דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יגאל לוינשטיין

שירות משותף / יגאל לוינשטיין: "לא נכון לזלזל בנשים ובזה שגיתי"

בעקבות אמירותיו על נשים בצה"ל, שלח אמש ראש מכינת "בני דוד" בעלי מכתב לתלמידיו ובו התנצל על סגנון הדברים ועל כך שזלזל בחיילות צה"ל | למרות זאת, ראה לנכון להשתלח בנשים אחרות וכתב כי הנשים בצה"ל: "נלקחו בשבי על-ידי התנועה הפמיניסטית"

יגאל לוינשטיין. (צילום מסך)
יגאל לוינשטיין. (צילום מסך)

בעקבות הביקורת הציבורית שהופנתה כלפיו, ובעקבות איומיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לפגוע בפעילות המוסדות בראשם הוא עומד אם לא יתפטר, שלח אמש (שני) יגאל לוינשטיין, ראש מכינת "בני דוד" בעלי, מכתב לתלמידי הישיבה ולבוגריה, בו טען כי דבריו הוצאו מהקשרם, התנצל על סגנון הדברים, והודה כי לא היה צריך לזלזל בחיילות צה"ל.

"יש לי מחויבות כלפיכם, ועל כן מצאתי מקום להביע את דעתי בדברים קצרים המתייחסים אל הנושאים שעלו", כתב הרב לתלמידיו בעבר ובהווה.

"אחריות כבדת משקל ביותר היא שייכנסו הבנים לשירות כדתיים ויחזרו כדתיים",כתב לוינשטיין והוסיף כי "משימה זו נעשית קשה מאד בימים אלה." הוא הסביר כי בתור ראש מוסד חינוכי שמטרתו הכנת התלמידים לשירות בצה"ל, עליו להתייחס ל"מצב החדש", לדבריו, בכל הנוגע לשירות משותף של נשים וגברים.

עוד הסביר לוינשטיין במכתב: "עבורי, האישה היא הסטארט-אפ הטוב ביותר שברא בורא העולם. לקיחת דבריי למקום שבו אני מזלזל או בז לנשים הוא ההפך מכל השקפת עולמי. אני חושב שהן טועות ושמה שעושים להן הוא נורא, אבל לא נכון לזלזל בהן ובזה שגיתי." לוינשטיין הסביר את דבריו בכך שנשים "נלקחו בשבי על-ידי התנועה הפמיניסטית. בזעקתי, אני מנסה להציל את הבנות מהשבי הפמיניסטי ולהיאבק על כבודן כנשים לפי היהדות".

כזכור, בתחילת החודש דיבר לוינשטיין בשיעור הכנה לצבא שנשא במכינת 'עצם' בפני התלמידים העומדים לפני גיוס וקרא נגד שירות נשים בצבא, "אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה. בדוסיות. ודאי שהיא חמה כי היא אישה, אם לא שירתה בקרק"ל, אחרת איך תהיה חמה?", הוסיף. "אז מה אם תהיה מפקדת פלוגה? שאלה של שיגעון, זה שייך לבית משוגעים. אבל זה ילדה דתית, עזבו את החילונים. שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי, כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות: בית, קריירה – ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".

בעקבות דבריו, שלח אליו שר הביטחון אביגדור ליברמן מכתב ובו דרש מלוינשטיין להתפטר לאלתר מתפקידו, ואיים כי אם לא יעשה כן, יפגע בפעילותם של המוסדות שהוא עומד בראשם. בנוסף, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי אדם שלח ללוינשטיין ולשותפו אלי סדן מכתב זימון לשימוע וזאת בשל ה"השתלחויות הקשות, החוזרות ונשנות של יגאל לוינשטיין, נגד נשים המשרתות בצה"ל ונגד אוכלוסיות אחרות של משרתים, שפוגעות פגיעה קשה בצה"ל ובאוכלוסיות המשרתות בו, בערכי צה"ל ומדינת ישראל וכן בסמכות מפקדי צה"ל, בלכידות השירות ובפיקוד על המשרתים."

התבטאויותיו הפוגעניות של לוינשטיין כלפי נשים בצה"ל עומדות לצד שורה של אמירות פוגעניות נוספות שאמר לתלמידיו בעבר. כשהשתתף בכנס שארגנו מנהיגים בציונות הדתית בנושא "השפעת הרפורמה על זהותה של מדינת ישראל" בחודש יולי, כינה לוינשטיין את חברי וחברות הקהילה הגאה "סוטים" והוסיף כי "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים, והקבוצה הזו מטריפה מדינה שלמה. היא נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעיז לפתוח את הפה ולצפצף".

בנוסף, במאמר שכתב ושפורסם החודש תחת הכותרת "יהודי בביתך ובצאתך", תקף לוינשטיין את בג"ץ. הוא העביר ביקורת על סדרת פסדי הדין של שהוביל השופט אהרן ברק שהפך, לדבריו, את ישראל ממדינת הלאום למדינת כל אזרחיה, "או במינוח אחר מדמוקרטיה של שלטון העם לדמוקרטיה של ערכים ליברליים פוסט-מודרניים".

כמו כן, התייחס לוינשטיין ל"פגיעה במשפחה המסורתית" וציין פסק דין שניתן בבג"ץ לזכותו של הדייל יונתן דנילוביץ', שתבע את חברת אל על בגין אפליה. על כך כתב לוינשטיין: "בפסק הדין, הדייל בעל הנטיות ההפוכות מאל על, קבע בג"ץ שזוגות חד-מיניים שווים לזוגות נורמליים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!