דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

פשרת התאגיד: התגובות / ביקורת חריפה במערכת הפוליטית על הפשרה בין נתניהו וכחלון, בקואליציה מרוצים

פרטי ההסכם בין השניים, שפורסמו מוקדם יותר היום (ה'), עוררו גל תגובות, רובן זועמות | ביטן: "טוב לתקשורת, טוב לעם ישראל" | יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "כל מהלך שייקבע לא יושלם לפני שיהיה פתרון למקסימום עובדים" | המחנה הציוני: "פעם אחר פעם נתניהו ממשיך להוביל מדינה שלמה סביב גחמותיו"

הפגנת עובדי תאגיד 'כאן בכיכר הבימה, אמש (צילום: בן קלמר  פלאש 90).
הפגנת עובדי תאגיד 'כאן בכיכר הבימה, אמש (צילום: בן קלמר פלאש 90).

הכרזתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון, לפיה הגיעו לסיכום בעניין תאגיד השידור, במסגרתו תוקם חטיבת חדשות נפרדת שתורכב מאנשי רשות השידור, עוררה גל תגובות ציבוריות. מרביתן, יש לציין, זועמות.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), אמר כי מדובר בפשרה הוגנת שמשקפת את דרישותיהם של שני הצדדים. "מחלקת האקטואליה של השידור הציבורי שממומן מכספי הציבור תורכב ברובה מעובדי רשות השידור. מדובר במתווה ששני הצדדים יכולים לחיות איתו, דבר שימנע בחירות ויבטיח המשך קיום קואליציה טובה לטובת המדינה. טוב לליכוד, טוב לכולנו, טוב לתקשורת, ובעיקר טוב לעם ישראל".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן. (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
יו"ר הקואליציה דוד ביטן. (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "המשחק הציני של הממשלה הוביל לשיסוי של עובדים בעובדים. לא הסכמתי להיות חלק מהמשחק הציני הזה ולא אסכים גם בעתיד.  לא הסכמתי להיכנס לשאלת הפלטפורמה בעקביות מאז פרוץ המשבר, לאור השיקולים שעמדו מאחוריה. אני כן דאגתי ואמשיך לדאוג לעובדים בעקביות. כל מהלך שיקבע לא יושלם לפני שיהיה פתרון למקסימום עובדים אשר ימשיכו לעבוד, ומקסימום תנאי פרישה הולמים. הבהרתי זאת היום לשר האוצר וראש הממשלה, וכך אעשה".

בסיעת המחנה הציוני אמרו כי "הפשרה היא ויתור על הנושא החשוב ביותר לדמוקרטיה – החדשות, ומאפשרת לנתניהו להרוויח זמן, בו ימשיך להלך אימים על התקשורת". במחנה הציוני הוסיפו כי "פעם אחר פעם נתניהו ממשיך להוביל מדינה שלמה סביב גחמותיו" הוסיפו, "משתמש באופן בוטה בעובדי התאגיד ורשות השידור ומבזה את בית המשפט ומדינה שלמה כשהוא פועל ביד חופשית בענף התקשורת תוך ניגוד עניינים חמור".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), יו"ר רשות השידור לשעבר, אמר "ברכות על הקמת הסולם, שמו החדש של תאגיד השידור הציבורי. כולם שמחו לרדת ממנו בפשרה ישראלית טיפוסית. אין שידור ציבורי כזה בשום מקום בעולם. לא תהיה רשות, לא יהיה תאגיד, לא תהיינה חדשות. כולם הפסידו ומעל כולם הציבור הישראלי, הרסו רשות ובנו אפס". ביולי 2014 הצביע שי נגד הצעת החוק לפירוק רשות השידור.

חבר הכנסת נחמן שי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
חבר הכנסת נחמן שי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

יו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון, טען כי "זו לא פשרה אלא בגידה בציבור הישראלי ובציבור העובדים. מדובר בדיל מסריח בין פוליטיקאים חסרי מוסר ומצפון, שמכרו את חופש העיתונות בישראל בעבור הישרדותם האישית". עוד הוסיף גילאון כי "בכל פעם שנדמה שנחצה הגבול כמה רחוק ילך נתניהו בעבור הרחבת שליטתו בתקשורת ורמיסת חופש העיתונות, מתגלה שמדובר במפלצת שאינה יודעת שובע". גילאון התייחס גן לשר אוצר ואמר כי "מנתניהו אין כל ציפייה, ומטרותיו ברורות וגלויות, אך מצער לראות איך משה כחלון מכר את כל עולמו וזנח את כל הבטחותיו בעבור הישרדות פוליטית אומללה". ביולי 2014 התנגד גילאון בהצבעה על פירוק רשות השידור ומאוחר יותר אף הניח הצעת חוק פרטית להחזרת רשות השידור, שנדחתה.

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) אמרה כי "טוב שהגיעה לקיצה הפרסה הזו, שכילתה חלק בלתי נתפס מזמנה ומשאביה של הממשלה והעומד בראשה, במקום לעסוק בשורה ארוכה של עניינים בוערים בביטחון, בחינוך, ברווחה ובבריאות. מדינת ישראל זקוקה לשידור ציבורי איכותי ועצמאי, וחבל שפוליטיקאים ציניים שעסוקים בעצמם ובמה יגידו עליהם בתקשורת הזיקו מאוד להליך הקמתו. אני מקווה שמעתה ראש הממשלה יתפנה לעסוק בנושאים שבאמת מעניינים ומעסיקים את אזרחי ישראל בחיי היום יום, וימשוך את ידו סופית משוק התקשורת בישראל, לטובת כולם". ביולי 2014 תמכה לביא בהצעת החוק לפירוק רשות השידור.

ח"כ אילן גילאון (צילום: עמית נויברג)
ח"כ אילן גילאון (צילום: עמית נויברג)

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) אמר כי "במלחמה הזו, על השידור הציבורי, כולנו יוצאים מפסידים. פעם אלו עובדי הרשות ופעם עובדי התאגיד שמהווים כלי משחק בידיהם של ראש הממשלה ושר האוצר. במתווה הפשרה המסתמן, הציבור כולו ייצא מופסד, שכן ברור לעין כל כי הוא יאפשר את המשך השליטה המוחלטת של הפוליטיקאים בשידור הציבורי. זו לא ממשלה שפועלת למען האזרחים, אלא למען עצמה בלבד".

ח"כ דב חנין  (הרשימה המשותפת) ביקר בחריפות את הסיכום ואמר כי, "כמו שאמרנו לאורך כל הדרך, נתניהו פשוט לא רוצה שידור ציבורי עצמאי. בהתחלה הוא השתמש בתאגיד כדי להרוס את רשות השידור. אחר כך הוא השתמש בעובדי רשות השידור כדי להרוס את התאגיד. ועכשיו, מומצא יצור כלאיים משונה שיבטיח שלא יהיה כאן שידור ציבורי עצמאי. מבחינת נתניהו, תקשורת ביקורתית היא מיותרת. מספיק 'ישראל היום'". ביולי 2014 הצביע חנין נגד פירוק רשות השידור.

יו״ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ׳יצקי, המייצג את עיתנואי התאגיד, אמר כי "מדובר בספין של נתניהו וכחלון, שמנסים למכור לציבור דיבורים על מערכת עיתונאית עצמאית בזמן שהם מכשירים את הקרקע להשתלטות פוליטית עליה. נתניהו הבין שהוא לא יכול להדיח את ראשי התאגיד, שניתקו אותו מהשליטה במערכת העיתונאית, אז הוא מנתק את המערכת העיתונאית מהם. נתניהו ידאג למנות למערכת העיתונאית מועצה ומנכ"ל שידאגו לשרת אותו, והתאגיד יישאר עם הסמכות לרכוש דרמות ותכניות לייט נייט מבחוץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!