוקר ההסתדרות כי עובדי המשרד להגנת הסביבה מצטרפי לעיצומי ההזדהות עם עובדי רשות השידור. כחלק מהצעדים הצפויים, תופסק הפעילות של כל יחידות המטה והמחוזות במשרד להגנת הסביבה. במסגרת העיצומים לא תתקיים קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני, לא יונפקו היתרים ולא תהיה יציאה של מפקחים לאירועים חריגים.

עובדי משרד התחבורה יצטרפו מחר (שני) לצידי ההזדהות. כחלק מהצעדים: לא תהיה קבלת קהל במשרדי הרישוי, לא יתקיימו מבחני נהיגה מעשיים, לא יונפקו רישיונות על ידי רשות התעופה האזרחית ועל ידי רשות הספנות והנמלים, מפקחים לא ייצאו לשטח והשירות המטאורולוגי לא יעביר מידע לגורמים שמחוץ לשירות, לרבות תחזית מזג האוויר.

עובדי רשות השידור (ארכיון)צילום: פלאש 90
עובדי רשות השידור (ארכיון)
צילום: פלאש 90

נזכיר כי צעדי ההזדהות בשירות המדינה שהחלו בשבוע שעבר, כללו כבר עיצומים ושיבושי עבודה ברשות המסים, רשות האכיפה והגבייה, משרד החקלאות, משרד הבינוי והשיכון ומשרד הכלכלה והתעשייה. הצעדים הם חלק מסכסוך העבודה עליו הכריז ניסנקורן בשבוע שעבר.

במסגרת סכסוך העבודה, דורשת ההסתדרות להגן על תעסוקתם של עובדי רשות השידור, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד ולמחות כנגד תקינה חסרה בתאגיד שמטרתה להימנע מהעסקת עובדים בהתאם להתחייבויות. בכפוף לסכסוך, ההסתדרות וציבור העובדים יוכלו להרחיב את צעדי ההזדהות עם עובדי רשות השידור לכלל מקומות העבודה במגזר הציבורי, לרבות לשכות התעסוקה וסניפי הביטוח הלאומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!