דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

השידור הציבורי / מנכ"ל האוצר: "פרנסתם של עובדי רשות השידור לא חשובה פחות מעובדי התאגיד"

במסיבת עיתונאים בהשתתפות השר כחלון ומנכ"ל האוצר באב"ד הוצגו ההבנות בנוגע לשידור הציבורי: הקמת תאגיד חדשות שיתנהל באופן דומה לתאגיד השידור, אך יחויב לקלוט עובדים נוספים מרשות השידור | חלק מעובדי התאגיד הנוכחיים יפוטרו | החקיקה תצטרך לעבור עד ה-7.5

אולפן השידור של ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
אולפן השידור של ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת תאגיד החדשות הציבורי תקבע מי מעובדי תאגיד השידור הציבורי יפוטר, ומי מעובדי רשות השידור הנוכחית ייקלט בו – כך אמר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד במסיבת עיתונאים בה פורטו הסיכומי בין שר האוצר כחלון לרה"מ נתניהו בנוגע לעתיד השידור הציבורי. באב"ד הדגיש כי בחירת הנהלת התאגיד תיעשה בדומה לאופן בו מונתה הנהלת תאגיד השידור הציבורי "כאן" – על ידי ועדת איתור בראשות שופט. עוד אמר באב"ד כי עובדי רשות השידור שייקלטו בגוף החדש יועסקו בתנאי העבודה הנהוגים בתאגיד. בתגובה לשאלה מהי הוודאות שתאגיד השידור אכן יקום, אמר באב"ד כי התיקונים לחוק צריכים לעבור עד ה-7.5, ובמידה והמהלך לא יצלח, תאגיד "כאן" יעלה ב-30.4 לפי החוק הקיים.

מחוץ למסיבת העיתונאים הפגינו עובדי תאגיד השידור "כאן". בחלק מהזמן חסמו העובדים את הצומת הסמוך לקרית הממשלה ולמגדלי עזריאלי, ונשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "לא ניתן לפוליטיקאים להשתלט על השידור הציבורי".

במסיבת העיתונאים השתתף גם שר האוצר משה כחלון, שלאחר הצהרה קצרה עזב את המקום ונמנע מלענות לשאלות עיתונאים. כחלון אמר כי מאז שנכנס לתפקידו הוא עמד "כצוק איתן בשמירה על הדמוקרטיה", וכי ההסכם מבטיח את חופש העיתונות וחופש הביטוי. "במסגרת ההסכם לא תהיה השפעה פוליטית בשום מסגרת עיתונאית. גם בתאגיד שיקום, הפוליטיקאים יורחקו. שמרנו על היקפים חסרי תקדים ליצירה הישראלית להפקות המקור, ואנחנו מתכוונים לתגבר אותם יותר. התאגיד יוקם, לא יהיה פיקוח על התקשורת". כחלון הוסיף כי "כפי שהתחייבתי לא יבזבזו כספי ציבור לשווא".מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הסביר כי הפשרה נולדה מאחר והצוות שגיבש את ההסכמות נדרש בשבועת האחרונות להתייחס למצוקת עובדי רשות השידור, ונוצר צורך "לאזן בין עובדי הרשות השידור לתאגיד". לדבריו, "על מנת לגבש פתרון שיתן מענה לצרכים של עובדי שני הגופים, הוחלט להקים גוף חדש, מנותק מהפוליטיקאים".

כחלון ובאב"ד הצהירו מספר פעמים כי תאגיד החדשות שיוקם יפעל באותו האופן בו פועל תאגיד השידור הציבורי, הן מבחינת אופן מינוי המנהלים והעובדים והן מבחינת תנאי השכר. "אני לא יודע להגיד שפרנסתם של עובדי רשות השידור חשובה פחות מעובדי התאגיד. בחודשים האחרונים יש הפגנות חוזרות ונשנות על עובדי הרשות".

שר האוצר כחלון במסיבת העיתונאים (צילום: פלאש 90).
שר האוצר כחלון במסיבת העיתונאים (צילום: פלאש 90).

לגבי לוחות הזמנים אמר מנכ"ל האוצר כי "השופט (שיעמוד בראש ועדת האיתור למינוי המנכ"ל והמועצה – ט.כ.) ימונה לאלתר, ואנחנו נפעל כמה שיותר מהר כדי שהוא ימנה את הוועדה (ועדת האיתור). התחימה המקסימלית לכל התהליך היא שישה חודשים."

"אם לא תעבור החקיקה של התאגיד החדש, התאגיד הנוכחי ימשיך לפעול" אמר באב"ד, וציין את  ה-7 במאי כתאריך שעד אליו יצטרך לעבור החוק החדש. באב"ד אמר כי "עד ה-15 במאי, רשות השידור תמשיך לשדר. מה-15 במאי יתחיל לשדר התאגיד החדש". הוא התייחס לדחיית עליית התאגיד לאוויר ואמר "הבקשה לדחות מה-30 ל-15 היא בגלל בקשה של היועץ המשפטי לממשלה שלא ניתן לקצר הליכים לחקיקה כל כך מורכבת. יהיה קשה מאד להצדיק הארכה נוספת לרשות השידור בתנאים הנוכחים". באב"ד ציין כי החל מה-15 במאי "פלטפורמת השידורים תהיה בתאגיד, ותאגיד החדשות הזמני ישדר בה".

הפגנת עובדי תאגיד השידור הציבורי מול מסיבת העיתונאים בקרייה (צילום: דבר ראשון).
הפגנת עובדי תאגיד השידור הציבורי מול מסיבת העיתונאים בקרייה (צילום: דבר ראשון).

לגבי העדיפות שתינתן לעובדי רשות השידור בקליטה לתאגיד החדשות אמר באב"ד כי "אין עוד החלטה לגבי כמה אנשים ייקלטו. התעדוף יעשה לפי הוותק, אבל גם לפי הכישורים, הניסיון והמאמץ של כל אחד ואחד". הוא הבהיר כי כל מי שייקלט בחטיבת החדשות של התאגיד ייקלט בתנאי השכר, בתקנים ובמבנה של התאגיד הקיים. לדבריו, אופן הקליטה לתוך התאגיד הוסכם גם עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

באב"ד לא ציין מה יעלה בגורלם של העובדים שכבר נקלטו לתאגיד, אך מדבריו ניתן היה להבין שייתכן כי חלקם לא ימשיכו בעבודתם. "אנחנו בשלב זה לא יודעים. כשיוקם תאגיד חדשות, הם אלה שיחליטו מי ימונה. ההנהלה היא זו שתעשה את זה. תפנה להנהלת התאגיד החדש." הוא הוסיף כי "עוד לא נקבע מנגנון הפיצוי לעובדי התאגיד במידה וילכו. לגבי עובדי תאגיד שילכו הביתה, צריך להיות פה מנגנון משמעותי, מדובר באנשים שעזבו עבודות בשביל להצטרף לתאגיד".

באב"ד התייחס לחוק התקשורת שקידם נתניהו, ונכון לעכשיו הוקפא במסגרת ההסכמות ואמר "אופן המינויים היה אמור להיות דרך שופט והיו אמורים להיות מינויים אישים ומינויים עם זיקה פוליטית".

בנוגע לטענות כנגד כחלון כי התקפל מול נתניהו אמר "את התנאים ששר האוצר רצה להשיג במשא ומתן הושגו במסגרת ההסכם. יש גבול כמה שר האוצר יכול להכתיב לממשלה שלמה מה אפשר ומה אי אפשר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!