דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מפסידה ויורדת ליגה אחרי 62 שנה: מה יעלה בגורלה של עירוני ר"ג בכדורסל?

שחקניות הכדורעף של ק.ק. תל אביב לראשונה בחצי גמר הפלייאוף, ברזיל מבטיחה את מקומה במונדיאל, ולמה בכה אחד השחקנים המבטיחים של השנה הבאה ב-NBA? סיכום השבוע בספורט

עירוני רמת גן (מימין) נגד הוד השרון (צילום: לימור מלינוף, איגוד הכדורסל).
עירוני רמת גן (מימין) נגד הוד השרון (צילום: לימור מלינוף, איגוד הכדורסל).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסיד לאחר שפצע 2 שחקנים והשבית אותם: ניל גון טיילור

צור רוזנצוויג

כל אדם ששיחק אי פעם כדורגל, בין אם בגיל הילדות או בבגרות, יודע שמדובר במשחק שיש בו סיכון לפציעה. פציעות לא מעטות נגרמות מסגנון משחק אלים, ומהתנהגות לא ספורטיבית של שחקנים מסוימים.

דוגמה לפציעות כאלה סיפק לאחרונה השחקן הוולשי ניל טיילור, הבלם החדש של אסטון וילה (הוא עבר ממש לפני חודש מסוונסי), וגם שחקן נבחרת ווילס. הסטטיסטיקה של טיילור כוללת עד כה כ-40 הופעות, גול אחד, ושני שחקנים אותם פצע קשה.

המקרה הראשון אירע בנובמבר האחרון – הרמת רגל גבוהה של טיילור במשחק נגד סרביה הביאה לשבירת אפו של שחקן היריבה דושאן טאדיץ. טאדיץ הושבת מהמשחקים למשך שלושה שבועות.

בשבוע האחרון, במהלך משחק מוקדמות המונדיאל של נבחרתו מול אירלנד, החליט טיילור לכפות על חוסר הכיסוי על שיימוס קולמן בתיקול גס מאוד, שגרם לשבירת הרגל של קולמן ולהשבתתו. נכון ששניהם משחקים בליגה האנגלית, אבל לא נראה לי שזו חלק מתכנית זדונית לפציעת שחקני היריבות.

טיילור הוא המפסיד שלי השבוע, מכיוון שסגנון משחקו האלים שייך מבחינתי לעבר, ואין לו מקום כיום במגרשי הכדורגל. מכאן אמסור איחולי החלמה מהירים לקולמן, ותעשו לעצמכם טובה – תסתכלו על החיבוק האוהב והדואג של שותפו לנבחרת, שיין לונג, שניות לאחר הבנת חומרת הפציעה.

מנצח את הלבבות שלנו – ד'ארון פוקס

מתן בויניס

מאז 2005, אז העבירו ב-NBA חוק שאיפשר להירשם לדראפט רק בגיל 19, תפסה תאוצה התופעה שנקראת – "אחד וסיימנו" (One and Done) בכדורסל המכללות. הכינוי בא לתאר את הנטייה של רוב המועמדים הבכירים ל-NBA לעזוב אחרי שנה את המכללה שבה הם לומדים ומשחקים, וללכת לדראפט ברגע שמרשים להם. מכללת קנטאקי, בהובלתו של ג'ון קליפארי, שכללה מאוד את השיטה הזו בשנים האחרונות, ונחשבת למכללה לייצור כוכבי NBA יותר משהיא מכללה ללימודים גבוהים. כיום משחקים בליגה הטובה בעולם 25 שחקנים מקנטאקי, וביניהם השמות הבאים – קארל טאונס, דווין בוקר, בוגי קאזינס, אריק בלדסו, ג'ון וול, אנטוני דיוויס, אינס קאנטר, נרלנס נואל, פטריק פטרסון ועוד.

רכז קנטאקי ד'ארון פוקס (צילום: AP Photo/Michael Conroy).
רכז קנטאקי ד'ארון פוקס (צילום: AP Photo/Michael Conroy).

ד'ארון פוקס, רכז בקנטאקי בשנה הראשונה, אמור להיות הכוכב הבא שייצא מהמכללה וייגש לדראפט בסיום העונה. אבל למרות שהוא בקבוצה רק שנה אחת, ולמרות שהוא בדרך ללהרוויח מיליונים בNBA, היה עדיין יפה לראות כמה הוא לוקח ללב את ההפסד ברבע הגמר של טורניר המכללות השבוע. בכל זאת, ילד בן 18 שחטף סל ניצחון בשנייה האחרונה מול כל ארה"ב.

https://www.youtube.com/watch?v=ryVKjAyLhus

מפסידה ויורדת ליגה אחרי 62 שנים מפוארות: עירוני רמת גן

יאיר צוקר

אין הרבה קבוצות כדורסל בישראל עם היסטוריה מפוארת כמו זו של עירוני רמת גן, אבל לאחר 62 שנים, הקבוצה החביבה מגוש דן קרובה להיעלם ממפת הכדורסל הישראלי.

עירוני רמת גן (איחוד של מכבי ובית"ר ר"ג), שיחקה בליגה הראשונה משנת 1968 עד 2004, ובשורותיה שיחקנו שחקנים בולטים כמו דורון ג'מצ'י, עודד קטש, ארל וויליאמס, גור שלף, מארק בריסקר והרשימה עוד ארוכה.

הקבוצה בעלת העבר העשיר היתה סגנית האלופה שלוש פעמים, והגיעה פעמיים ברציפות עד לרבע גמר גביע קוראץ'. בעונת 1999-2000 היא הגיעה לחצי גמר הפלייאוף ולחצי גמר גביע המדינה. בשנת 2002 היא גברה על הפועל ירושלים 1:3 בסדרת חצי גמר הפלייאוף והגיעה לסדרת אליפות המדינה, שם הפסידה למכבי ת"א. ב-1972 הגיעה לגמר גביע המדינה. ובשנים 1973, 1974 וכאמור ב-2002, היא הגיעה למקום השני בליגה. בשנת 2004 נשרה לראשונה לליגת המשנה.

מתחילת שנות האלפיים, שנראו מבטיחות למדי, הקבוצה לא חווה הרבה רגעי אושר באולם זיסמן המיתולוגי, ומדשדשת בין תחתית הליגה הראשונה לבין הליגה השנייה, בה היא משחק ברציפות מאז עונת 2010/11.

בתחילת העונה הנוכחית הקבוצה כמעט נסגרה בעקבות מחלוקות תקציביות עם העירייה, אולם לבסוף היא הצליחה להעמיד תקציב ולפתוח את העונה בליגה הלאומית. במשך מרבית העונה דורגה רמת בגן במקום האחרון בטבלה, ונראה שפתרון המשבר הפיננסי לא עזר לה בצד המקצועי. השבוע, לאחר 25 משחקים העונה שבהם השיגה רק שלושה ניצחונות, נחלה הקבוצה הפסד נוסף בליגה למכבי הוד השרון בתוצאה 116:97, ונשרה סופית לליגה השלישית, לראשונה מזה 62 עונות.

נקווה שעירוני רמת גן תחזור מהר לקדמת הבמה של הכדורסל הישראלי, ולא תיעלם כמו קבוצות גדולות כדוגמת גבת/יגור, גן שמואל, גבעת ברנר ואחרות שהיו לסמל בכדורסל הישראלי ונעלמו.

מנצחות במרכז: ק.ק תל אביב

צור רוזנצוויג

המנצחת שלי השבוע היא קבוצת ק.ק. תל אביב בכדורעף נשים, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון בבית התחתון, וניצחה השבוע 2-1 את הקבוצה המדורגת גבוה ממנה – מנשה/חדרה/עמק חפר, בסיכום סדרת רבע הגמר של הטוב מ-3. זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם במעמד חצי גמר הפלייאוף לקבוצה התל אביבית, בהובלת המאמן רן גאון. היא הגיעה לשם בזכות גדולה, לאחר שגברה פעמיים בחוץ על עמק חפר.

המשחק השלישי והקובע הפך למותחן שהסתיים במערכה החמישית, ועם כל הלב הגדול של השחקניות משתי הקבוצות.

3:2 (25:13, 18:25, 16:25, 25:19, 15:12)

השחקניות המובילות מתל אביב היו האנה וזי'נסקה ילנה שיינין ואנה יביסקובה

גאון, המאמן המנצח, אמר בסיום המשחק "זה פשוט מדהים ויש לי שחקניות מדהימות. זה עוד דף בהיסטוריה שלנו ואנו ממשיכים להתקדם, זה יום גדול למועדון. מחר נחשוב על המשחק עם הפועל כפר סבא, ואנחנו לא באים להיות תפאורה בסדרה". ואכן, בחצי הגמר אשר יחל ביום שני הקרוב מצפה לקבוצה משוכה לא קלה בדמות הפועל כפר סבא אשר סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון.
שווה לחכות.

מפסידים אפריקאים באירופה: אוהדי סנגל וחוף השנהב

ליאור ברטל

לנבחרת סנגל בכדורגל היה בסך הכול רעיון יפה: בעודם בעיצומו של קמפיין שלב הבתים במוקדמות גביע העולם, החליטה ההתאחדות הסנגלית לקיים את שני משחקי ההכנה המסקרנים שלה נגד נבחרות ניגריה וחוף השנהב ברחבי אירופה. היוזמה היפה נתנה הזדמנות למהגרים שהגיעו מאפריקה לצפות בנבחרות של מולדתם מקרוב.

למשחקים האלו הזמינו שלושת הנבחרות את הכוכבים הגדולים ביותר שלהן – סנגל הופיעו עם קאלידו קוליבאלי (נאפולי), מוסא סו (פנרבחצ'ה), מאמא דיוף (סטוק), אדריס גויאה (אברטון) וכמובן הכוכב הגדול ואחד השחקנים הטובים בעולם – סאדיו מאנה (ליברפול). בצד הניגרי הגיעו למשחק חלוצה הצעיר של ארסנל אלכס ליוובי, קלצ'י איהנאצ'ו (מנצ'סטר סיטי), נדידי ואחמד מוסא (מלסטר).

זו היתה חגיגת כדורגל אדירה שהתקיימה במגרש הביתי של קבוצת בארנט הלונדונית מהליגה הרביעית באנגליה. במשחק נוכחו אלפיים צופים, והוא הסתיים בתיקו 1:1. אבל בסיום המשחק התקיים אירוע לא נעים, כאשר עם שריקת הסיום פרצו אוהדי הנבחרות למגרש להצטלם עם הכוכבים הגדולים.

https://twitter.com/AccaTrackerTM/status/846478610454237184

שחקני ניגריה היו אמורים להישאר באנגליה ולקיים משחק ידידות נוסף, הפעם מול נבחרת בורקינה פאסו בלונדון. אבל לצערם הרב, שחקני בורקינה פאסו לא הצליחו לקבל ויזה לאנגליה, והמשחק החגיגי שהיה אמור להתקיים בלונדון בוטל. ראש האיגוד הניגרי אמר לתקשורת כי "המשחק בוטל לא באשמת המארגנים או ההתאחדות הניגרית. אנו נכריז על המשך התכניות של ה"סופר נשרים" (כינוי הנבחרת הניגרית)" והדיע שההכנות למשחקי ההעפלה יתקיימו כרגיל.

אבל מסתבר שהפריצה בסיום המשחק באנגליה היתה רק ההכנה לפיצוץ המשחק שהתקיים באצטדיון צ'ארלטי בפריס, צרפת. נבחרת סנגל פגשה שם את נבחרת חוף השנהב, ששיחקה עם אריק באלי מהיונייטד, ו-וילפרד זאהה מקריסטל פאלאס. המשחק עמד על שוויון 1:1, כאשר בדקה ה-88 פרץ אחד האוהדים למגרש  והתנפל על שחקנה הסנגלי של מארסיי, לאמינה גאסמה, והפיל אותו לקרקע. אוהדי הקבוצות זינקו למגרש לפני שהאבטחה הגיעה, ועוררו כאוס על כר הדשא. השופט שרק לסיום המשחק והוריד את שחקני שני הנבחרות לחדרי ההלבשה. המשטרה ניסתה לעצור את המתפרעים, כאשר במקום זאת הפך המשחק החגיגי לתגרה המונית, עם בקבוקים ואבנים שנזרקים על השוטרים. כדי לסיים את אירוע האלימות החלה המשטרה המקומית לפזר גז מדמיע ולהבריח את האוהדים – כמובן ללא הבחנה בין אלו שהתפרעו לבין אלו שרק באו לראות את נבחרת מולדתם.

https://twitter.com/Naijabazeline/status/846693169525800960

לאחר האירוע בצ'ארלטי, אני בספק אם נראה בזמן הקרוב משחקי ידידות בין שתי נבחרות אפריקאיות על אדמת אירופה. כמה חבל בשביל השחקנים שבאו לתת הצגה, וכמובן בשביל האוהדים, שייאלצו לראות את גיבוריהם רק בטלוויזיה.

מנצחת וקונה כרטיסים לרוסיה: נבחרת ברזיל בכדורגל

יאיר צוקר

ברכות לנבחרת ברזיל, שהבטיחה באופן רשמי את העפלתה למונדיאל 2018 ברוסיה, אחרי שהביסה 0:3 את פרגוואי.

הקמפיין הנהדר של הסלסאו נמשך, והנבחרת של טיטה כבר רשמה לזכותה 8 ניצחונות רצופים. נראה שמשבר המונדיאל והקופה אמריקה מאחוריהם, ועם יכולת כזאת של ניימאר וחבריו, הם נראים חזקים מתמיד לקראת רוסיה 2018.

נבחרת ברזיל מנצחת את פארגואיי (צילום: AP Photo/Andre Penner).
נבחרת ברזיל מנצחת את פארגואיי (צילום: AP Photo/Andre Penner).

ברזיל הגיעה למשחק מול פרגוואי כשהיא מובילה בבטחה את בית המוקדמות של דרום אמריקה – מקדימה את קולומביה, אורגוואי וצי'לה וכן את ארגינטינה, שנמצאת רק במקום החמישי. במשחק, שנערך בסאו פאולו, הראתה ברזיל עליונות כבר מהפתיחה, אך החגיגה החלה רק בדקה ה-34, כאשר פליפה קוטיניו שלח בעיטה חזקה מ-20 מטרים לפינה של השוער אנתוני סילבה. הסלסאו שלטו במשחק ללא עוררין, ובדקה ה-53 נשרק לטובם פנדל, אותו החטיא ניימאר. בדקה ה-64 חזו עיניהם של הצופים באחד השערים היפים שנראו בשנים האחרונות, כשניימאר קיבל את הכדור והחל לדהור על פני חצי מגרש, תוך שהוא חולף על פני שחקני פרגוואי ומכניע את השוער סילבה בבעיטה חכמה ומדוייקת.

https://twitter.com/FCBFranceinfos/status/847173931719180288

בדקה ה-86 קבע מרסלו את תוצאת המשחק, לאחר מסירה מושלמת של פאוליניו עם העקב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!