דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / אנשי הקבע יקבלו תוספת שכר, אך יש מי שטוען שזה לא יספיק

האוצר והביטחון הגיעו לסיכום על תוספת לקצינים שאינם אקדמאים ונגדים, בדרש על נגדי ימ"ח בתקופת הקבע הראשוני | רמ"ט כוח אדם, בעדכון למשרתים: "מדובר במהלך היסטורי" | ג', קצין בקבע ראשוני: "זה קצת מדי, מאוחר מידי"

חיילי צה״ל במדי קבע מצדיעים ברחבת הכותל (צילום: פלאש 90)
חיילי צה״ל במדי קבע מצדיעים ברחבת הכותל (צילום: פלאש 90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר ומשרד הביטחון הגיעו, בשבוע שעבר, לסיכום על תוספת שכר לאנשי קבע, בתקופת הקבע הראשוני. ההסכם יחול על קצינים שאינם אקדמאים ונגדים – בדגש על נגדים בימ"חים (יחידת מחסני חירום). "מדובר במהלך היסטורי", כתבה רמ"ט (ראש מטה) כוח האדם, תא"ל מירב קירשנר בעדכון למשרתים.

ההסכם צפוי להשפיע שכרם של כ-10,0000 אנשי קבע, מתוך 40 אלף, ועל פי דף ההסבר שחולק למשרתים נכתב כי מטרתו " להשאיר את המתאימים והאיכותיים בתפקידים". עוד נכתב כי ההסכם מופנה ל"מערכים ייחודיים בצה"ל , ונותן מענה לתעדוף מוכנות הימ"חים בשעת חירום".

כאמור, מסדיר ההסכם החדש את תוספת השכר שתוענק לקצינים ונגדים בתקופת הקבע הראשוני שלהם, מענק לנגדים בימ"חים , שסובלים ממשכורות נמוכות, ורבים מהם נזקקים להשלמת הכנסה לשכר מינימום, הרחבה משמעותית של המענקים הסקטוריאליים לאוכלוסיות הייחודיות, ומענקי התמדה לנגדים. בנוסף, הוחלט על מענק לנגדים בקבע מובהק (לאחר שירות הקבע הראשוני) המשרתים בימ"חים.

מסלול המכשולים של אנשי הקבע (גרפיקה: דבר ראשון).
מסלול המכשולים של אנשי הקבע (גרפיקה: דבר ראשון).

התוספת לקצינים לא אקדמאים, תנוע בין 200 ל-600 שקלים בחודש; תוספת השכר לנגדים תהיה בין 200 ל-600 שקלים בחודש. בנוסף, יקבלו נגדי ימ"ח מענק בגובה 8,000 שקלים בשנה (650 שקלים בחודש). גם נגדים בקבע מובהק, המשרתים בימ"ח, יהיו זכאים למענק של 5,000 שקלים בשנה, שהם כ-400 שקלים בחודש. את התוספת צפויים אנשי הקבע לראות במשכורת חודש אפריל, שתשולם ב-1 במאי.

למרות שהוגדר כ"מהלך היסטורי", והשיפור המשמעותי שהוא מסמן בתנאי השכר של אנשי הקבע, יש בשטח מי שמסרב להתרשם. "זה לא פחות מביזיון" אמר לדבר ראשון ג' (27), סרן בחיל המודיעין שנמצא בקבע ראשוני, "יש קצינים שיראו 200 שקלים מכל ההסכם".

ג' משרת בקבע כבר למעלה משש שנים ומשתכר, נכון להיום,  כ-5,100 שקלים בחודש. "חברה שלי סטודנטית, עובדת בסדרנות בקולנוע ומרוויחה יותר ממני" אמר, "6,000 שקלים אמור להיות נקודת הפתיחה, הגיוני שאקבל כזאת משכורת?, אני לא מצפה לקבל 12 אלף שקלים, אבל להגיד שלהשוות את השכר ל-6,000 ש"ח זה הסכם היסטורי, זה לא להבין את המציאות". עוד הוסיף כי "זה קצת מדי, מאוחר מידי".

לפני כשנה פורסם דוח של נציב קבילות החיילים (נקח"ל), האלוף במיל' יצחק בריק, שתיאר את המצב הקשה בימ"חים, בדגש על מצבם של הנגדים. "מערך הנגדים בימ"חים נמצא בתהליך של קריסה", כתב אז בריק. במסיבת העיתונאים בה חשף את הדוח, אמר כי נפגש עשרות מפקדים ונגדים בשטח, " נג"ד ימ"ח סיפר כי נאלץ לדחות את חתונתו כבר פעמיים, כי לא הצליח להתייצב כלכלית", סיפר בריק, שהביע ביקורת על מצב עניינים זה.

ההסכם החדש מגיע אחרי מספר הסכמי עבר על תוספות שכר לאנשי הקבע, בהם העלאת שכר הנגדים (תוספת של כ-600 שקל בחודש בממוצע לנגד), ותשלום המענק השני של הסכם המסגרת בגובה 1,000 שקל.בחודש ועוד. עם זאת, עדיין יש אלפי נגדים שמשתכרים פחות מ-6,000 שקלים בחודש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!