דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרנס*

זכויות להט"ב / קרוליינה הצפונית החליטה לבטל את "חוק השירותים" שהפלה טרנסג'נדרים

החוק, שעבר בבית המחוקקים במרץ אשתקד, היה עולה למדינה כ-3 מילארד דולר ב-12 שנים. ארגוני להט"ב חוששים שהסיבה לביטול החוק היא בעיקרה כלכלית

מתוך: pixabay
מתוך: pixabay
דוד טברסקי

מדינת קרוליינה הצפונית הודיעה אמש כי היא תמשוך חזרה את 'חוק השירותים' האוסר על טראנסג'נדרים להשתמש בשירותים ציבוריים על פי מינם הלא ביולוגי.

במרץ אשתקד העביר בית המחוקקים במדינה הדרומית, בראשות המושל פאט מקרורי, חוק האוסר על טראנסג'נדרים שימוש בשירותים במוסדות ציבוריים ובבתי הספר על פי מינם הנבחר ודורש מהם להתייחס לעצמם על פי מינם הביולוגי. החוק, שקיבל את הכינוי 'חוק השירותים' ( Bathroom bill ) עורר סערה גדולה בארה"ב והוביל לגל של החרמות עסקיות נגד המדינה ואף ביטול של אירועי ספורט גדולים. ע"פ הערכות, צפון קרוליינה הייתה מפסידה 3.76 מילארד דולר תוך תריסר שנים במידה והחוק היה ממשיך בתוקפו.

"יותר משנה, החוק הנוכחי היה כמו ענן אפל שחג מעל מדינה גדולה" אמר רוי קופר, מושל המדינה מטעם המפלגה הדמוקרטית "הוא הכתים את המוניטין שלנו, הוא הפלה את האנשים שלנו וגרם לנזק כלכלי חמור לקהילות שלנו"

בשנה האחרונה החוק עמד במרכז מחלוקת סוערת בין המחוקקים הדמוקרטים לרפובליקנים במדינה, שגלש הרבה מעבר למתחים הפנים פוליטיים במדינה. צפון קרוליינה שנחשבת למדינה מתנדנדת ( Swing state  ) – כלאמר מדינה שיכולה לבחור במועמד דמוקרטי או רפובליקאי לנשיאות ארה"ב, בחרה בנומבר האחרון בדונלד טראמפ, כאשר הבחירה בו קיבלה מעמד של מלחמת תרבויות בין ערכים שמרניים לליברליים בעלי משמעות גדולה לכלל החברה האמריקאית.

ארגוני להט"ב וארגונים חברתיים במדינה ובארה"ב בירכו על המהלך אך הזהירו שמהלכים בשטח עדיין מאפשרים אפלייה בפועל שכן בשטח אינה קיימת אכיפה ממשית נגד מפלים. כמו כן, הודיעו נציגי ארגון הלהט"בים האמריקאי שהם חוששים שכן התמריץ לביטול החוק היה בעיקר כלכלי והגורמים שקידמו את החוק במדינה ימשיכו לנסות לפגוע בקהילה הלהט"בית בצפון קרוליינה ע"י חקיקות צדדיות פחות בולטות. גם ארגון הספורט האמריקאי, ה-NCAA, אשר עמד בראש החרם על המדינה והודיע שלא ייערכו בה משחקי האליפות ב-2018 כל העוד החוק יהיה תקף, הודיע שהוא מתכוון לבדוק את פרטי ביטול החוק ולדון על כך בועד המנהל של הארגון לפני קבלת החלטות נוספות לגבי המדינה ושבינתיים החרם עדיין בתוקפו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!