דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הקבינט המדיני בטחוני

הקבינט המדיני ביטחוני / הקבינט יתכנס היום לדון ביישוב למפוני עמונה וחידוש תהליך השלום

ראש הממשלה אמר היום כי בשעות הקרובות יינתנו כל הפרטים בנוגע להקמת היישוב החדש. הקבינט מתגייס על רקע התכנסות הליגה הערבית, שהצהירה כי נירמול היחסים עם ישראל מותנה בהסכם עם הפלסטינים

מאהל מחאה של מפוני עמונה מול בית ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
מאהל מחאה של מפוני עמונה מול בית ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
שי ניר

הקבינט המדיני-בטחוני צפוי להתכנס הערב (חמישי) ולדון בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים בהובלת ממשל טראמפ וסוגיות חידוש הבנייה בהתנחלויות והקמת יישוב חדש למפוני עמונה. הקבינט מתכנס על רקע פגישותיו של שליחו המיוחד של טראמפ למזה"ת, ג'ייסון גרינבלט עם מנהיגי האזור בכינוס הליגה הערבית ופגישותיו הצפויות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם מנהיגי מצרים וירדן ועם יו"ר הרשות הפלסטינית בבית הלבן בשבועות הקרובים.

הליגה הערבית יצאה אתמול בהצהרה כי תנאי מקדים לנורמליזציה ביחסים עם ישראל יהיה הסכם עם הפלסטינים זאת בניגוד להצהרותיו החוזרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בעת הזו הזדמנות היסטורית ליצירת ברית אזורית של ישראל עם מדינות ערב הסוניות נגד הציר האיראני.

אתמול פורסמה הצהרה של גרינבלט שהשתתף כמשקיף בכינוס הליגה הערבית בה נכתב כי לא בא לכינוס לכפות רעיונות או תוניות שלום אך חזר על המסר כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני ייפתר רק באמצעות משא ומתן ישיר. עוד נאמר כי, "לנשיא טראמפ עניין אישי בהשגת הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים והוא מאמין כי הסכם שלום לא רק אפשרי אלא גם יהדהד בחיוביות בכל רחבי האזור והעולם."

ראש הממשל בנימין נתניהו התייחס היום להבטחתו להקים יישוב חדש למפוני עמונה בפתח פגישתו עם נשיא סלובקיה ואמר "אני הבטחתי מלכתחילה שנקים ישוב חדש, נדמה לי שנתתי את ההתחייבות הראשונה בדצמבר ואנחנו נקיים אותם היום. יש עוד כמה שעות ואתם תדעו את כל הפרטים בהמשך".

מוקדם יותר נמסר ממטה המאבק לקראת ישיבת הקבינט כי הם דורשים מראש הממשלה ומשרי הקבינט לתמוך פה אחד בהקמת ישוב חדש כולל מתן סמל ישוב ובמיקום החדש שנבחר על ידי התושבים וכי לא יסכימו ולא ישתפו פעולה עם פשרה בה יישובם יקום כהרחבה של ישוב קיים. "אם החלטה להקמת הישוב החדש לא תתקבל היום, תהיה זו הפרת הסכם והפרת התחייבות שלטונית מעבר לסטנדרט הציבורי הקלוקל שיקבע, לפיו הסכמים לא שווים את הנייר שהם חתומים עליו." נמסר מוועד המאבק בהודעה והוסיפו, "במצב זה לא תישאר לנו ברירה ונעשה שימוש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!