דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

התאגדות בהיי טק / עובדי NCR יפגינו היום במחאה על תקיעות במו"מ

כבר יותר משנה מאז הכריזו העובדים על סכסוך עבודה, ולטענתם ההנהלה מציגה דרישות "הזויות ולא מקובלות" במו"מ על הסכם קיבוצי. יו"ר הוועד: "אנשים מקבלים טלפונים מארה"ב על סגירת תפקידם". הנהלת החברה לא הגיבה לטענות

עובדי NCR מפגינים (צילום: ועד העובדים)
עובדי NCR מפגינים (צילום: ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת ההיי טק NCR (לשעבר ריטליקס) יפגינו הבוקר מול הנהלת החברה בישראל במחאה על המבוי הסתום במו"מ הקיבוצי, ועל צעדים חד צדדיים שמבצעת ההנהלה. מהלך זה מגיע לאחר שורת צעדים שנקטו העובדים בשבועות האחרונים, ביניהם הפגנה בזמן הגעת נציגי ההנהלה הבינלאומית בשדה התעופה, אספות עובדים ועוד.

עובדי החברה נמצאים מזה כשנה במצב של סכסוך עבודה, ובחודשיים האחרונים המו"מ אינו מתנהל, לאחר שלטענת העובדים העלתה ההנהלה דרישות מופרכות כגון החרגת כ-300 מעובדי החברה המונה כ-650 עובדים מההסכם הקיבוצי, ודרישות נוספות אותם הגדירו חברי הוועד כ"הזויות ולא מקובלות".

"אין כרגע שום ביטחון תעסוקתי לעובדים והמצב מרגע לרגע מחמיר" אמר לדבר ראשון ליאור טהור יו"ר ועד העובדים, "אנשים מקבלים טלפונים מארה"ב על סגירת תפקידם, מעכשיו לעכשיו. בצורה חד צדדית. את הוועד כמובן לא משתפים".

עובדי NCR מוחים בטרמינל (צילום: יחצ הועד).
עובדי NCR מוחים בטרמינל (צילום: יחצ הועד).

"הודענו לעובדים שהמאבק הולך כרגע להחריף ולהיות כואב" הסביר טהור, "ניסינו אחרי שהסברנו להם, בשיא האחריות, את כל הדרכים היפות והטובות. ברגע שראינו שההנהלה לא מעוניינת בהסכם קיבוצי, לא מבינה ולא מפנימה – התחלנו את הצעדים הכואבים, ויש לנו תכניות להסלמה. אנחנו מספיק אחראיים כדי לא לצאת כרגע לשביתה, אבל אם נצטרך נפעיל גם את זה. העובדים עומדים מאחורינו ורוצים את השינוי.". לדבריו ההסתדרות עומדת מאחורי העובדים ותומכת בוועד.

בתחילת החודש הגיעו לארץ נציגים בכירים מהנהלת החברה העולמית. העובדים המתינו להם עם שלטי מחאה בשדה התעופה. בעיצומה של שיחה עם הבכירים מחו"ל נטשו העובדים בהפגנתיות את האולם. "אותם בכירים התייחסו לרווחיות, לעתיד המעורפל – ולא התייחסו אפילו במילה אחת לעובדים, ולהערכת העבודה וההישגים שעשו. ביקשנו מהם להתערב במצב המו"מ בארץ, והם אמרו לנו שהם לא מתערבים. ברגע שראינו שזו הכוונה קמנו ויצאנו באמצע ההרצאה של אחת הבכירות" סיפר טהור.

ביום חמישי התקיימה אספת עובדים בפתח הבניין על רקע הפיטורים הטלפוניים של מספר עובדים, ובה הודיע ועד העובדים על הכוונה להחריף את המאבק. בתגובה לאסיפה שלחה ההנהלה מכתב מאיים למנהלים ובו נכתב: "מנהל\ת יקר\ה, הינך מתבקש לעבור בין העובדים שלך ולבדוק מי אינו במקומו ומי משתתף בעיצומים ולשלוח במייל חוזר את השמות של אלו שאינם עובדים כרגע. כמנהל ב-NCR אנו מצפים ממך לדווח לגבי עובדיך, דיווחים מדויקים ככל שניתן. לידיעתך, דיווחים אלה נעשים בנוסף לבדיקת המערכות האוטומטיות. לתשומת לבך – עבודה חלקית משמעותה שביתה ועל כן יש לעדכן זאת בהתאם".

מ-NCR טרם נמסרה תגובה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!